Afbouwverslag pilot-rc 35% Edge540 106cc

Ben nog niet tevreden over de koeling die ik gemaakt heb, de luchtstroming is nog niet ideaal, want de motor wordt nog steeds erg warm.

P1050301.jpg

Zoals je hier zie, kan de lucht van buitenaf gewoon naar binnen. Dit mengt dan met de warme lucht die langs de motor stroomt, dus niet ideaal.

P5270002.jpg

P5270007.jpg

Nu heb ik bij de bouwmarkt een aluminium ventilatie rooster gekocht deze heb ik in stukken geknipt en in de openingen verlijmd en met een glasmatje verstevigd.

P5270003.jpg

hier is goed te zien dat de lucht die aan de buitenkant van de motorkap stroomt niet naar binnen kan, op deze manier krijg je onderdruk onder de kap, dus meer doorstroming van lucht.

P5270008.jpg

Ook aan de inlaat kant van de kap geleiding verbeterd om de wind geforceerd langs de motor te laten stromen.

Laatst bewerkt:
full
full

Hoi Jan.

Ik hoop voor jouw dat je he probleem gevonden heb, zo dat je woensdagavond weer lekker kunt vliegen

Gr Gijs .
( hier nog wat foto,s van afgelopen woensdag avond)
full

Laatst bewerkt door een moderator:
@Jan, probeer ook aan het einde van je motor een plaatje te zetten zodat de lucht er niet naast kan... Maakte bij mij een duidelijk verschil.

En probeer ook de bovenkant van baffles te voorzien als je die mogelijkheid hebt, dat was bij mij de oplossing.. (Voordien had ik ook enkel de onderkant en zijkant zoals jij het nu hebt)

Laatst bewerkt:
Zo, de baffles zijn klaar:D

P1050237.jpg

Zoals het was.

ducting3W150QS.jpg

Dit heb ik als voorbeeld genomen.

P5280011.jpg
P5280012.jpg

En nu

Ik hoop dat dit goed gaat werken, iemand nog suggesties of opmerkingen!

Laatst bewerkt:
Zorg dat de lucht er ook uitgetrokken word , zoals je de lamellen aan de motorkap hebt gemaakt .

Gewone gleuven voeren niet genoeg warmte af .

Mvg Johan

Woensdag weer op de hei Jan?

Gana we de kist voor het eerst als heli zien toch? ;-)

Ziet er goed uit, net als bij de echte vliegtuigen.

Grt,
Berto.

Vanavond 3 vluchten gemaakt en motor blijft netjes lopen, wel moet de motor nog iets fine getuned worden, maar nu blijft deze wel betrouwbaar lopen, zonder te heet te lopen :D

Nice! Heb je toevallig wat harde cijfers vanuit je telemetrie? Ben wel benieuwd naar het effectieve temperatuurverschil.. (heb het bij mij nooit gemeten)

Gaat hij mee naar Spaarnwoude?:)

Ik denk het niet, moet de motor nog in laten lopen, dus zal niet zo spannend zijn om er daar mee te vliegen.

Mooi Jan dat zijn goede berichten, weer een zorg minder

Gr Gijs

Ja zeg dat wel, kan weer gewoon laag vliegen:D

Nice! Heb je toevallig wat harde cijfers vanuit je telemetrie? Ben wel benieuwd naar het effectieve temperatuurverschil.. (heb het bij mij nooit gemeten)

Of het harde cijfers zijn weet ik niet, de temp sensor geeft 90 graden bij rustig vliegen en 115 graden bij volgas aan, dit is gemeten aan de achterkant van de cilinders.

Back