Airwolf 450 | Align schaalromp + retracts

HeliArtist Airwolf

Christian e.a.

Bouwde ooit deze van HeliArtist

450Airwolf.jpg

en deze van Align ook

AirwolfA109.jpg

overgenomen en gevlogen door Roelof:

Wolfclose-up.jpg

10 jan. op meeting vertel ik je meer.
Gr.

Hallo,

Ik ben ook in het bezit van een Align 450 Airwolf model, maar ik kom niet goed uit aan de handleiding...het gedeelte van de retracts wielen (aansluiting servo met reciever?) Kan mij iemand hier soms mee verder helpen?

Hier men Airwolf 450 Align schaalromp + retracts

full

full

Ik heb er wel een kleine wijziging aangebracht aan dit model :
* echte getinte ruiten en extra ramen geplaatst in de zijdeuren
* extra nog muggen gaas voorzien in de cockpit.

Voor de rest vond ik het model OK.
Misschien later nog de bewapening een metaal look geven.

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb ook zon mooie romp aan geschaft

full
full
full
full
full
full
demijne is van robbe speciaal voor de rex 450 er zaten retracts bij van plastic in hout bevestigt met koolstof assen dit is echt ***ck
bende om het netjes te zeggen
heb heel gou de houten platen voor de achter wielen verstevigt met alu plaatjes en met 2 componenten epoxy aan elkaar geplakt
Toen de assen vervangen voor stalen versie
en de armpjes ook vervangen voor stalen
Het kost wat moeite en ongeveer een 15 euro aan matriaal
maar hij zakt nu neit meer door zn wielen en ze werken prima
ik heb trouwens gewoon een simpele normal size servo gebruikt past presies en is veel sterker + het gewicht is mooi meegenomen want hij is nog al tail heavy oh ja heb met een schuifregelaar op kanaal7 de retracts gezet en er zat bij mijn geen handleiding in de doos heb het zelf moeten uitzoeken maar niet moeilijk voor mijn dan hahaha:-D
full

Hee, ik heb ook interesse in zo'n rompje.

heb jij hem gekocht bij fast-lad?
en hoeveel kost dan dan in totaal incl. verzendkosten?
en hoelang duurt het voordat het bij mij thuis is?

ik hoor het graag!

Denk dat je snel op zo'n 20 euro verzendkosten zit vanuit Engeland. Een airwolf romp is hier in NL of Duitsland ook zo te bestellen..

Hier wat sfeerplaatjes van de 450 airwolf van een vliegmaat van mij:

ja, dan kan ik hem beter op hobbymaniac bestellen 115 euro en klaar.
de vezendkosten zijn gratis.

maar hoe heb je die mooie lichten eringemaakt?

Die verlichting kan je zo compleet kopen. Welke hij in de Airwolf heeft zitten weet ik zo niet. Ik heb in mijn 450 size MD500 een setje van Turnigy. Die hebben ze bij RC Addict

Is geheel compleet incl benodigde montage plaatjes voor de leds. Als je ze een mailtje stuurd met het verzoek om de leds zonder doosje in een bubbeltjes envelop te versturen scheelt je dat ruim 4 euro verzendkosten.

ja, ik heb zelf ook een paar setjes van die turnigy ledjes.
alleen heb je dan gewoon een gaatje geboort in de romp waar ze moeten komen te zitten? en dan met ca lijm ofzo vastgelijmd?

want bij mij zie je bijv. ook de kabeltjes van de leds, hoe heb je die zo goed weggewerkt?

Pff ook vanavond liep weer anders dan gepland... gelukkig voor jou en helaas voor mij ligt het mechaniek nu uit de romp ivm met een ongeplande autorotatie en een gestript torqe tube tandwiel. Pluspunt is dat ik nu wel goede foto's kan maken van de inbouw van de verlichting in de romp... morgenavond ben ik gelukkig thuis dus dat moet goedkomen..

Het duurde even maar hier zijn ze dan:

Het is dan wel geen airwolf maar om je een idee te geven. Posities van de verlichting bepalen aan de hand van de echte heli. Vervolgens een gat boren waar het zwarte bevestigings dopje in past. Daar klik je van binnenuit het ledlampje in en klaar.

Vervolgens heb ik de bedrading op verschillende punten vastgelijmd met hotglue (lijmpistool). Het printplaatje met de aansluitingen zit vast op de hoogteblokjes waar het mechaniek op staat. De overtollige lengte draad opbinden en onder het frame wegwerken zodat het nergens in kan komen.

Al met al een avondje werk, met een leuk resultaat :)

Back