afbouw verslag SD Models yak 33% 3W75i

• Topicstarter Topicstarter ultim@te
  • Startdatum Startdatum
zo de yak is bijna zo ver , vandaag de smoketest gedaan en er zit nu dus een andere motor op .
de motor is de 3w75i welke ik op mijn extra had staan .
dus startproblemen had ik ook niet verwacht.

hier 2 plaatjes van de smoke test .

xcsmdi.jpg

1amop.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
zo net de 2de vleugel gerepareerd en gefolied , nu alleen de canopy `` ruit `` er op maken dit ga ik morgen doen , dan alleen de rudder aansturing nog even nalopen en fixeren .
dan het CG bepalen en wat kabeltjes bundelen en dan is hij klaar voor de strijd , dan alleen nog mooi weer voor de maiden .:D
voor de maiden wel even de kist in mijn zender programmeren , alles staat al goed maar ik moet de dual rates even doen incl de expo en uitslagen .
al met al een klein uurtje afstellen en dan vliegen .

ik sta te popelen om een paar vluchten te gaan maken en de smoke in de lucht te zien werken .:infinity:

Ze geven wederom niet echt fantastisch weer op komend weekend, maar desnoods vliegen we 'm tussen de buien in toch?:mrgreen:

Dan heb je niet goed gekeken alex :o ze geven voor het weekend juist wee beter weer aan met temperaturen weer rond de 20 graden :D

Verder ziet hij er echt goed uit Eric, ik hoop voor je dat de maiden goed loop, maar dat zal wel als er een ervaren vlieger ofzo naast je komt staan. Dat scheelt altijd een hoop zenuwen. En als die vliegt dan kom je maar eens naar nistelrode met de yak :p dan kunnen we eens samen vliegen :p (al zal die van mij dan alweer erg klein lijken XD)

haha zaterdag zal wel de beste dag worden ;) en er staat nog tussen de 0 - 7 in, dus dat kan nog alle kanten op :p en hoe dan ook, voor zondag gaven ze ook dik 8mm regen op met zware onweersbuien enzo, maar in odoorn geen druppel gehad :o wij hebben tot kwart voor 6 gevlogen nog, en zijn toen maar eens richting huis gereden :p

we gaan het zien , ik sta te popelen om hem in te vliegen :banana:

en wat het weer betreft ik ben al wat minder zenuwachtig kwa wind en zo dus de herfst en winter gewoon vliegen :D

laten we hopen op een mooi weekend , dan komt het vanzelf goed .

zo weer een kleine update :

de cockpitruit is vastgekit en ik ga er toch wat schroefjes in plaatsen op diverse punten .
dan weet ik zeker dat de boel vast blijft zitten .

2ynqvdj.jpg

heb ook nog even wat stickers op de vleugels geplakt

2encepe.jpg

dnja0m.jpg

en de cockpitruit is ook klaar .
heb hem net even in elkaar gezet binnen maar dat is echt lastig .
binnen zijn die krengen mega groot man .

nu alleen het rudder en het zwaartepunt nog :D en de checkers op de vleugels , maar daar vliegt hij niet minder om dus dat komt nog .

hier wat plaatjes.

2egfa8g.jpg

2dtp448.jpg

30a9pp3.jpg

en bovenop de kale motorkap en romp komt deze sticker , deze heb ik net besteld .

2556tcx.jpg

vandaag de yak gemaidend en hij vliegt als een yak :D
alles verging goed alleen bij de eerste vlucht die ik even uit handen heb gegeven aan alexzz was de motorkap los getrild en na de landing zagen we dat de kap nog aan 1 schoefje vast zat en als deze ook los gekomen was dan had het een kapotte motorka en prop enof spinner gekost en in het ergste geval de kist .
we hebben nieuwe m4 inslagmoertjes erin geplaatst en met locktite geborgd en nu is alles oke .
hier nog even wat plaatjes van de yak vandaag op het veld geschoten .

2dw5ily.jpg

j0fofr.jpg

54zjia.jpg

kan dus tot nu toe zeggen dat de yak op de wielkappen ,en de checkers op de vleugels na helemaal af is .
ik zal straks als ik er meerdere vluchten op heb zitten nog een update doen over hoe en wat .

mvg eric

Hey Eric, GEFELICITEERD! wat een plaatje is het geworden zeg, echt heel mooi! Nu flink oefenen voor 3D he :D haha. Veel vliegplezier met deze kist toegewenst ;)

Hey Eric, GEFELICITEERD!

Nu nog goed oeffene en we kunnen binnen kort wel ergens op een fly-in een hoover foto maken van 3 Yak's

thanx heren , ik ben blij dat het allemaal in orde is , en wat betreft die 3-way hoover jeroen dat gaat sneller gebeuren dan jij denkt :wink:

ik heb hem gisteren bij de 2de vlucht wat hoger in de lucht al aan de prop gehangen en dit doet hij in vergelijking met mijn extra veeeel beter en veeel stabieler .
nu heb ik ten minste de juiste roeren om te voorkomen dat hij na een paar seconden wegdraaid door de torque van de motor !

hopen op mooier weer want vanaf morgen windkr 8 zag ik geloof ik op het nieuws :(

cheers !

de extra hing al op 10m boven het gras , dus de yak gaat zeker snel naar beneden komen .
gaat echt wel goed komen :D

zo ik heb vandaag even de bestelling weg gedaan voor de 3W sticker zoals eerder aangegeven ( ik moest even wachten tot mijn paypall tegoed was aangevuld ) en ik heb de zwarte blokken stickers voor de vleugels ook gelijk bij hun besteld.
ben nu voor de sticker en de blokken incl ver uit amerika 67 dollar kwijt = ong 5 tientjes .

als ze binnen zijn dan zal ik het stickerplak verslag :D hier ook even posten .

zo de laatste post in dit draadje , nu met stickers erop en helemaal af .
ook de wielkappen en de sticker op de motorkap zitten er op .

ff de foto`s uppen !

o6b97r.jpg

2603hat.jpg

6dz4vq.jpg

Back