aircontrol 118 of 830

• Topicstarter Topicstarter windspirit3
  • Startdatum Startdatum
W

windspirit3

Guest
geachte model freaks :lol:

afgelopen zondag gecrashed met mijn seagull 2200, Ik had ongeduldig wachtend op mijn nieuwe vleugel, de oude kapotte geprobeerd te repareren ( hij was gebroken op het punt waar ie een aantal graden verspringt ) een kameraad was er op gaan staan :evil: . gerepareerd en gecheckt, leek mij stabiel :oops: , de vleugel vast gemaakt en take off , het zag er stabiel uit, efkes naar links, efkes naar recht perfect :D tot dat ik aanzette door overmoedigheid tot een looping, nou dat ging prima totdat ie op het punt kwam bijna verticaal en je raad het al KNAK, ik kan je vertellen dat ik op 1 punt wijzer ben geworden, de vliegtuig is eerder beneden dan de vleugel :o

Na overmaat van ramp ging afgelopen maandag de bel, Een pakketje van stemano, de nieuwe vleugels en prop :cry: .
mijn stoute schoenen aangetrokken en toch maar de plane uit de hoek van de kamer gehaald en nagekeken, blijkt dat buiten de vleugel om de prop aan diggelen is, had ik gelukkig al bestelt :o en dat mijn accu pack door de crash na voren is geschoten en mijn aircontrol alsware heeft verbrijzelt. de bouwomschrijving erbij gepakt en gekeken welke er in kan.

nu staat in de omschrijving van robbe dat er een aircontrol 830 brake inkan en een aircontrol 118. Die 118 is verbazend goedkoper hier in nederland dan de 830.
Alleen staat er bij de omschrijving op de site van robbe dat de 118 geschikt is voor een 400 motor en de 830 voor een 600. Standaard word de seagull 2200 geleverd met een 600/24 motor.

efkes de info linkje plaatsen

http://at.robbe-online.net/rims_at....late/1/?ISID=444f2a36000f8438271b3e0dc14605e9

kan/ mag die 118 er nu wel of niet in.

afwachtend op uw deskundige info verblijf ik

mvg bas

hmm, de 830 tot 60 ampere en de 118 tot 40 ampere. een speed 600 trekt in ideale omstandigheden iets van maximaal 25 ampere. Welke kun je dan het beste nemen.

Dat die 118 goedkoper is mag logisch zijn, die kan iets minder vermogen leveren dan die 830.

geweldig theet :lol:

now wek ut nog nie,

waha mok now nemmen de 118 of 830.

nee geintje! :lol:

ik had de 830 brake control, maar aangezien de 118 ook kan volgens de handleiding twijfel ik, de verschillen tussen de 118 en 830 zijn bijna 25 euries, tuurlijk gaat kwaliteit voorop maar als de 118 kapoet gaat kan ik er gewoon 1 kopen en dan ben ik nog niet aan het bedrag van de 830, maar gaat ie kapot of is het een commercieele verkoop praatje van robbe :?:

mvg bas

Ik had in mij Riser 100 (2,5 M spanwijdte) een vertraagde Johnson 600 liggen, daar had ik een Aircontrol 830 achter Dat beviel prima!

En ik heb liver wat over op m'n regelaar, dan dat ik met samengeknepen billen sta te vliegen met half gas :wink:

Een hele goede morgen. :sleeping:

Ik heb gisteren in allereil een aircontrol gehaald.
Kijk nu komt dit forum echt tot zijn recht :wink:
Goed advies is altijd welkom, Het advies van Maarten heb ik opgevolgt, heb me eigenaar gemaakt van een robbe 830 lipo die is 20 euries goedkoper dan de standaard 830 8O of mss heeft de verkoper een foutje gemaakt :lol: hij is inzetbaar voor 2 -3 cellen lipo en voor NC/ NIHM Accu's.

Maar wat is wijsheid moet ik tevens de oude diode vervangen en HOE controleer ik of de Motor niet KADUK is :?:

Wachtend op uw deskundig advies :idea: verblijf ik

mvg bas

Persoonlijk zal ik gewoon de motor eens aansluiten op de regelaar.
De regelaar is nieuw, dus die zal het wel doen.
De diode kun je volgensmij gewoon laten zitten.

Correct me if i'm wrong....

ben net klaar met het oplappen van mijn seagull :D
efkes :celebrate:

was te ongeduldig :oops:
de 830 lipo is zeker anders dan de standaard 830.
Ik had niet goed gelezen in de install. folder. de 830 lipo moet je eerst callibreren ofzoiets, 1: eerst aansluiten op je motor. 2: dan aansluiten op je accu. 3 afsluiten van je accu. 4: zender aanzetten en weer aansluiten op je accu (ohja tuurlijk eerst je trottle op stop zetten). 5: overbruggingsstekker verwijderen van de aircontrol. 6: trottle gas geven tot 2 piepjes. 7: trottle terug naar stop -> 3 piepjes, overbruggingsstekker terug op plaats nc/nimh accu aansluiting en whoala hij doet het :D .

ohja ik heb wel voor de zekerheid de bijgeleverde diode geplaatst. ze zijn allebei tot 10 amp , maar het zekere voor het onzekere. :wink:

mvg bas

Back