algemeen draadje voor actueel neergestorte vliegtuigen.

Ze vliegen hier soms zo idioot laag over de huizen dat ik al blij ben dat hij niet in onze woonwijk is terecht gekomen.
Dat komt doordat het officiëel aangewezen civiele "Low flying area" is. De minimum vlieghoogte is daar 100ft ofwel 30 meter.

area_gouda.jpg

http://www.lvnl-ohd.nl/content/bijz...gers/kabelvliegers_laagvlieggebied_Gouda.html

Ook boven de bebouwde kom?
Ze vliegen trouwens veel lager.
Je schrik je soms wezenloos al vliegen ze op 20 meter afstand op ooghoogte achter je kamerraam langs.
Hopelijk is dit na de crash verleden tijd.
Dat er noodlandingen geoefend moeten worden begrijp ik.
Maar doe dat dan niet bij dorpskernen.
Er is plek genoeg naast.

:thumbsup: Prima werk van iedereen om de gevolgen te beperken!

Ik was in mei '58 getuige van net zo'n soort boomcrash, een L4 van de NLS ging na een te steile (slip) nadering de bomen in langs de Noodweg.
Het bleek dat de stick niet geborgd zat, tja, en als dan je schoudergordels goed strak zitten, kun je nooit bij dat stompje tussen je voeten.
En toen ging de hele zooi, na een te steile (slip) nadering, de bomen in langs de Noodweg. Deze kist hing wat lager, een meter of 3 van de grond.

Er staat dat de piloten onder de kerosine zaten, zal wel benzine zijn geweest toch zeker of was het een diesel? Ik zou dit trouwens meer een ongelukkige noodlanding dan neerstorten noemen.

Back