ik heb vandaag men eerste vluchtjes gemaakt met men airwolfje 
Alles behalve een originele schaalheli, meer een doodgeverfde TV heli, maar goed, ding ziet er wel leuk uit en vliegen doet hij wel goed
Heb hem al enkele maanden, eerst gevlogen zonder schaalromp en vanaf vandaag dus met.
Zit een oude Trex 600E fb in.
paar puntjes van "problemen"
- voorste deel van de neus wat vastgehouden wordt door magneten vloog er spontaan af tijdens rustige voorwaartse vlucht (geen schade)
- tail buis van de airwolf romp kwam los, de lijmverbinding loste (geen schade)
dit op het veld even opgelost en nog een 6 tal vluchten gemaakt. mooi vliegbeeld en de retracts (met vertraging van HK) werken prima.
Nu heb ik de retracts gekoppeld aan de idle up, dus de werking is :
- opstijgen in normal: wieltjes uit
- op ongeveer een meter in hover: omschakeling naar idle: wieltjes in.
- landen, eerst omschakeling naar normal: wieltjes uit.
- geland en naar HOLD: wieltjes uit.
dit werkt prima voor mij, zijn er nog mensen die het zo doen? voordeel is dat je niet een extra schakelaar moet bedienen voor de retracts.. wat wel is, bij een HOLD autorotatie gaan de wieltjes dus uit..
Nog een vraag, waar kan ik ergens wat figuren vinden die je met een schaalheli kan vliegen?
Nu vlieg ik er braafjes men achtjes mee en wat grote cirkels

Alles behalve een originele schaalheli, meer een doodgeverfde TV heli, maar goed, ding ziet er wel leuk uit en vliegen doet hij wel goed

Heb hem al enkele maanden, eerst gevlogen zonder schaalromp en vanaf vandaag dus met.
Zit een oude Trex 600E fb in.
paar puntjes van "problemen"
- voorste deel van de neus wat vastgehouden wordt door magneten vloog er spontaan af tijdens rustige voorwaartse vlucht (geen schade)
- tail buis van de airwolf romp kwam los, de lijmverbinding loste (geen schade)
dit op het veld even opgelost en nog een 6 tal vluchten gemaakt. mooi vliegbeeld en de retracts (met vertraging van HK) werken prima.
Nu heb ik de retracts gekoppeld aan de idle up, dus de werking is :
- opstijgen in normal: wieltjes uit
- op ongeveer een meter in hover: omschakeling naar idle: wieltjes in.
- landen, eerst omschakeling naar normal: wieltjes uit.
- geland en naar HOLD: wieltjes uit.
dit werkt prima voor mij, zijn er nog mensen die het zo doen? voordeel is dat je niet een extra schakelaar moet bedienen voor de retracts.. wat wel is, bij een HOLD autorotatie gaan de wieltjes dus uit..
Nog een vraag, waar kan ik ergens wat figuren vinden die je met een schaalheli kan vliegen?
Nu vlieg ik er braafjes men achtjes mee en wat grote cirkels

Laatst bewerkt: