ALDI, LIDL en Action gereedschap

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door ron van sommeren, 29 dec 2008.

  1. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.569
    Locatie:
    noord-holland
    ik was het zat dat de accu schroefboormachine altyd leeg was als ik hem nodig had
     
  2. benster1

    benster1

    Lid geworden:
    26 aug 2015
    Berichten:
    304
    Locatie:
    Veenendaal
    Af en toe hebben ze ductape. Goed spul
     
  3. Kees de Mol

    Kees de Mol

    Lid geworden:
    20 aug 2007
    Berichten:
    748
    Locatie:
    Rijnsburg (ZH)
    Sorry ik bedoelde een andere multitool met een trillend mes/zaag aan de bovenkant. Dan kun je in moeilijke hoekjes zagen en snijden en je hebt minder stofwolken.
    Zo'n ding wat jij bedoelt heb ik ook liever merk (in mijn geval proxxon). Je kunt het probleem oplossen door een miniboorkopje aan te schaffen, die passen ook op de klonen.
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
  5. r.marijnissen

    r.marijnissen

    Lid geworden:
    2 mrt 2008
    Berichten:
    1.962
    Locatie:
    Tilburg
    Als je in typt hofftech boren dan kom je die €20 euro setjes tegen.
    En €30 voor cobalt.

    Misschien zijn die met cobalt laag wel iets.

    Dan heb je de flex van gewoon hss staal en toch hardere buitenlaag.

    Heb zelf een 160 delige set. Ooit bij HBM gekocht die soms ook leuke aanbiedingen heeft.
    Titanium coated.
    Boren vanaf 4mm die ik veel gebruik vervang ik voor echte vol cobalt.
    Alles tot 3mm vind ik cobalt niks.
    Het staal is te hard voor dunne boortjes waardoor ze snel breken.

    Heb zelf ooit deze 3 besteld:
    50x tm 3mm coated boren
    Kosten $2.45 dollar inc verzenden
    https://m.nl.aliexpress.com/s/item/...lgo_pvid=b6289819-edfe-4f54-9384-2d30ba03b26d
    Ik zit goed in de boren
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    MOD: Heren, we hebben het hier over gereedschappen in de aanbieding.
     
  7. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    Dus ? elke week de draad opschonen ?
    Ik zie hier geen probleem, veel handige tools komen steeds terug in de aanbieding. De slijp/pollijst set in mooi houten doosje kocht ik voor 7 euro.
    Daar zitten de kamikaze schijfjes in maar ook de vezelversterkte.
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
  9. Bert V

    Bert V verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 apr 2009
    Berichten:
    1.198
    Locatie:
    Steenbergen
    Volgens de folder komt deze machine volgende week bij Lidl in de aanbieding.
    Ik heb op mijn hobbykamer wel behoefte aan een kleine slijp/polijstmachine zoals deze.
    Natuurlijk weet ik dat het hier geen A merk betreft en dat je je verwachtingen daar ook naar in moet stellen.
    Is er iemand die al ervaring heeft met deze machine en zo ja, zou er in alle redelijkheid bijv. een boortje of beiteltje op te slijpen zijn?

    [​IMG]
     
  10. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.170
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Kan toch niet veel mis mee zijn... ziet er uit als Bosch, door de kleurtjes. Daar hebben ze in China vast over nagedacht. Black-box effect...

    Zo een toolbox erbij met assortiment... ooit ook zo een boxje gekocht... 2007?
    Steentjes spatten uiteen op de Dremel. Dus die niet te hoog in de toeren jagen. Ik vond ze te broos en sleten vlot weg, zonder materiaal weg te nemen.
    Sedert dat alleen nog maar Proxon of Dremel gekocht.

    Ik heb een grote slijpsteen. Daar kan ik m'n beitels op slijpen. Die motor heeft een hoop koppel. Kleine boortjes zullen best lukken.
    Alleen even afwachten hoe slijtvast de stenen zijn, en of je ze op den duur kunt vervangen. Zo niet is het een eendagsvlieg, en koop je als ie op is weer een ander.

    Dan zo los op tafel... willen ze nog wel eens weg-wandelen. Altijd iets onbalans in de stenen... Dus mogelijk moetje hem toch vastzetten.
    Gr Bas
     
  11. Bert V

    Bert V verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 apr 2009
    Berichten:
    1.198
    Locatie:
    Steenbergen
    Ik heb nog even verder ge-Googled.
    Deze zelfde ogende machines met een variant aan andere kleurtjes en stickers worden ook elders aangeboden zoals o.a. bij Conrad voor 59,99 €.
    De eventueel ooit te vervangen stenen staan - als ik naar de afmetinggegevens kijk - bij HBM op de site.
    Maandag eerst maar eens even kijken in de L. winkel en afwachten wat mijn gevoel ervan zegt :rolleyes:.
     
    Laatst bewerkt: 28 nov 2017
    Tug.NL en MicropropSport vinden dit leuk.
  12. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.322
    Locatie:
    Harderwijk
    Geen idee qua slijpsteen, maar ik heb een "Dremel-tool" gehad van ditzelfde merk Parkside, en ik vond het een groot nadeel dat ik bij wisselen van het ene naar het andere slijp/polijsthulpstukje vaak ook van klemconus moest wisselen omdat de spanwijdte daarvan beperkt is. Heb nu een originele Dremel en die heeft dat nadeel niet.
     
  13. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
  14. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.170
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Proxxon en Dremel boorkopjes zijn niet uitwisselbaar. Draad op de motoras is anders....
    Althans bij mijn oude Proxxonbakkie...

    Ik werk al sinds jaar en dag met boorkopjes ipv van die OH klemconusjes.
    Die vreten zich op den duur ook vast... altijd gemieter idd.

    Op de Dremel heb ik een haakse overbrenging gezet. Bij tijd en wijlen ook extreem handig.
    Gaat niks boven goed gereedschap! :)
     
  15. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
  16. Bert V

    Bert V verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 apr 2009
    Berichten:
    1.198
    Locatie:
    Steenbergen
    Vanmorgen even naar de winkel geweest en - met de gedachte van als het thuis niets blijkt te zijn kan ik hem ook weer zo terug brengen - het één na laatste machientje maar gekocht.
    Thuis gekomen de doos - met oog op mogelijk terug moeten brengen - voorzichtig geopend en de machine even kort laten draaien.
    Machine loopt bij alle variabele toerentallen vrij rustig, trilt niet, loopt niet weg en het eventueel slingeren van de stenen valt reuze mee.
    Machine is natuurlijk niet te vergelijken met een Proxxon of Dremel machine maar is voor zijn geld naar mijn mening niet verkeerd.
    Hoe het zich op langere termijn gaat houden weet ik niet maar dat zal de tijd wel leren.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  17. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.170
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Ach! Das toch mooi? Staat ook niet de hele dag te draaien immers! :thumbsup:
     
  18. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
  19. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.322
    Locatie:
    Harderwijk
    In een foldertje van Lidl zie ik zojuist een accu-slijpmachine van het Lidl merk Parkside voor €24,99. 't Is dat ik ooit op de Tacu voor een krats een Dremeltje heb gekocht waar ik erg veel plezier van heb, anders was ik nu op weg naar de Lidl...
    Een nadeel van een Parkside tool (mét snoer) die ik ooit had was, dat de spankop een beperkt bereik had, waardoor je deze vaak moest wisselen (er zaten er twee bij) als je een ander boortje of schijfje wilde gebruiken. Ik weet niet of dit ding dat euvel ook heeft, maar verder lijkt me dit een bruikbaar gereedschap voor minder dan een kwart van de prijs van een vergelijkbare Dremel...

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2019
  20. key

    key

    Lid geworden:
    4 sep 2004
    Berichten:
    238
    Locatie:
    belgie bonheiden
    Ik heb een soortgelijke machine nu al bijna een jaar in gebruik naast mijn 12 jaar oude dremel acu machine.
    En heb de volgende opmerkingen hier over:
    de verstelbare kop van dremel past ook op deze machine en daar is het spanbereik 0.5 tot 3.5mm van .
    Verder is de toerenregeling van mijn machine veel beter dan deze van dremel ,hij begint namelijk al op een veel trager toerental te werken.
    Alleen is er veel speling op de uitgaande as, maar als tweede machine door het lagere toerental heel bruikbaar, door het toerental zelfs voor sommige toepassingen beter.
     

Deel Deze Pagina