Albatros DVa (Proctor enterprises)

@Ash, thanks.

@Ralf
Ik had meer zoiets ingedachte, heb jij ( of iemand anders ) enig idee of deze ook kleiner in de handel zijn?

Ik ben niet zo goed met kleine schroefjes op een (gras) veld.
Zijn de forkend van Mick Reeves in Nederland te koop?

img2294int.jpg

Misschien zie ik iets over het hoofd, maar met de gedeelde vleugels die je gemaakt hebt, de servo in de vleugel, ga je bij elk transport de vleugels helemaal losmaken? Is het niet handiger om een soort van drame/beugel te maken waar de linker0 en rechtervleugels als 1 in passen? Dus 1 voor links en 1 voor rechts? Scheelt bergen werk!

Joris

Joris,
Het valt wel mee.
Het tussen stuk van de boven vleugel blijft verbonden aan de romp, blijf over de 4 vleugels, per strut 6 boutjes = 12 , 4 naar de voorzijde romp , aansluiting onder vleugel naar romp 2 per zijden, tpv tip onder/boven vleugel 2 = totaal 22 st
Maakt het vervoer en opslag wel een stuk makkelijker.

Laatst bewerkt:
Hmm, vind ik wel veel. Ik zit toch echt te denken aan een systeem waarbij de vleugels steeds aan elkaar blijven(boven en onder dus) en ik alleen aan de romp moet koppelen. Of dat nu sneller gaat, de tijd zal het uitwijzen, eerst maar proberen de zaak uit te richten.

Ik denk dat er een kleine misverstand is, niet de afgebeelde klem zoek ik deze is veelte groot en niet schaal, ik zoek zo,n sluit systeem maar dan in een uitvoering in bv M2

Update voor de foto's verslaafde onder ons.

img2306int.jpg

Wieltjes er onder

img2307int.jpg

Hier en daar nog en paar likjes verf en de rubbers in korten

img2308int.jpg

Even de onder houten panelen geopend om de binnenkant te aanschouwen.

Alexander,

Op de 1 of andere manier heb ik ergens iets niet goed gedaan. Bij het optuigen komt de uitlaat vd dummy-motor tegen de strut aan. Ik krijg de dummymotor niet daar waar het moet. Zie de foto's.
Gezien het feit dat een en ander toch wel op zijn plaats lijkt te zitten, snap ik het even niet. Heb jij daar een probleem gehad?

full

full

Groet

Joris

Laatst bewerkt door een moderator:
@Joris
Ik zal vanavond even wat foto's plaatsen hoe het een en ander bij mij zit.
Ook bij mijn Albatros zit weinig ruimte ( +/- 5 mm) tussen de uitlaat en strut.
Zeker voor in ik het passen en meten om alles te plaatsen, je wil niet weten hoe strak de motor er in zit.

Joris,
Ik kan zo niet beoordelen waarom jouw uitlaat te ver naar achteren zit, kijk / meet het volgens tekening nog maar eens goed na.
Hopelijk helpen de foto's

img2365int.jpg

kapje zit niet helemaal goed op de foto, moet nog 3 mm zakken.

img2366int.jpg

img2367int.jpg

img2368int.jpg

Dank, ik ga nog maar eens meten en kijken.

Joris

Edit:

Verschil gevonden, dankzij je foto's. Mijn replica zit domweg net wat hoger, ik zag het aan de roestbruine buisjes.

Hmm, dat lukt me niet meer, anders dan de hele motorplaat aan de onderkant van de steunplaatjes te plaatsen.

Laatst bewerkt:
De laatste puntjes nog :-) en dus op schema voor 1 april.
Motor is in gebouwd, alleen nog proef draaien en kijken of alles werkt zoals bedoeld.
Paar kleine dingetjes nog bij verven, en nog wat details bij maken.
Helaas wel al 200 gr in de neus moeten plaatsen om het zwaarte punt juist te krijgen.
Ik kom allen nog een klein probleempje tegen, de messing wartels zijn aan een kant gekoppeld aan bv romp of hevel, ik kan daar niet borgen zie foto met messing draad.
Weet iemand daar een oplossing voor zodat de boel niet los trilt....
Thanks for the input

img2372int.jpg

img2370int.jpg

img2371int.jpg

Alexander,
als het schoefdraadje een normale schroefdraad is dan zou je daar een moertje op kunnen zetten!

Anders gewoon vast lijmen(dunne ca lijm) als het niet meer lost hoeft!

Mvgr Hans

Ik kom allen nog een klein probleempje tegen, de messing wartels zijn aan een kant gekoppeld aan bv romp of hevel, ik kan daar niet borgen zie foto met messing draad.
Weet iemand daar een oplossing voor zodat de boel niet los trilt....
Thanks for the input

Borgmoertje of secondelijm. Heb goede ervaringen met secondelijm (in plaats van Loctite), is nog los te krijgen. Meestal zelfs te verstellen zonder nieuwe lijm te gebruiken (draad gaat dan zwaar door de aanwezige gedroogde lijmresten).

Laatste klusje nog
weet iemand een nette manier om het wind schermpje vast te zetten, zonder dat deze los waait?
Op andere bouw draadjes laten ze het schermpje weg wat jammer is, er zit namelijk een verhaal achter de gat in de ruit.

img2417int.jpg

Back