Afbouwverslag P-51 Mustang.

Het verbaast mij ook, pak nu de Gemini van Multiplex, 100euro en dan dit ding voor 23euro meer, heb je ook 23 keer vliegtuig! :D:D:D

Mvg Pascal.
 
Hier een plaatje hoe hij er uit komt te zien, teminste, we gaan hem nog een beetje pimpen, dus het eind resultaat komt er anders uit te zien.


Mvg Pascal.
 
Nu Pascall.

Als je toch voor een blauw neusje gaat, maak er dan gewoon een Miss van.

http://
Geeft veel meer uitstraling als: the bleu nose.

Johan.
 
Hoi johan.

Deze is inderdaad heel mooi, maar ik heb mijn zinnen gezet op een mix van andere toestellen, de tijd bied uitkomst.

Mvg Pascal.
 
De eerste stap, de overgang van de romp naar de vleugel, die kan wat vloeiender.

Hebben ze ook nog aan de onderkant van de romp een prachtig luik gemaakt voor............
Vooral dat de neuskap er op zit, is het heeeeel handig.

Eerst van een 1/2mm multiplex een strip tussen de romp en de vleugel geklemd.
In de ontstane koek een driehoeklatje gelijmd, en verder opgevuld met plamuur.
Nu het zaakje laten drogen, en dan kan er geschuurd worden.



Het luikje.???????





De folie verwijderd, en het plaatje multiplex klaar om er tussen geklemt te worden.
Uploaded with ImageShack.us



Het plaatje er tussen geklemt, en dan is er in de hoek een Hoeklatje gelijmd.
Uploaded with ImageShack.us



In de plamuur.


Uploaded with ImageShack.us

Mvg Pascal.
 
Laatst bewerkt:
Het zaakje geschuurd en begonnen met de aluminium beplating.


Uploaded with ImageShack.us

Als de vleugelmoeren zijn aangedraaid sluit de vleugel mooi op de romp aan.
En we gaan weer verder met plakken.

Mvg Pascal.
 
Een zijde is klaar.


Uploaded with ImageShack.us

Overige veranderingen aan de romp;
De copit.
Andere kleur, gele neus, met mat zwarte bovenkant van de romp.
Indien mogelijk, intrekbaar staartwiel, ik moet nog even kijken dat ik niet teveel moet slopen om deze te kunnen plaatsen.
Uitklapbaar lucht uitlaat.
En nog wat details aan brengen.

Mvg Pascal.
 
Mooi spul Pascal, kan bijna niet wachten op het wat warmere vliegweer.
Vrouwtje menemen doe ik bijna altijd omdat die zelf ook aan het vliegen is geslagen met de trainer 1600, nog wel onder begleiding maar dat komt wel goed.
 
Hoi Cajo, hier nog een, rot (winter)!

Ik heb mijn vrouwtje ook eens laten vliegen ( nee zo bedoel ik het niet) dat doet zij met mij.
Maar ze vond het helemaal niets, tja vrouwen komen van venus, en manen van mars.
Als je een vliegend vrouwtje heb, heb je er waarschijnlijk eentje van mars!

Mvg Pascal.
 
Nu de andere zijde van de vleugel overgang is geplamuurd, en deze staat te drogen, ben ik maar begonnen met de zo karakteristieken lucht inlaat.
De lucht uitlaat ( die iets verder zit als de lucht inlaat) is op de servo montage na klaar, deze wil ik mee mixen met de gas.
Bij 1/4 gas moet hij open gaan zodat de doorstroming in werking kan treden.
In de romp moet nog een uitsparing gemaakt worden zodat het werkelijk functioneert.

De van polyester vervaardigde lucht inlaat.


Uploaded with ImageShack.us

De voorzijde moet er nog uit gefreesd worden.



De uitlaatklep. En de uitsparing is met stift aan gebracht.



En klaar is hij.


Uploaded with ImageShack.us



Mvg Pascal
 
Hoi Pascall.

Is deze outlet origineel op een Mustang?
Was mij nog niet opgevallen, maar ken het toestel natuurlijk niet zo goed.
Maar het zal al wel weer een topper worden.

Johan.
 
Waarom en wanneer deze klep schaal 1:1 gebruikt word weet ik niet, maar ik vind het wel een verrijking van mijn toestel.

Mvg Pascal.
 

Ja hé, gaat als een speer.
Net de romp afgeplakt en in de mat verf gespoten (droog lekker snel)
Uurtje wachten, en klaar is hij.
Op de staart is een driehoekje te zien in de zwarte lak, daar komt de witte ster op, anders kleurt deze door de zwarte achtergrond.


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us

Mvg Pascal
 
Waarom en wanneer deze klep schaal 1:1 gebruikt word weet ik niet, maar ik vind het wel een verrijking van mijn toestel.

Mvg Pascal.


In de gebruiksaanwijzing voor de Mustang 1:1 op pagina 23 staat een gedeelte over de regelbare luchtuitstroming.
Blijkbaar wordt het gebruikt om de olietemperatuur te kunnen regelen van de motor.Het is een automatisch werkend systeem dat eventueel ook handbediend kan worden.
North American P-51 Mustang Pilot Training Manual

full


full


met vriendelijke groet
Gerald
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top