Airwolf 450 | Align schaalromp + retracts

Hey mensen,

Ik wil voor mijn T-Rex 450SE een airwolf schaalromp bestellen.
Echter zit ik met de keuze: de Heli Artist V3 of en Align fuse.

HeliArtist V3 heeft het voordeel dat hij voorzien is van verlichting,
echter is dat voor mij niet noodzakelijk.

Het gaat mij erom dat de retracts sterk genoeg zijn en de romp er mooi uitziet.

De Align is iets duurder, maar zonder verlichting.
Zou dat inhouden dat de retracts sterker zijn? Of meer oog voor detail?

Ik vond zowiezo al een foto van de Align met de missile bay onder airwolf:"

kz0820116a_9.jpg

Iemand ervaringen?

Ik zit momenteel meer te denken aan de Align fuse.

Groet, Christian

Laatst bewerkt:
Ik heb de airwolf van heliartist zonder verlichting en vind de retracts inderdaad maar heel zwak. De wielsteunen zijn gemaakt van hout en het voorste wiel breekt vlug af !! Voor de rest vind ik hem wel mooi en goed.

Er waren ook altijd voor de HeliArtist een CNC Upgrade set verkrijgbaar alleen deze is om misterieuze redenen uit productie gehaald en nergens meer te krijgen.

Iemand ervaringen met de Align? Betere retracts?

Groet, Christian

align of heliartist

Ook ik ben benieuwd naar die 2 opties. Zodra ik beter kan vliegen ga ik richting modelvliegen. Maar kennelijk zijn er niet veel die er ervaring mee hebben?
Overigens is de align (82 euro, weet alleen niet welke "versie") goedkoper dan de heliartist V3 (117euro).

hoop op reacties.

Zo te zien dezelfde fuselage: de KZ0820116a. maar betere prijs £77.59/€82.67/$113.06

Nu is het misschien niet helemaal eerlijk om hem met de heliartist V3 te vergelijken, aangezien die verlichting heeft?

Persoonlijk neig ik naar de align gezien de prijs. Is alleen wel zwaarder dan de V3 (370g vs 259g). Uiteraard geeft de kwaliteit de doorslag.
Ik heb alleen het gevoel dat niet veel mensen hiermee ervaring hebben, en ik mss de gok zelf maar moet wagen... :)

Ik denk het ook ja,

Opzich is verlichting niet noodzakelijk.

Het verschil in gewicht verrast me toch wel, 100gr!
Maargoed als dat betekent dat je een metalen onderstel hebt ipv een houten...

Ik denk dat ik voor dat geld de Align bestel.

Groet, Christian

Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een leuke schaalromp voor mijn KDS, maar kan niet echt iets vinden. In Nederland bedoel ik dan...
Persoonlijk vind ik de Airwolf en Hughes 500 de 2 mooiste rompen voor de 450. Weet iemand waar ik deze kan kopen??? Retracts en lichten vind ik niet belangrijk!
Ik had al iets gevonden van E-Sky, maar weet niet of die past(en vind 'm ook best prijzig). Op een ander forum had ik deze link gekregen: http://century-rc.com/ecs/product.asp?type_id=224&kind_id=526
20091272161211.jpg

maar dat is een buitenlandse shop.
Ik heb totaal geen ervaring met bestellen in het buitenland. Heb ook geen creditcard of paypal...hoe doen jullie dat???

Je kunt kijken wie er ook interesse heeft én die ook ervaring heeft met buitenlandse shop. Het voordeel is tegelijk dat het scheelt in verzendkosten, als je met veel bent misschien zelf ook korting. Zo wacht ik nu op een align airwolf 450, zal komende dagen wel aankomen vanuit engeland :)

gr.

Jup verwacht beide airwolf fuses vrijdag :)

Ben erg benieuwd naar de retracts (foto's komen ook zeker).
Nu nog wat electronica bestellen voor de T-Rex 450SE...

Groet, Christian

Wat toch elke keer weer een geweldig moment als de postbode langs komt...

Dit keer was het een aardige jongen van UPS die gisteren mijn pakket van Fast-Lad kwam brengen.

Zondag besteld --> Woensdag in huis. Keurig!

Fuse uitgepakt, andere alweer op de post naar kokwai.

IMG_2560.jpg

Retracts zien er verbazend goed uit.
Kwaliteit van alle onderdelen zien er ook goed uit,
en een duidelijke beschrijving!

Geen missende schroefjes, alles netjes verpakt.
Ik laat hem zoals hij nu is: met al het afweer geschut.

Plantjes wil zijn MD500 ombouwen naar een leger-versie, en dan moet ik natuurlijk wel terug kunnen schieten. :snipersmile:

Maiden laat nog even op zich wachten, moet eerst de 450SE klaar hebben.

IMG_2566.jpg

IMG_2571.jpg

IMG_2572.jpg

Tot zover ben ik erg tevreden met de schaalromp :yes:

Groet, Christian

Dat ziet er inderdaad heel mooi uit en je hebt er blijkbaar onmiddelijk 2 besteld !!!!!!!
Zijn deze nu originele van ALIGN ? Van welk materiaal is de retracts gemaakt ? Alvast veel plezier met de ombouw ;)

Zijn inderdaad originele Align's.

Ik heb er 1 voor iemand anders besteld ;)
de ander blijft hier :)

Retract - systeem bestaat uit plastic en wat metaal,
vrij weinig hout (gelukkig) wat je bij de Heliartist ziet.

Zal morgen even foto maken van het systeem.

Groet, Christian

Na dit gezien te hebben, heb je me op een idee gebracht :-). Hier gaat mijn HK450 in. Dit ga ik zeker volgen en ben heel benieuwd hoe de heli in de schaalromp word bevestigd.

Het ziet er erg mooi uit, maar eigenlijk hoort een airwolf niet zo te glimmen, hij's mat.. maar kniesoor die daarop let en het ziet er wel erg mooi uit zo glimmend :)

Verlichting zou ik mij niet te blind op staren, de meeste verlichting zie je bij daglicht niet meer op een afstandje, of je moet al echt de juiste spullen pakken (wat vaak meer kost) en het voegt gewicht toe.

de tweede airwolf was bedoeld voor.... mij :D
inmiddels aan het bouwen geweest. Het enige waar ik moeite mee had zijn de horizontale stabilizers, die blijven met CA lijm niet plakken...? Te glad misschien. Het staat wel zo beschreven in de handleiding. Iemand een beter idee?
Tevens idee wat voor (liefst niet te dure) servo het beste in kan voor de retracts?

Verder ziet materiaal goed en degelijk uit, kap wordt vast gehouden door een 4 tal plastic inbusjes en een loeisterke magnetische verbinding.

Ben nog niet goed genoeg in het heli vliegen om hem in te bouwen in de airwolf. Maar als ik komende tijd meer mogelijkheden heb om te oefenen, zal dat zeker niet lang meer duren.

gr. kokwai

De stabilizers moet je eerst schuren alvorens je ze eraan lijmt.
Heb even een bouwtopic op helifreak opgezocht en daar stond dat in :)

Ik weet ook nog niet welke retract-servo ik ga gebruiken,
ik ben nog opzoek naar een goedkope Align DS710.

Groet, Christian

Hallo Christian,

Ik ben ook van plan om deze romp te bestellen voor mijn Trex450 omdat het toch een fraaai model is. Heb je al wat vorderingen gemaakt met de bouw van jouw model? Ik volg het met interesse :thumbsup:

grt
Edwin;)

Laatst bewerkt:
Back