ALDI, LIDL en Action gereedschap

Lijken ook veel op elkaar, ook de specificaties (50 W, 46 en 43 kHz).

Op internet staat dat je het best warm water (50 of 60 °C) kunt gebruiken, in de gebruiksaanwijzing staat gewoon koud water. Ik denk dat het geen enkel kwaad kan om er warm water in te gieten.

Duurdere apparaten hebben ook een verwarmingselement.

Groet,

Ad

PS
Was voor mij ook een vorm van zelfbescherming. Ik was het ook al van plan, maar ik weet zeker dat ik dan weer een veel duurdere had aangeschaft;)

die dingen worden overal aangeboden. 25 euro is nog niet eens zo'n super prijs.
Meeste brillen zaken verkopen ze ook voor die prijs of zelfs goedkoper.

Dacht Hans Anders in het verleden voor 20 euro.
en conrad incl verzending voor paar euro meer:
http://www.conrad.nl/ce/nl/overview/0601120/Ultrasoonreinigers?sort=Price-asc

Die van Conrad is nog kleiner, je moet hem vergelijken met die van 35,- . Is dan toch een tientje goedkoper, oftewel bijna 30% minder. Tja, wat is voor jou een super prijs? Op een apparaatje van 30 euro kun je geen 20 euro korting verwachten toch?

Ik ben er erg blij mee, werkt goed. En eens met vorige post, ook bescherming om geen 300 euro of zo uit te geven voor een echt goede.

Dat was mij idee ook een beetje.
De vraag is natuurlijk wel hoe lang het apparaat het volhoud.
Voor de hobby gebruik je hem maar erg weinig denk ik.

Bij de Action vond ik dit 2cm brede zelfklevende klittenband, voor het vastzetten van je accupacks.

€ 0,72 per pakje

11994109184_98684a3cd8_c.jpg

Het nadeel van alle zelfklevende klitband die ik ken is dat de plaklaag altijd geleidelijk aan losgaat omdat er telkens aan getrokken wordt bij het lostrekken van je accu. Sinds kort gebruik ik dit klitband van HobbyKing:
Polyester Velcro Peel-n-stick adhesive side V-STRONG (1mtr)
Dat kleeft geweldig en ook de klit werkt voortreffelijk. Voor die paar dubbeltjes meer véél beter.

Overigens: ik was al jarenlang geabonneerd op de nieuwsbrief van Lidl, speciaal voor het gereedschap etc. De laatste tijd stunten ze helemaal niet meer met gereedschap, in elk geval staat het niet meer in de nieuwsbrief. Die heb ik dus maar opgezegd... misschien loop ik er af en toe wel even binnen om te kijken, net zoals ik bij de Aktion doe.

Voor die paar dubbeltjes meer véél beter.
Heb je de Velcro van de Action zelf ook gebruikt?
Die blauwe van HobbyKing gebruik ik hier ook om op de accu's te plakken en die lijmt inderdaad goed.

De tape van de Action komt trouwens bij van Loenhout vandaan. Ik heb ze even opgebeld om te vragen wat voor lijm er op zit. Dit is lijm die na 24 uur zijn maximale sterkt heeft, maar je kunt het niet constant op trekkracht belasten, wel kortstondig. Voor een nog sterkere hechting kun je op het te lijmen oppervlak contactlijm aanbrengen (m.n. het hout in je vliegtuig) en deze eerst helemaal laten drogen. Dan lijmt de klittenband er permanent aan vast.

Heb je de Velcro van de Action zelf ook gebruikt?
Die blauwe van HobbyKing gebruik ik hier ook om op de accu's te plakken en die lijmt inderdaad goed.

De tape van de Action komt trouwens bij van Loenhout vandaan. Ik heb ze even opgebeld om te vragen wat voor lijm er op zit. Dit is lijm die na 24 uur zijn maximale sterkt heeft, maar je kunt het niet constant op trekkracht belasten, wel kortstondig. Voor een nog sterkere hechting kun je op het te lijmen oppervlak contactlijm aanbrengen (m.n. het hout in je vliegtuig) en deze eerst helemaal laten drogen. Dan lijmt de klittenband er permanent aan vast.

Wat bij die van HK werkt, is als je het geplakt hebt, de boel even LICHTJES verwarmen (ik doe het door met mijn vinger er over te wrijven).
Dan lost de lijm iets op, en droogt VEEL harder op.

Bij die van de action werkt het (in mijn geval) minder, al is die contact lijm wel weer een hele goeie!!

Robbie is niet mans genoeg voor mijn hobbyhok vrees ik...
Draaf je niet een beetje door Ron? Straks bieden ze een scheerapparaat aan en dan suggereer jij dat je er balsa mee kan schuren...

Ik ben nu eenmaal een laterale denker Bart ;)

Bron Wikepedia:
Lateraal denken

Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

Ga naar: navigatie, zoeken
Lateraal denken is gebaseerd op het opnieuw (anders) ordenen van de bestaande informatie om zodoende nieuwe informatie te laten ontstaan. De term lateraal denken is geïntroduceerd door Edward de Bono.
Een probleem kent vaak een begin en een eindsituatie. Het denkproces is het proces van het vinden van een weg van het begin naar de eindsituatie. Normaal is de mens geneigd om een zo recht mogelijke lijn te volgen van begin naar einde via bekende wegen. Als ergens in deze lijn een onmogelijkheid of een schijnbare onmogelijkheid zit, gooien veel mensen de hele oplossing weg om een nieuwe te zoeken. Iemand die lateraal denkt gaat verder met de ingeslagen weg met de gedachte van "Stel dat het wel mogelijk zou zijn". Hierdoor ontstaat een middel om verder te kijken dan die positie waar het schijnbaar onmogelijk leek. Dit kan leiden tot geheel nieuwe inzichten.

Opmerking:
Het opnieuw ordenen van stofzuigers en kookplaten van de ALDI.
Oef, wel heel diep. Ik ben meer van het zwart/wit en denken en natuurlijk het goed/slecht en de rechte lijn.

De gassoldeerbout

Hij is er weer, de gassoldeerbout/ set van de Aldi
Vanaf zaterdag 15 februari 2014

ALDI Nederland - Gassoldeerset

Ik gebruik hem erg veel. Niet alleen om te solderen, maar b.v ook om een krimpkousje te zetten met de hete lucht functie. Met het bijgeleverde schildje op de bout wordt het achterliggende materiaal afgeschermd.

Goh.. al veel van dit soort setjes versleten.

Meestal willen ze na verloop van tijd niet meer goed afsluiten na het vullen.
Dus; of je krijgt er niet veel in, of hij loopt binnen de kortste keren leeg.

Maar het principe blijft leuk. En €18,-- is ook niet helemaal gratis, dus het mag best kwaliteit zijn.

Dus Thieu. Jij zegt doen? ;)

Back