Afbouwverslag cap 232 spanw. 2,20

OK dit wist ik niet .
dat komt zeker doordat het rvs te hard is voor de trillingen ?
robert ik heb alleen een demper voor je en de flexibel en de bocht moet je dan i.d.d. op aanraden van alex bij krumsheid bestellen .
zo zie je maar zo steek je weer wat op .
mvg eric
en bedankt voor de tip alex.:-D

Het is té flexibel en gaat trillen, dan scheurt het met een paar vluchten precies door, vaak tussen de dikkere gedeeltes of bij het gesoldeerde stuk. Heb zelf een keer wat duurdere van die bochten gekocht (ik was eigenwijs) omdat het toch wel erg makkelijk is, helaas ging dat niet werken........

ik wil zelf binnenkort bij krumsheid een setje bochten en een flens bestellen met een cannister met smoke ansluiting.
de ruimte die ik heb in mijn ultimate is 7 x 12 cm dus ik denk dat 60mm hier mooi in past.

Laatst bewerkt door een moderator:
deze motor ga ik morgen ophalen zodat we weer even verder kunnen bouwen!

dscf1274.jpg

het is een 3W 50 CI ik hoop dat dit een goede keuze is en anders moet hij maar op mijn 2m katana.

grt robert

zo de motor is in huis nu kunnen we verder bouwen! Ook heb ik net pen schanieren deze zijn een mm of 4,5 nu vraag ik mij af of deze wel sterk genoeg zijn iemand hier een mening over?

Grt robert

hoi robert,
ik heb nog geen tijd gehad om te bouwen helaas.
het lijkt wel of iedereen ineens werk voor me heeft en ze willen allemaal dat je vandaag of morgen komt.
de ultimate ga ik pas afbouwen als ik de pitts python af heb anders gaan 2 projecten door elkaar lopen en dan wordt het een zooitje .
wat betreft de scharnieren deze zijn perfect en echt heel stevig voor wat je ermee wilt doen.
als je ze gaat verlijmen moet je de gewrichten wel insmeren met vaseline zodat de epoxi niet kan hechten op dit punt .
als je dit niet doet heb je alleen maar ellende met de scharnier punten.
succes spreek je later

Chris,

nooit van PB berichten gehoord ? Het gaat hier over een Cap.

Chris,

nooit van PB berichten gehoord ? Het gaat hier over een Cap.
ben jij leraar of zo ???
zo streng had ik ze op school ook wel is .:p:p:p
maar chris ik zal me best doen om wat ``gecoverde`` plaatjes te posten als ik weer aan het folieen sla.
ik heb het nog al druk met werk, ben nu op een werk in zwolle bezig terwijl ik onder rotterdam woon .
wel goed voor de airmiles.
mvg eric

sorry, was omdat ik gelezen had dat er fotos gingen komen en die waren er nog niet geraakt...was nieks verkeerds mee bedoeld,trouwens hij vroeg zelf naar de ultimate zonder pm... dus jou opmerking kon ook vie pm.

enne Ik ben leerkracht ja:p succes hier met de cap ultimate, pitts whatever:p

zo de motor is in huis nu kunnen we verder bouwen! Ook heb ik net pen schanieren deze zijn een mm of 4,5 nu vraag ik mij af of deze wel sterk genoeg zijn iemand hier een mening over?

Grt robert

terug on topic

Mijn ervaring met zulke kisten is dat die witte platte kavan scharnieren beter zijn ivm trillingen.

die penscharnieren hebben minder raakpunten met de vleugel.

Het is een keuze maar als je mijn mening vraagt raad ik de platte aan.

terug on topic

Mijn ervaring met zulke kisten is dat die witte platte kavan scharnieren beter zijn ivm trillingen.

die penscharnieren hebben minder raakpunten met de vleugel.

Het is een keuze maar als je mijn mening vraagt raad ik de platte aan.

ik heb daar ook aan zitten denken maar er zaten al gaten geboord in de vleugels voor pen schanieren! ik ken deze nog niet maar daar gaat snel verandering in komen.

grt robert

En neem van Kavan wel de heavy duty scharnieren, die zijn dikker. Op een kist met een ZG62 heb ik de gewone versie al verschillende keren doorgescheurd gehad.

uiteraard die dikke witte

tip : protech heeft ook deze witte scharnieren en daar staat kavan op.

uiteraard die dikke witte

tip : protech heeft ook deze witte scharnieren en daar staat kavan op.

Ik zal dit zeker onthouden voor de volgende kist! nu omdat de gaten er al inzitten zal ik de pen schanieren gebruiken zien er op zich wel degelijk uit dus ga er maar vanuit dat deze sterk genoeg zijn zitten er overigens 5 per elleron!

grt robert

Back