Algemeen GS racing S.U.T Topic

• Topicstarter Topicstarter el_barto
  • Startdatum Startdatum
hey dank je voor de revieuw
ik denk dat ik is naar zo van die olie ga zoeken en eu hoeveel kost da ongeveer

ik ben zondag even te racen geweest op een bouw tereintje bij ons in de buurt en was net lekker bezig toen ik een keer moest uitwijken voor een hond van mensen die kwamen kijken (die hadden de hond niet aan de lijn) door dat ik moest uitwijken voor de hond knalde ik tegen een betonnen paaltje met de voorkant de schade valt wel mee twee bouten geknapt en de andere boutjes van de voorwiel op hanging krom over met de pret had geen receve boutjes bij mij. :(

dit staat in zijn onderschrift,
kyosho suzuki RGV 1/8 motor
tamiya TL-o1 1/10 (2X) ford f150 (blauw met.) en ferrari 360 (geel met.)
GS storm unlimited truck (SUT) .25 (4,1cc) 1/8

en aangezien je moeilijk met een onroad kan gaan racen op een bouwterrein zal het wel met de sut zijn....

hey ik heb nog een vraag je heeft iemand problemen met de bodieposts van de gs sut de achterste 2 komen altijd los???

Ik heb het wel eens gehad,
wat ik van anderen gehoord heb is dat ze langere m3 boutjes hebben genomen die aan de andere kant van de bodypost blijven uitsteken
Daar zetten ze dan een m3 borgmoertje op.

Ik moet dit ook nog steeds doen

neen, je vervangt de schroef die normaal je body post vastzet aan de shocktower door een m3 bout met aan de andere kant een borgmoer

aah zo
bedankt ik ga is zien wat hier nog allemaal ligt :wink:

Even een updateje over mijn bevindingen:
Ik heb de sut zondag flink laten springen op de BMX baan in geldermalsen, heb nu eindelijk beter controle over de auto als deze in de lucht vliegt, hij is namelijk zeeg gevoelig voor de rem waardoor hij snel verkeerd terechtkomt.

Verkeerde landingen hebben me een kapotte bumper en wat krasjes etc. op de kap bezorgt.
Ook gingen de bodyposts los.

Ik heb de bumper vervangen en de bodyposts vastgezet op de manier zoals ik hierboven al postte.

In het begin had ik het probleem dat de aandrijfas uit het rechterachterwiel wilde glippen.

Dit is opgelost door een o-ringetje te plaatsen in de diff outdrives achteraan.

Verder had ik aan het eind van de dag een probleem in de vorm van een plakkende koppeling, bij thuiskomst bleken de twee 1050 lagers compleet uit elkaar te liggen, zijn inmiddels vervangen.

Verder bleek mijn stuurplaat verbogen te zijn, dit is een bekend probleem bij de sut, het standaard alu is nogal zacht, en buigt snel.
Deze is nu vervangen door de betere, optionele versie, deze heeft ook nog eens kogellagers.

Verder heb ik voor het uiterlijk ook een nieuwe koolstofvezel servoplaat en bijbehorende alu steuntjes gemonteerd.

zow alweer een tijdje verder.... en veel rijervaring meer!

nog steeds rijdt de sut als een zonnetje, heb nu ook de koolstofvezel center diff support plate, gewoon voor de looks 8)
heb de stabilisatorbars er al een tijdje opzitten en ik vind het weggedrag onroad en offroad er wel beter op geworden.

verder ben ik bezig met een aluminium drieschoenskoppeling van jamara, is even prutsen met shimmetjes om alles goed passend te krijgen.
nieuwe clutchbell erop voor de alu schoentjes, ben nog even aan het expirimenteren met de veertjes, de alu koppeling had 2 typen bijgeleverd. en heb ook het setje van de standaard nog, is nog even te bekijken wat ik het fijnste vind...

verder had ik regelmatig dat na het rijden er veel speling ontstond in de ophanging, dit kwam omdat er op de bodemplaat een metalen blokjes zijn geschroefd waar de hinge pins doorheen gingen.
deze blokjes werden vastgezet met een 4x20 bout met bovenop als extra een borgmoer.
ondanks de borgmoer en vele treadlockpogingen gingen ze af en toe toch los, en er is er laast ook eentje gebroken.
ik verdenk mede roest of het materiaal van de bout....

heb bij de ijzerwarenzaak een rvs versie gekocht (had ook een imbus kop, handig) met bijbehorende rvs borgmoer.
ik heb ze zojuist met een rijkelijke dosis treadlock vastgezet, ging met de imbusbout makkelijker dan de standaard kruiskop.

we zullen zien of het probleem is opgelost.

ohja, die achterbumper lag er door mijn 'rijkunsten' er regelmatig af (bulkhead waar deze werd vastgeschoefd heeft gestripte schroefgaten), rij nu met een kleinere versie van de storm buggy deze is nog steeds niet losgekomen

hey ik hab daar ook last van dat de ophangeing na het springen een klein beetje los komt
maar ik begrijp eigelijk niet goed hoe jij dat opgelost hebt ?
kan je mischien een foto er van posten??

Hey mannen ! hoe is t met jullie SUT ?
ik heb ook zin in zo'n truck, dus laat es horen hoe het er nu voor staat?
of zou ik een savage nemen?
(ik heb al een menace, maar die is nogal gevoelig, snel kapot enzo)

de truck doet het nog goed!

de modificatie met de rvs schroeven blijkt perfect te werken, echt een aanrader!

Ondertussen heb ik wel door geheel eigen schuld een standaard bodemplaat uit laten scheuren, maar dat ging heel erg lomp dus ja...

Nu heb ik de nieuwe, geupgrade versie gemonteerd 7075 alu, ziet er heel erg stevig uit
ook heb ik hinge pin braces gemonteerd, maken het geheel nog steviger.

De jamara koppeling werkt redelijk, maar ik blijf uiteindelijk misschien toch bij de standaard koppelingsschoenen...
ik wacht nog even de fiorini slider clutch af, forini word ook leverbaar in nederland, via dezelfde importeur van GS racing.

verder alleen een puntje in de schokbreker, het kleine shimmetje dat de piston op zijn plek moet houden is eigenlijk aan de slappe kant, aan de achterkant zijn de shimmetjes kapot gegaan en werkt de demper niet zo goed meer.
ben op het moment nog even aan het bedenken hoe ik dit ga oplossen.

Verder ben ik nog steeds zeer tevreden over deze auto! kan hem echt aanraden (en het is weer eens een keer wat anders dan een savage)

ben wezen kijken bij Roal.
de keuze was:
GS SUT RTR / Traxxas Revo RTR / HPI Savage 3,5 RTR.
645 euro / 665 euro / 399 euro
de Traxxas ziet er geweldig mooi uit, fabelachtige techniek, veel luxe:
prachtige pushrod dempers, electrische starter enz
De GS is de racer; geen overbodige luxe, trekstarter en winnen...
de savage is de pure: ligt wat hoog, kan dus omslaan, trekstarter, ..

MAAR : 250 euris MINDER als de andere twee.... ik ga er niet mee racen,is voor de fun......
Maar de GS ziet er alleen al snel uit.
toch de Savage genomen....dik 500 guldens....minder...

Hoi
Dit weekend ook een GS sut gekocht
nu nog inrijden.
Veel vraagtekens dit is m,n eerste rc auto,maar al doende leer je.
foto,s volgen nog
aju Propje

alfaracer zei:
ben wezen kijken bij Roal.
de keuze was:
GS SUT RTR / Traxxas Revo RTR / HPI Savage 3,5 RTR.
645 euro / 665 euro / 399 euro
de Traxxas ziet er geweldig mooi uit, fabelachtige techniek, veel luxe:
prachtige pushrod dempers, electrische starter enz
De GS is de racer; geen overbodige luxe, trekstarter en winnen...
de savage is de pure: ligt wat hoog, kan dus omslaan, trekstarter, ..

MAAR : 250 euris MINDER als de andere twee.... ik ga er niet mee racen,is voor de fun......
Maar de GS ziet er alleen al snel uit.
toch de Savage genomen....dik 500 guldens....minder...
Hoi ik heb voor de GS SUT 499 euro betaald vind ik niet slecht gezien de
prijzen van 650 euro

Back