Hmmm, ja, ik was ooit van plan met dit bootje te beginnen. Maar even nog een keer het achtergrondverhaal: De bedoeling was een handzaam bootje met een vlot vaarbeeld, dus licht planerend/halfglijder aan de vloot toe te voegen, waarbij minimaal verfwerk nodig zou zijn.
Eerst werd ik attent gemaakt op de Survey ARTR, en na het zien van mooie vaarfoto's was ik om. Doos gekocht, maar toch wat tegenslag door een scheve schroefas. Ik dacht dat het terugsturen zou worden, en had ondertussen de Norden RTR van Graupner in het vizier gekregen, dus die aangeschaft. Bleek ook van alles kapot aan te zijn, en ook dat leek op terugsturen en geld terug uit te draaien.
Omdat ik het type ben om niet op 1 paard te wedden, had ik via Google de eigenaar van het bootje van de vaarfoto's, die me echt hadden overtuigd dat ik die echt moest hebben, achterhaald, en toevallig was hij net van plan het bootje te verkopen. Alle electronica was eruit, op motor en servo na. Na even wikken en wegen, omdat het opsturen zou worden, wat ik wel link vond. Maar nadat de eigenaar me had verzekerd dat hij alles goed zou inpakken, hakte ik de knoop door en de deal was rond.
Kort daarop kreeg ik van Graupner een tegemoetkoming voor de schade aan de Norden, en ging ik die afbouwen. Ondertussen kwam de gebouwde Survey binnen, met wat lichte schade aan details, en werd, omdat ik inmiddels al lekker aan het varen was met de Norden, werd de gebouwde Survey op de plank gezet.
Een paar weken geleden begon het toch te kriebelen om de 2e Survey vaarklaar te maken. Regelaar besteld, een Navy 15R, ik had inmiddels ook een paar Turnigy 9x compatible 3 kanaals ontvangers binnen gekregen (lekker licht, handig in zo'n klein bootje) en een 6 volt NiMH accu zou voor de stroom moeten zorgen. De spullen ingebouwd, in een opblaasbootje (gevuld met water in het deel waar je normaal zou zitten) met de accu geschoven tot de boot redelijk in het water lag, en toen naar de waterkant. Eerste proefvaart verliep goed, maar de boot lag voor toch te diep. Ik had nog een Li-Ion accu liggen, 7.2 volt, die in de Paul Denker niet helemaal overtuigde. De boeg lag daarmee een stukje hoger, dat gaf hoop.
2e proefvaart gemaakt, en een flink verschil in positief opzicht in het vaarbeeld. Het dek blijft nu bijna droog, en de boot reageert lekkerder. Vanochtend ook nog even ermee gevaren, en deze foto's geschoten: