Afgerond.

5 minuten is 1/12 uur, Je hebt dus met een 90% aan laadrendement en 600 mAh lading gemiddeld 0.9 x 0.6 x 12 = 6.5 A aan stroom getrokken. Dit komt met 3x 3.7 V maal 6.5 A op ongeveer 72 Watt. Netjes dus.
Met een extra 5° spoed zou je wel over de 90 Watt kunnen komen. Voor 5 minuten is dat misschien wat veel voor de motor. Het is te proberen.

Een grove benadering: 600mAh geladen, dan zal je iets minder verbruikt hebben ivm verlies bij laden, stel dat het 10% minder is, dus ca. 540mAh. Verbruikt in 5min. Dan heeft er ongeveer een stroom gelopen van 60/5x0,54=6,5A.
Opgenomen vermogen van de motor dan ca. 11Vx6,5A=71,5W
Kan er wat naast zitten, maar zoiets zou het moeten zijn.
4S zou ik mee oppassen, de spanning is 33% meer, maar ook de stroom wordt hoger, je zou dan zomaar boven de 100W kunnen komen.

Grappig Rick, ik was gelijktijdig met jou aan het typen blijkbaar, we komen op hetzelfde uit dus :)

Laatst bewerkt:
Dit gaat dus eigenlijk heel goed zo, hij vliegt en stijgt prima.
Je had het over 377mAh in ca. 6min. Dat komt dan neer op een stroom van ca. 3,77A als we het laadverlies even vergeten. Opgenomen motorvermogen dan 42,5W. Nog steeds aan de lage kant, dat is bij 630gram vlieggewicht zo'n 66W/kg.
Dat betekent dus dat die grote prop best een goed rendement heeft!

Laatst bewerkt:
Een e-timer met meerdere tijden achter elkaar en bijbehorende pulslengtes moet wel mogelijk zijn volgens mij, is een kwestie van software. Of gedurende een bepaalde tijd een pulslengte die begint bij 2.0ms (motor max.) en afneemt tot 1.0ms motor off). Is dat de bedoeling? Je moet alleen iemand vinden die zoiets kan en wil maken.......

Laatst bewerkt:
heel gaaf! je kan toerental ook goed met cellenaantal goed krijgen:
stel je wil het toerental van een 2000 kV motor, en je hebt 1350kV.
als je dan "1,5" keer zoveel cellen neemt, klopt het weer als je ongeveer hetzelfde accu totale gewicht kiest of vindt.
(stel je hebt wel die accu(s) (2s + 2s? voor jouw situatie) maar niet zo'n motor, en vermits de huidige motor op zich dat vermogen aan kan natuurlijk)

Back