Afbouwen Survey ARTR Loodsboot

Vanmiddag kreeg ik de kriebels toen het zonnetje even scheen: PROEFVAREN!
Nou, dat viel alles mee: Bootje met deze wind toch heel stabiel/zwaartepunt en diepteligging oké/wel planeren, maar snelheid niet erg hoog/Nulstelling roer iets naar stuurboord/iets meer roeruitslag.
Deze laatste correcties al doorgevoerd. nu weer laden.
Bootje meegenomen op de fiets in boodschappentas. Zender in fietsmand. Geweldig: geen auto nodig.
Voorlopige conclusie: Ik ben er heel blij mee, ziet er leuk uit en functioneert boven verwachting.
Op naar de 2e proefvaart!
Groetjes,

Nou ja! Na wat geknutsel aan mijn computerinstellingen heb ik volgende foto's kunnen uploaden:

Eerste proefvaart in bad

full

Na het aanbrengen van wat persoonlijke accenten:

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat zijn de goede berichten, Bertus. Én een geslaagde proefvaart én ook nog foto's kunnen uploaden. De figuren lijken aan de grote kant, maar misschien zit ik er naast.

Ik denk dat de snelheid beter zal worden als je een lichter accupack erin zet.

Nou ja! Na wat geknutsel aan mijn computerinstellingen heb ik volgende foto's kunnen uploaden

Bertus, ik had je vorige bericht (#60) gemist, ik was de laaste week wat minder scherp. Maar kun je aangeven wat je aan je aanstellingen hebt gewijzigd? En is het nu probleemloos, of toch nog steeds met hakken en stoten?

Groet,

Ad

De figuren lijken aan de grote kant,

Ja de mensen worden nu eenmaal wat langer he :confused: :confused:
mvg
Frederik :D :D :D
I

Ik durf dan niet te vragen hoe lang jij bent, Frederik... ;)

Is trouwens makkelijk na te gaan, of de figuren op schaal zijn, de boot is 1:25 dus 25 keer de lengte van de figuren levert de lengte van de 1:1 bemanning.

Hoi Henk,
Je hebt een beetje gelijk: De schaal van de bemanning is 1:22,5.
Ik doe het er toch maar mee.

Hoi Ad,
Afgelopen week viel UPC uit. Had ik eerst even niet door. Zat dus wat te spitten in de instellingen en stootte toen op de comptabiliteitsinstellingen.
Toen ik het Forum daar bij plaatste................ UPLOADEN!
Het wachten is nu op de foto's van de proefvaart buiten, dan volgt weer een poging.

Groetjes,

Ach, dan kunnen ze nog best met een beetje smokkelen doorgaan voor lange 1:25 mensen. ;)

Heb je ook nog foto's van het binnenwerk?

Gezien het fraaie weer eerst maar foto's van buiten.
Vaarlocatie bij gemeentehuis Maasdam. Het was er een echte Indian Summer. Dit was mijn derde proefvaart.

full

full

full

Ik ben nog nooit zo tevreden geweest over een model als over dit model.
Ik kan het model in een boodschappentas stoppen en lopend of op de fiets naar een paar prachtige vaarlocaties hier in het dorp gaan.
Het model vaart nu lekker snel, is zeer stabiel, wendbaar, bestuurbaar achteruit en zelfs mijn oplossing voor de sprayrail werkt perfect.
EEN GEWELDIGE AANWINST! :p

Testfase is nu voorbij. Schip wordt definitief in de vaart genomen.
Foto's van de machinekamer en van een eventuele avondvaart met verlichting, volgen nog.

Ziet er goed uit, Bertus! Ik had mijn bedenkingen over de wat grof ogende sprayrail, maar hij lijkt zijn werk meer dan goed te doen. En doordat jouw opbouw wat lichter is, kan je boot de relatief zware accu goed hebben, zo blijkt, gezien het vaarbeeld en de snelheid die je aanhaalt. De sturende straalbuis zorgt inderdaad voor een wendbaar schip, zowel voor- als achteruit.

Vandaag was het opnieuw een fraaie vaardag.
Dus samen met Harm en Koen wezen varen in het haventje van Maasdam en op de Binnenmaas.
Dankzij fotograaf Koen volgen hier een paar foto's en misschien zelfs een filmpje.

full

full

Voor diegenen die interesse hebben in mijn "transport-boodschappentas" en in de machinekamer van de Survey, nog de volgende foto:

full

En dan nu het filmpje(hoop ik):

Mooi vaarbeeld, Bertus. Dat je nog maar lang zo "prutswerk" moge blijven afleveren. ;-)

De motor lijkt wel goed hoorbaar, of pakt de camera dat geluid extra op? Heb ik met mijn mini heli's ook, soms lijkt het op video net alsof je met een staafmixer 2 cm verderop bezig bent, terwijl in het echt het geluid lang niet zo scherp en hard is als de film doet vermoeden.

Hoe warm wordt de motor na een tijdje varen? En zou je nog een meer close-up foto van het binnenwerk kunnen maken/plaatsen?

Vandaag nog voor 2 euro aan binnenverlichting aangebracht.

Speciaal voor Henk nog een paar foto's van de machinekamer en de besturing.

full

full

Het batterijblokje is voor de verlichting, gebruik ik tevens voor het finetunen van het zwaartepunt.
-------------------------------------------------------------------
Vanavond nog even wezen varen om het effect van de verlichting te zien.
Het begint toch frisjes te worden!

full

full

Door de toevoeging van een batterijhoudertje voor de binnenverlichting, liep de boot nog iets sneller en lag de topsnelheid ook nog wat hoger.
Toppie dus! :D

Ligt het gewicht door die extra batterijhouder nu misschien iets meer naar achteren? Dat zou de hogere snelheid kunnen verklaren.

Indeling en verlichting zien er goed uit.

Back