afbouwverslag stampe scale 1/4 verkocht dus mag op slot

Hallo,

ik heb van een forumlid deze tigermoth overgenomen:p, nu was er in het verkoop topic al een discussie gaande of dit wel een tigermoth zou zijn:confused:
graag had ik hier het juiste antwoord van,van een kenner?.
verder weet ik eigenlijk nog niet wat voor een motor hier op zou moeten ook hier had ik graag juliie mening?
hier een foto om het een en ander duidelijk te maken voor julie.

full

grt robert

Laatst bewerkt door een moderator:
dit is geen tigermoth maar duidelijk n stampe robert :yes:
ik heb zelf 2 tigermoths van tonyclark gehad die hadden n span van 278/280m .
en bij de eerste moth had ik n 38 cc zenoa met n vertraging van 1/2,8
en de tweede moth dezelvde setup maar zonder vertraging die vloog welliswaar veel meer scale als ik je stampe zou hebben zette ik er gewoon n standaart 38 zenoa op:yes:

mvgr johan snijders

als ik je stampe zou hebben zette ik er gewoon n standaart 38 zenoa op:yes:

mvgr johan snijders[/QUOTE]

oke en laat ik die nou net nog hebben liggen hoopte al dat hij voor deze geschikt zou zijn!

dan zal ik de titel maar gaan aanpassen naar afbouwverslag stampe:D

voor de rest zijn alle opmerkingen en tips altijd van harte welkom!!!!!!!!!

grt robert

das mooi dat je die moter toevallig ook nog hebt liggen:yes: ze lopen perfekt met de juiste afsteling natuurlijk maar dat geld voor elke moter :mrgreen:
ik blijf je updats volgen robert wort n leuk verslag :lol:

mvgr johan snijders

Mooie kist die Stampe!

Ik zit ook te zoeken naar een volgend project (vlieg nu dus met de Lazy-Ace standaard-lazy-ace-biplane-ontwerp-uit-1977-a )

Zodra een kist vliegklaar is wil ik al aan het volgende project beginnen :p.

Ik wil geen Tiger-moth (zie je al zoveel) maar denk wel aan een vergelijkbare dubbeldekker trainer.
De Fleet Finch is een mooie optie (met 5 cylinder stermotor).
Maar de Stampe is ook een mooie kist.

De meest opvallende verschillen met de TM zijn dat de Stampe rondere vleugeltippen heeft en 4 rolroeren.
verder lopen de rolroern bij de TM door tot aan de tippen, terwijl die van de Stampe iets korter zijn.
De Tiger Moth en de Fleet hebben alleen rolroeren in de ondervleugel.

Dit is dus inderdaad een Stampe SV4

Die 4 rolroeren zullen de kist veel wendbaarder maken, dus ik denk dat een Stampe mijn voorkeur heeft, op zoek naar tekeningen van een beetje grote kist (1/4 of 1/5 schaal).
Ik wil dan wel de versie met open cockpit (ik vlieg toch alleen met mooi weer ;-) )

Succes verder Willem

Hallo,

De cocpit is is nu nog gewoon simpel een plaatje balsa:( eigenlijk wil ik dit ook schaal gaan maken alleen kan ik geen duidelijke afbeelding vinden hiervan, is er iemand die dit al een keer gemaakt heeft of er een goede afbeelding van heeft???

grt robert

Heeft een stampe ook een tank tussen de bijde vleugels boven .?

Hallo Johan,

Dit is wat ik erover gevonden heb:

Omdat ik ervaren in de Tiger Moth was ik opgeroepen om te controleren of een aantal piloten die RCAF overschot Stampes gekocht van de Belgische luchtmacht in de vroege jaren 1970.

Het Stampe had dezelfde motor als de Tiger en dezelfde basisconfiguratie, maar had een omgekeerde brandstof-en rolroeren op zowel de bovenste en onderste vleugels in plaats van alleen op de lagere als in de Tiger.

Bijgevolg heeft het Stampe-aerobatics meer indrukwekkend, maar ik gewoon nooit geleerd om het liefde zo veel als de Tiger Moth.

Het Stampe was een Jeep, terwijl de Tiger was een MG. Wie weet dat de differnce zal begrijpen en zij die niet-zullen het nooit begrijpen!

Jock Williams

een beetje raar vertaald maar dat doet google voor me:D

grt robert

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb van Johan een heel mooi setje van de cockpit over kunnen nemen dus zodra dit binnen is gaan we ermee aan de slag:banana:

grt robert

Hallo,

inmiddels heb ik de cockpit metertjes alweer een tijdje binnen, binnenkort maar even beginnen aan het maken van de cockpit!.

hier een foto:

grt robert

Back