ALDI, LIDL en Action gereedschap

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door ron van sommeren, 29 dec 2008.

  1. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Was blij met die tip, heb de set gehaald
     
  2. bosreus

    bosreus

    Lid geworden:
    19 okt 2003
    Berichten:
    1.583
    Locatie:
    de Kempen
  3. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.171
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Dremel? Dan maar hopen dat die steentjes heel blijven. Heb er een paar vergelijkbare sets gehad van de bouwmarkt. Niet fijn als het uit elkaar knalt. Linke soep.
    ook een digi-thermometer. Handig om het dubbel glas te testen... maar ook het methanolbrommertje!...
    De Aldi-gasboutjes zijn heel prettig! Boutje doet het goed. Heb er ook een van Weller. To-taal andere prijsklasse :mad:
    haha... helaas was ik te laat voor de opbergwandjes/bakjes van de Aldi. Bleken binnen het uur weg te zijn gekaapt.... ach ja...

    Krimpkous haal ik als een bosje bloemen bij Okaphone in Groningen. Niet voor een duppie, maar wel ruime keuze in diameters en kleurtjes en vooral ook in lange lengtes! Da's me ook wel wat waard :)
     
  4. bosreus

    bosreus

    Lid geworden:
    19 okt 2003
    Berichten:
    1.583
    Locatie:
    de Kempen
    Bij het slijpen gebruik ik altijd een veiligheidsbril.
    Verkrijgbaar bij de action voor weinig,

    Hans
     
  5. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.171
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Veiligheidsbril? Een gehele kap was beter geweest... of een binnen een zandstraalkast. Er wordt hier bij tijd en den wijlen aan meer dan alleen modelbouw gewerkt. Haha.
    Het waren die houtendoos setjes bij meen ik Gamma of Praxis :) Linke soep!
    Ik houd het nu bij officieel Proxon of Dremel spul. Dat kan goed hoge toeren en mishandeling aan, en dat slijt en slijpt zoals het hoort.
    Bijkans zijn deze setjes wel goed. Meestal doen ze goed om de werkplaats mee te verluchtigen, gelijk een mooie kalenderjuf...
    Of net als Black & Decker tools. Die kun je beter niet te vaak gebruiken. Anders gaat het stuk.
     
    Laatst bewerkt: 29 jan 2016
  6. Boris100

    Boris100

    Lid geworden:
    17 mei 2012
    Berichten:
    732
    Locatie:
    Nederland
    Dan kan je beter een DeWalt kopen toch ?
     
  7. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Ik heb eens zo'n rood Dremel slijpschijfje om de oren gehad, die knapte uit het niet doormidden.
    Nu gebruik ik alleen nog de slijpschijfjes met het speedclick systeem, die zijn ook dunner, en zijn mij nog nooit geknapt.
    Die lijken van dezelfde constructie te zijn als de slijpschijven voor haakse slijpers, dus verstevigd met iets.
     
  8. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.171
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Die schijfjes gebruik ik ook. Glasvezel versterkt gesinterd materiaal. Heb ook die versterkte met het schroefgaatje. Die houden ook behoorlijk. De hele dunne gebruik ik hoogstens voor een stukje messing, maar eigenlijk nauwelijks. Een missertje en het spat uiteen.

    Heb alleen de tweede generatie powerfile van B&D die houdt wel redelijk, maar maakt alleen een takke herrie. De banden scheur je uit bredere schuurmachinebanden. :)
    Prima om puntlassen en autoplaat te bewerken. Andere powertools zijn van betere kwaliteit.
     
  9. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.171
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    [edit] En al weer opgelost :)
    Gr Bas
     
    Laatst bewerkt: 30 jan 2016
  10. Kees de Mol

    Kees de Mol

    Lid geworden:
    20 aug 2007
    Berichten:
    748
    Locatie:
    Rijnsburg (ZH)
    Maandag een multitool bij Lidl die ga ik zeker kopen.

    Over die slijpschijfjes. De rode knappen inderdaad snel maar of dat aan de kwaliteit ligt of aan te hoge toerentallen en te hoge en verkeerd gerichte belasting dat weet ik niet goed. Bij mij gaat in ieder geval het meeste gereedschap kapot als ik het verkeerd gebruik. De goedkope slijpschijfjes komen uit China en die van Dremel en Proxxon.... dus ook.
    Wat ik tegenwoordig veel gebruik zijn die metalen diamant slijpschijfjes. Uit elkaar spatten gebeurt niet meer alleen worden ze soms een beetje bot (vaak omdat ik ze dan weer heb mishandeld:thumbsup:)
    Ik koop ze in China bij Aliexpress, kosten weinig en meestal zijn ze met twee weken binnen. Ik heb daar trouwens al heel veel leuk gereedschap vandaan en het is precies dezelfde 'rommel' die ze hier onder een dure merknaam als kwaliteitsgereedschap verkopen. Net weer een setje van 5 stalen linealen (15cm) binnen voor 1,20 en een prachtig pincet met keramische bekken voor een dikke 2,70 maar dat is ook gelijk bijna het duurste wat ik daar ooit besteld heb.
     
  11. Kees de Mol

    Kees de Mol

    Lid geworden:
    20 aug 2007
    Berichten:
    748
    Locatie:
    Rijnsburg (ZH)
    ps. Dat keramische pincet is trouwens écht helemaal geweldig ben ik vanavond achter gekomen. Had ik veel eerder moeten kopen. Peoples Republic, Thank you!!
     
  12. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.322
    Locatie:
    Harderwijk
    Ik heb met goedkope freesjes heel uiteenlopende ervaringen... mijn favoriete freesjes kocht ik voor een krats op de Tacu markt in Utrecht.
     
  13. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    MOD: Opgeschoond, nu weer ontopic graag.
     
  14. Kees de Mol

    Kees de Mol

    Lid geworden:
    20 aug 2007
    Berichten:
    748
    Locatie:
    Rijnsburg (ZH)
    En ik heb de multitool een paar weken geleden inderdaad gekocht en al enkele malen gebruikt. Echt een super ding. Als ik een dikke laag glasvezel door wil slijpen met de slijptol dan komen er enorme wolken stof van af maar met de multitool ga je er doorheen als boter en veel minder stof.

    Nog een ander dingetjes gekocht. Weet niet of het hier mag.

    Laatst was ik bezig met een naambordje voor mijn kotter en ik kwam er achter dat mijn vijltjes te groot waren. Een beetje zoeken bracht me bij deze set en vooralsnog ben ik er zeer tevreden mee. De vijltjes zijn in totaal 10cm lang hebben een prettige grip en er zijn 10 verschillende vormen. Het kostte me 3,50 incl. verzenden. (Aliexpress)

    [​IMG]

    ik heb kleine handen.
    [​IMG]
     
  15. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.322
    Locatie:
    Harderwijk
    Ik heb eerder een Lidl multitool gehad, en nog een andere van ik-weet-niet-meer-waarvandaan.
    Eén ding vond ik altijd heel lastig van die goedkope dingen. Het bereik van de spankop is gering; ik moest heel vaak van een kleine naar een grotere wisselen of omgekeerd, omdat ik een hulpstukje wilde gebruiken met een net wat dikkere of dunnere as. En dan moet de hele kop er af. Gedoe.
    Sinds ik op een beurs een tweedehands Dremeltje heb gekocht blijkt dat helemaal niet meer nodig, alles past in dezelfde knelvatting. Dus zelfs als ik ooit terug zou vallen op een goedkope multitool, dan zou ik er erg op letten of de spankop voldoende bereik heeft om alle hulpstukken te gebruiken zonder de spankop te wisselen.

    Maar ik denk dat ik, hoewel ik een overtuigd gebruiker ben van budget gereedschap, op het punt van multitools de uitzondering maak.
     
  16. SamP

    SamP

    Lid geworden:
    5 jan 2010
    Berichten:
    319
    Locatie:
    De Kempen
  17. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.322
    Locatie:
    Harderwijk
  18. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Voor dat geld lagen ze ook een lange tijd bij de Action. Ik heb uiteindelijk bij de Gamma een iets betere gekocht, kwam met een redelijk goede borenset, mooie koffer en een instelbare ratel als eindstop.
     
  19. key

    key

    Lid geworden:
    4 sep 2004
    Berichten:
    238
    Locatie:
    belgie bonheiden
  20. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.570
    Locatie:
    noord-holland
    ik ben zeer tevreden over deze skill met 6 meter snoer werkt altyd wanneer hij nodig is zonder oplaad gedoe.

    [​IMG]
     
    Michiel vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina