afbouw verslag SD Models yak 33% 3W75i

• Topicstarter Topicstarter ultim@te
  • Startdatum Startdatum
heb net een bod gedaan op de spinner en de prop .
bedankt alex .
ps ik heb nooit eerder via ebay iets gekocht dus hoe gaat dit verder ?
krijg ik gewoon bericht van die gasten als ik de veiling heb gewonnen?

ps ik heb nooit eerder via ebay iets gekocht dus hoe gaat dit verder ?
krijg ik gewoon bericht van die gasten als ik de veiling heb gewonnen?

Elster zal je in dat geval een factuurtje sturen:) (als je die spinner ook wilt hebben, moet je dat even zeggen tegen hem, dan moet ie even wachten, is geen probleem)

er staat wel bij de advertentie dat de prop voor 90 tot 110 cc motoren is , gaat dat wel goed dan op mijn 3w75 ?
op de spinner heb ik ook geboden dus dat zal hij wel zien dan toch dat ik dezelfde ben als van de prop ?
als ik de boel binnen heb zou jij mij kunnen assisteren met het boren en de spinner klaarmaken ?
hoe zet je die spinner trouwens vast?
dit heb ik uiteraard nog nooit gedaan dus ben bang dat ik iets fout doe straks.
alvast bedankt.

Draait ie gewoon rond hoor. Elster props vallen iets lichter dan de meeste andere merken, en een 24*12 is echt véél te licht.... (gaat ie weer snerpen)

oke afwachten dan maar even .
ik hoop dat ik de prop en spinner snel heb , vind het echt cool op mijn extra een drieblad en dan wordt hj nog stiller als het goed is.
cheers !

heb net bericht gekregen van ebay dat de 3 blads van mij is .
ik heb een mail gestuurd naar de verkoper ( in het engels ) dus ik hoop dat hij dit begrijpt.
als het goed is kan hij dan straks de prop en de spinner in 1 keer verzenden.

Een 3-blads maakt hem stiller, ik heb nu een carbon PT-Model 25x12 3-blads op mijn DL met KS dempers. Vorige week gemeten op 83 dB(A) op 7m afstand :D

zooo de prop is geboord en de grondplaat van de spinner ook incl 5,5 mm gat in de punt van de spinner voor het m5 inbusje om hem vast te zetten.

ik ben even naar een kennis geweest en hij heeft in zijn werkplaats een cnc colom boormachine .
deze machine boort op de 2 tiende mm nauwkeurig en hij heeft een m10 bout door het center gat gedaan en deze in de machine ingespannen .
na wat nulpunt stelling en wiskundig gereken boorde hij zonder aarzelen met speels gemak ``even `` de gaten .
ik hoopte dat alles goed kwam en inderdaad , ben net thuis en de prop gaat er op alsof het in de fabriek van 3w al was voorgeboord , perfect !!!
ik zal nooit of te nimmer meer een prop uit de hand boren daar dit echt 100% nauwkeurig is gedaan en het perfect past .

nu alleen de spinner nog uitfresen voor alle drie de bladen en dan kan deze er ook op .

zo ziet het er nu uit .

x40o4x.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
dank u naamgenoot met een ``k`` :D

nu hopen op goed weer nietwaar .

ps de mx2 is nog niet gemaidend toch ??

Nein, wil alles perfect hebben voordat hij gaat vliegen. Ga m dit weekend aanslingeren en dan is ie klaar voor de maiden.

vandaag de motor gemonteerd en de motorbox met zwarte PU lak geschilderd .
het is nu weer allemaal benzine proof als het goed is .
ik heb net wat foto`s gemaakt maar ik krijg mijn telefoon niet aangesloten op mijn pc .
heb vandaag een nieuwe samsung galaxy binnen gekregen maar weet nog niet goed hoe ik deze aan mijn pc koppel .

mijn uitlaatsysteem wordt morgen opgehaald bij aerobertics en deze krijg ik zaterdag op nijverdal van een medeforummer die toevallig naar belgie toe ging morgen.
als alles er is kan ik gaan solderen.
ik ga even mijn best doen om foto`s te plaatsen daar een bouwverslag zonder foto`s niet echt tof is .

mvg

zo ik krijg morgen op nijverdal mijn uitlaat spruitstukken , pijpen en canisters overhandigd , dus deze kunnen binnenkort gesoldeerd gaan worden.
ook mijn emcotec is verkocht , en mijn nieuwe powerbox is onderweg van aerobertics :D
kan ik straks een beetje tempo gaan maken om de yak op te bouwen .

ik doe mijn best om overal foto`s van te maken en deze ga ik zsm plaatsen .
een bouwverslag zonder foto`s is immers een saaie bedoeling .

zo eindelijk alle spullen binnen om de yak verder af te bouwen , nu ook met foto`s gelukkig :D

zal ook snel foto`s plaatsen van de motormontage , dit doe ik tegelijk met het op maat maken en solderen van de uitlaat bochten .

2l9701z.jpg

2rdxpqt.jpg

nee micheal had hem ook niet , dus bert gebeld .
mijn powerbox en de 2de muffler zouden worden opgestuurd en hij heeft er net voor dat het pakket de deur uit ging een nieuwe pijp bijgestopt .
verder geen vragen of niets , hij heeft hem gewoon opsgestuurd .

toch netjes zo .

we zijn allemaal mensen en we maken fouten , tis alleen hoe je met die fouten omgaat wat het karakter van de persoon aan het licht brengt .

jezus wat klinkt dat poetisch / filosofisch , en dat voor een bouwvakker :D

binnenkort mooie foto`s van het montagewerk van de uitlaat .
ik gooi de hele handel in mijn bus en ik rijdt naar die kennis van me in numansdorp .
daar heb ik vrij toegang tot alles wat ik nodig heb aan machines , gas en zuurstof met pit en bandschuurmachines enz .
beter dan thuis klooien met een brandertje van de gamma .( niet dat dit niet werkt maar beter is met gas en zuurstof , dit soldeert veel netter.)

ps strakke avatar mister lex ;-)

zo ik had vanmorgen een klus te doen in Goringem , maar dit was buitenwerk .
ik belde de klant en hij gaf aan dat het vanmorgen regende daar .

dusssssssssss !!! dat ging hem niet worden vandaag .
even die kennis ( peet ) gebeld waar ik mag hobby`en af en toe :D ,of hij vandaag in zijn bedrijfspand was .
mijn geluk , dit was inderdaad zo .
vanmorgen alle spullen even meegenomen naar Numansdorp en knutselen maar .

in het begin even lopen tobben met het hardsolderen daar ik de pijp te warm stookte .
toen heeft peet het even overgenomen om een stukje te proberen .
het bleek toen dat het met minder hitte wel werkte en daarna lukte het me aardig om de boel netjes te solderen .
de flexibels waren netjes aan elkaar gesoldeerd en toen heeft peet ( die heel netjes kan TIG lassen ) een proefstukje geprobeerd te tiggen .
dit ging op heel laag vermogen prima en hij heeft de 2 uitlaat flensen aan de bochtstukken vast gelast .
dit gaf een prima resultaat en alles is nu verder netjes klaar .

het mooie is dat hij ook een straal cabine heeft staan dus na het solderen/lassen kon ik de bochten meteen schoon stralen .
peet ik stuur je deze link zodat je even mee kan kijken , ennuuhh bedankt weer dat ik je werkplaats mocht benutten ;-)

hier even wat foto`s .

e6q9sh.jpg

2s7xw07.jpg

mshhs2.jpg

24bumfr.jpg

6r11lc.jpg

2882p3n.jpg

21oa7ox.jpg

2nr3vde.jpg

thank you ,

het was de eerste keer dus dan doe je extra je best .;)

ik ga snel aan het inbouwen van de powerbox , skywriter en alle kabels beginnen , dan is hij hopelijk over niet al te lang klaar voor de maiden :cool:.

ps ik heb een verleng stuk nodig om de carb 1 cm naar achter te halen , deze wordt voor me gelazerd bij een bedrijf dat ook in numansdorp zit .
ik moet het onderdeel alleen even in autocad natekenen om te zorgen dat ik niet veel kosten kwijt ben als hun dat ook nog moeten doen .
kost me nu zo`n € 25,- dus das niet te veel .

nog even wat plaatjes ;-)

de motor moet nog een tikkie naar links maar dit is makkelijk te doen door even 2 ringetjes te verwijderen aan de linker kant .
2hmqbly.jpg

23vnkgp.jpg

2zr145y.jpg

Back