ALDI, LIDL en Action gereedschap

Aha, opgehelderd, zo is het helemaal duidelijk, Aldi/Lidl schrijft dat hun NiMH cellen bruikbaar zijn in toestellen waar eerst gewone niet-oplaadbare 1,5volt batterijen gebruikt zijn.
Ik ben altijd tikkie bang dat verkeerde laadmethode toegepast gaat worden, vandaar dat ik er op door ging. NiMH dus :)

Laatst bewerkt:
Ik gebruik deze batterijen nu al een tijd (jaren)en moet zeggen dat ze (bijna) even goed zijn dan andere duurdere batterijen . Ik soldeer ze in pack's en gebruik ze in mijn zenders (AA2300mAh) en als vaarbatterij (C4000mAh) en tot hiertoe geen enkel probleem voorgehad . Ik laad ze ook altijd met 1/10 van de capaciteit en aangezien het NIMH batterijen zijn hoef je ze ook niet steeds leeg te trekken .Ik kan wel niet zeggen of ze geschikt zijn voor de snelle jongens die met grotere Amperage's werken , daar heb ik geen ondervinding mee .
groetjes
Ronny

'Verplicht' leesvoer voor NiMH gebruikers. Goed voor levensduur van accu's en levensduur van je portemonnaie, en voor veiligheid.

Ik vind die gereedschapkist wel een beetje prijzig voor de aldi

Verstuurd van mijn HTC One

Ik zou ook altijd deze nemen:

kr-20110728122554.jpg

Ietsjes groter en maar € 707 bij Overtoom (ex BTW):mrgreen:.

Verstuurd met rooksignalen vanaf mijn Gamma barbecue gestookt met openhaard hout van Praxis en aangestoken met Karwei aanmaakblokjes.

Groet,

Ad Bakker

Misschien niet helemaal het correcte draadje, maar ik weet geen betere.

Omdat ik tegenwoordig met twee zenders (plus een lader, plus natuurlijk de nodige losse rommel) sjouw, was mijn zenderkoffer wat krap geworden. Ik was dus in de markt voor een nieuwe en keek al een tijd rond, vooral bij gereedschapskoffers.

Uiteindelijk deze gekocht:
56102.jpg

Bij Wehkamp is die het goedkoopst, net onder de 30 euro incl. verzenden. Ik ben 'm tóch maar bij de Gamma gaan halen, ik dacht: als hij nou tóch te klein is kan ik 'm bij Gamma wel makkelijker terugbrengen.
Maar, het gaat er in hoor; een DX6i, een HoTT MX18 en een lader met voeding, plus nog een doosje met laadkabels etc. allemaal op de onderverdieping, en in de losse boventray alle accu's en verdere zooi. Ik ben er happy mee. Hij is erg degelijk (je kan er ook op zitten/staan).

Laatst bewerkt:
Bedankt Ron. Ik word lui, dus ik vergeet elke keer weer zelf te kijken.

Die torx en inbus set lijkt me handig. Ik heb al een paar schroevendraaiers voor de meest gebruikte maten (ik vind gewone inbus sleutels drie keer niks), maar zo'n setje is nooit weg.

Groet,

Ad

Ik vraag mij altijd af wat de kwaliteit is voor die prijs?

Voor die prijs en hobbygebruik zonder meer goed. Een maand of zo geleden hadden ze zo'n klein draaibaar bankschroefje met een kogelgewricht voor ik dacht € 7,50. Bij de mijne waren de bekken beschadigd, dus die gekocht. Schitterend ding voor minder dan 1/4 van de prijs van m'n oude.

Groet,

Ad

Back