Airboat (moerasboot)

de ledjes komen uit een zgn. funstick en hebben drie standen.
m'n kleinzoon had het schuim helemaal stuk gemaakt dus dacht opa dat kan ik wel gebruiken.
en het geeft best een leuk effect.
groetjes Piet

vandaag binnen gekomen de nieuwe motor, (1400kv) moet alleen andere propeller hebben, heb deze bestelt.

DSC01118.jpg

groetjes Piet

Boris, ik begrijp het maar wil eerst eens kijken wat ie zo doet.
Ik kan het later alsnog erop maken.
Bedankt.
Lex ik bedoel dat het ik te koud vindt aan de waterkant.
Groetjes Piet

Boot weer op de werktafel, roeren werken niet goed, ga er voor om het te proberen met een enkel roer, iets groter.
Ook aan de voorkant een opstaande reling maken want er komt toch nog wel wat water overheen.
Daardoor bleek er toch wat water ingelopen te zijn, maar het was erg weinig.
Groetjes Piet

boot aangepast, opstaande reling geplaatst en een enkel groter roer.
nu eerst maar weer een proefvaart en kijken hoe het gaat.

DSC01120.jpg

groetjes Piet

Zit een groot deel van het roer nu niet achter de motormount, waar het geen impact heeft in de richting van de lucht uit de propeller?

ik heb het geprobeerd met wat papiersnippers er achter maar de luchtstroom waait ze gewoon weg in alle standen van het roer.
en de testvaart zal eventueel misschien iets anders opleveren maar dat zie dan wel weer.
groetjes Piet

Voordeel van twee roeren zou zijn dat je de roeren iets naar elkaar toe kan zetten en zo een strakkere luchtstroom krijgt en iets wendbaarder model krijgt. Nu krijg je dat de helft van de lucht rechtdoor gaat terwijl de andere helft gestuurd wordt. Maar bij testen zal wel blijken wat beter is ;)

mocht het met één roer niet goed werken kan ik er altijd nog weer twee van maken.
maar ga eerst maar weer een testvaart maken (als de wind wat minder is).
groetjes Piet

ik heb toch weer een tweede roer gemonteerd, Jeremy je had gelijk de luchtstroom gaat nu veel gerichter naar de achterkant.
het enige is dat deze roeren drie keer zo groot zijn als welke op de tekening staan.
moet het nog wel even schilderen.

DSC01121.jpg

groetjes Piet

Dat komt de wendbaarheid alleen maar ten goede denk ik, die grotere roeren. Goed dat je nu weet wat het beste werkt;)

denk dat je er beter aan gedaan had die doorvoer van de stuurstang ( waar de servo zit) kompleet dicht te maken en een rubberen balg te gebruiken
varen met zo'n airboot : een hoop water dat rondspat !

Back