Afbouwverslag P-51 Mustang.

De copit kap is onderhanden genomen.
Qua model wijkt deze af van de werkelijke copit, zo staat bijvoorbeeld de voorruit bol terwijl in wekelijkheid deze vlak is.
Omdat deze een ander kleurtje kreeg heb ik wat kunnen spelen met bepaalde lijnen.
Ik vind dat het aardig gelukt is, al is het opties bedrog.

Uploaded with ImageShack.us

Het voorste zijraam is met een bocht verder naar beneden door getrokken, als later de copit er in is geplaatst gaat dit waarschijnlijk minder opvallen omdat de achtergrond dan lichter word.

Mvg Pascal.

Ziet er strak uit allemaal! Mag ik vragen welke verf je gebruikt en waar je mee afplakt? Gebruik je gewoon een spuitbus of airbrush?

Thx,

Freek

Hoi Freek.

Voor lak gebruik ik Motip en van de action, nu ben ik de blauwe motorkap aan het overspuiten met lak van de action, maar na 7 lagen komt het blauw er nog steeds door.
ik weet niet of dit aan de lak ligt, geel over blauw is zo al heel moeilijk dekkend te krijgen.
Voor de tape gebruik ik tessa, maar eigenlijk moet je bv 3M gebruiken, daar bereik je een veel mooier resultaat mee, maar deze had ik even niet voor handen.
De zwarte lak is overigens van Motip.

Mvg Pascal.

Hey Pascall,

Bedankt voor je reactie! Ik ga binnenkort ook wat spuiten, en begin met net in te lezen op het forum. Een keer aan een expert vragen kan nooit kwaad dacht ik.

Succes verder!

Freek

De huidige stand van zaken.

Het Amerikaanse embleem word nog vervangen door een ander exemplaar, deze is niet naar mijn zin.

Nu zijn de uitlaten aan de beurt.

Mvg Pascal.

Laatst bewerkt:
Ik zit hier de hier boven geplaatste foto nog eens te bekijken, 123euro, wat een spotprijs voor zo'n toestel!
Hoe zo word alles duurder, Fabeltje!

Mvg pascal

Hey Pascal , pb me even je @mail adres dan kan ik je een leuk boekje mailen over de mustang.

Mvg,

Bart

Alweer een mooie aanwinst.

Ps. Geel dekt altijd slecht op een donkere kleur, beter eerst een grondverfje erover en dan geel.

Johan.

Hey pascall , kom eens uit je boek en laat weer is wat zien?! ben benieuwes of je nog leuke iedeen hebt opgedaan.

Mvg,

Bart

Hoi Bart, ik ben net klaar met de uitlaten een kleurtje te geven, en ben nu bezig de andere zijde van de romp in de aluminiumtape te plakken.
Een grote tekortkoming van mij is, dat ik (in dit geval de romp) een zijde klaar heb, en het resultaat weet, zie ik er een beestje op kruipen om de andere zijde te doen.
Dus verstand op nul, en gaan met die banaan!

Mvg Pascal.

De uitlaten hebben een kleurtje gekregen.

Tevens een begin gemaakt met de copit, Het is apsoluut gaan replica, maar het is altijd nog beter dan niets.

Later worden er nog meer detais toegevoegd aan de copit, die worden tussen de andere werkzaamheden gedaan.

Mvg Pascal.

Even serieus.. Dit is wat mij betreft het beste bouwverslag van een ARF ooit! Wat steek je er een mooie hoeveelheid tijd en werk in. Werkelijk geweldig!

Ga zo door, ik blijf met bewondering genieten :yes:

Oeps, 5p1K3, dank U, straks ga ik nog naast mijn schoenen lopen.

Ron, die dozen zijn 2 beautycases. :D;)

Grapje, ik weet het niet zeker, maar denk ook dat het bij de echte, zenders zijn.

Mvg Pascal.

blue-prints-van-8-1-1-toestellen-en-van-de-wrightflyer-motor

P51.jpeg

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Bart.
Nee, ik ben nog niet verder gegaan.
Ik heb net mijn schaatsen uit geschopt en zit nu met een glaasje wijn voor mijn net aan gestoken haard.
Zolang er geschaatst kan worden, neem ik daar de tijd voor.
Wel heb ik onderdelen besteld voor het verder afbouwen van het toestel.
Misschien dat ik morgen de draad weer eens op pak.

Mvg Pascal.

Back