Afbouwverslag pilot-rc 35% Edge540 106cc

@Lespy, maakte dat veel verschil die bovenkant? Want mijn 170 is ook nog steeds niet super koel... Mijn temp sensoren zijn onderweg, dus binnenkort meten en dan zal ik ook de top baffle installeren...

Ik liet mij door Tony clark vertellen dat de temperatuur gemeten op de grond echt een heeel pak lager is dan in de lucht. Dus dan lijkt 90 en 115 mij wel goed.
 
Naar mijn mening wel.. Voordien had ik toch het probleem dat em ni meer goed aan nam naar het einde van de vlucht, dat is nu helemaal verdwenen. En als je wat speeksel op je vinger deed siste em altijd direct na de vlucht, dat doet ie nu ook niet meer, dus zit ie onder de 100°C na het vliegen, terwijl ik nu een zwaardere prop draai (29x12 ipv 29x12N)..
Maar ik heb geen temp sensoren dus kan er geen cijfers op plakken..
 
Naar mijn mening wel.. Voordien had ik toch het probleem dat em ni meer goed aan nam naar het einde van de vlucht, dat is nu helemaal verdwenen. En als je wat speeksel op je vinger deed siste em altijd direct na de vlucht, dat doet ie nu ook niet meer, dus zit ie onder de 100°C na het vliegen, terwijl ik nu een zwaardere prop draai (29x12 ipv 29x12N)..
Maar ik heb geen temp sensoren dus kan er geen cijfers op plakken..

Hmmm 29*12 ik heb die nog getest maar was veel te zwaar, zeker in de zomer.
Dus die koeling bovenaan moet wel effectief zijn... ik zal het nog eens moeten bekijken.
 
Ik merk niet veel verschil in power, ik heb voorbije zaterdag nog gevlogen, en toen waaide het toch redelijk.. Downlines lijken wel veel rustiger. (wel een beetje off topic :) )

De motor loopt inderdaad (veel) koeler met 29x12 (@5700) en baffles bovenaan, dan met de 29x12N (@6300) zonder baffles bovenaan..
 
Laatst bewerkt:
Zo vanavond heerlijk gevlogen met de Edge.

full


Gijs nog bedankt voor de foto(s)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
mooie kist jan , weer eens wat anders dan de yak of extra niet :yes:
 
ik ben zachtjes aan aan het sparen voor een 2,70 sbach met dle 111 .

als de spaarpot toereikend is hoor je me wel aan de telefoon :D !

mvg eric
 
hallo jan ,

ik had nog even een vraagje nadat ik de fotos zat te bekijken van de baffles .
gaat het nu goed met de koeling van de motor =, iik zag namelijk dat je de schotjes ook aan de binnenkant bij het carter had dichtgemaakt en dat de lucht eigenlijk alleen langs de cillinders wordt geleid .
het carter wordt dan toch minder gekoeld , of zie ik dat verkeerd.
is gewoon even een technische vraag hoor , ik moet de baffles op mijn yak nog maken dus daarom deze vraag .

mvg eric
 
Het carter hoeft in principe niet echt gekoeld te worden, is nooit meer dan handwarm:) De echte hitte ontstaat in de cilinders zelf, dus als die goed gekoeld zijn, trekt de warmte ook minder door naar het carter.
 
Hoi Erik,

Ja de motor loopt nu niet meer te warm, en zoals Alex al liet weten komt de warmte alleen van de cilinders vandaan, en als deze goed gekoeld worden zal het carter ook nooit te warm worden.

Groet,

Jan
 
oke bedankt voor de input , ik ga natuurlijk een ZDZ80 boxer gebruiken op mijn yak en deze motoren staan erom bekend heel licht te zijn maar ook erg gevoelig voor oververhitting .
vandaar even de vraag .

mvg eric
 
Vandaag heerlijk met de Edge 540 gevlogen.

IMG_1571.jpg


IMG_1578.jpg


IMG_1587.jpg


IMG_1602.jpg



Tot het moment dat ik geen controle meer over het toestel had, en zie hier het resultaat.

IMG_8825.jpg


IMG_8828.jpg


Ik heb geen idee wat het probleem geweest is, toen ik bij het toestel kwam stond er nog wel spanning op de servo's die nog aangesloten zaten.

Einde Edge:(

Groeten
Jan
 
Balen Jan! Zonde van een mooie kist. Er is weinig van over... Hoop dat je er nog achter kan komen wat de oorzaak is geweest...
 
is zeker zonde. hoop ook dat je er achter komt.
ga je weer een nieuwe bouwen of voorlopig niet?

wordt hij trouwens ritueel verbrand?
en heb je ook nog nooit zo hard zien rennen XD

succes er mee
 
Back
Top