Algemeen Helixx draadje

Vandaag dacht ik weer eens te gaan vliegen met mijn Protech Helixx (coaxiaal) maar de 4-in-1 blijft knipperen.

De batterijen zijn vol van zowel de zender als de heli (dat zegt de oplader van de heli en van de zender zijn de batterijen doorgemeten.
De 4-in-1 knippert tussen rood en groen maar de heli ontvangt geen contact van de zender.

Zou iemand weten wat hier aan de hand is?

Laatst bewerkt:
Hallo

Heb je de trim van de throttle(gas)onderin staan?
ook de throttle stick onderin
en dan pas de accu aansluiten
sucses

gr huub

Ja, zowel de trim als de trottle staan naar beneden.
Maar dan werkt het nog steeds niet, de 4-in-1 blijft knipperen.
Lege lipo?

Hallo

dan wordt het een stuk moeilijker
het kan zijn dat je zender het niet meer doet
dan heb je het zelfde probleem
de vraag is waar woon je?

gr huub

Als je de antenne van de heli heel dicht bij de zender houdt gaat de heli wel wat doen.
Mijn vader gaat de zender vanavond even open maken en anders moeten we een nieuwe kopen en het kristal overplaatsen.

Er rammelt trouwens wel, dat rammelt sinds we hem kochten, een schroef in de zender.

hallo

dan moet je maar kijken
die zenders zijn te maken
kijk binnen in de zender of het draadje van de print
naar de antenne nog vast zit

gr huub

Hey

Hoe lang heeft hij stilgestaan?
Heb je de lipo zelf ook al doorgemeten? Zoja, hoeveel volt was deze?

Groeten

De lipo is qua Volt doorgemeten en die produceert voldoende.
Ongeveer 7.5 en hij moet 7.4 produceren.

Toen we de ontvanger open haalden zagen we niets meer wat rammelde, vermoedelijk is de aansluiting in het batterijvak die iets wat los zit maar de ontvanger krijgt zelf wel stroom dus daar ligt het niet aan.

De heli heeft 1,5 maand stilgestaan.

Ik ga overmorgen maar eens naar de winkel waar ik hem 1,5 jaar geleden kocht, RC PitStop.

P.S: als we de antenne van de heli (het gele draadje) heel dicht tegen de onderkant van de antenne van de ontvanger houden gaat het ding wel hikken en het lampje groen branden...

Er staat op marktplaats hier in woensdrecht een zender te koop voor deze heli. volgens mij is de heli er ook bij.
Marktplaats.nl > helikopter afstandsbediening van protech heli - Hobby en Vrije tijd - Modelbouw en Speelgoed | Radiografisch
miss kan je er wat mee

Staat wel prijs bij: bieden vanaf 50 euro.....
Das wel veel voor zo'n zender

Ik heb zelf ook een helixx, nog niet echt gevlogen ofzo, maar al wel het balletje van de swashplate gebroken. Heb deze gelijmd en hopen dat ie het doet, anders koop ik een esky heli denk ik. Daar zijn de onderdelen wat makkelijker te verkrijgen.

@Stormbreaker: Als ik jou was zou ik inderdaad terug gaan naar de winkel. Heb je nog garantie erop?

mvg

Nog een vreemd ding aan een helixx is dat de lader geen balancer heeft....
Dat komt de gezondheid van de accu ook niet ten goede.

Mss even een een laadkabeltje maken voor mijn andere lader met balancer

mvg Bram

EDIT Kabeltje gemaakt, nu kan ik gwn mijn eigen lader gebruiken

Laatst bewerkt:
Ik heb mijn helixx naar de RC-Pitstop in Zoetermeer gebracht.
Hij blijft daar een paar dagen en dan zullen ze hem volledig nakijken.
Ze hadden alleen de heli en de zender nodig, hoop dan dat er niets mis is met de lader...

Ik kan tevreden melden dat alles opgelost is en de heli gemaakt en inmiddels weer thuisgekomen.
Het bleek een kapot kristal te zien dat voor €15 is vervangen.

Helixx is nog steeds niet goed.
Gisteren is er iets uit de zender gedondert, een asje, en nu doet de schuif van de as het niet.
Heli draait de hele tijd om zijn as.

Echt vervelend als er steeds iets kapot gaat. Vandaag het balletje waar de flybar aan vast zit eraf gebroken. Wel weer kunnen repareren gelukkig

mvg

Ik heb vandaag RC Pitstop een mail gestuurd over alle problemen met de helicopter.
Hopen op antwoord op volgende week maandag of dinsdag.

Vliegen is echt verslavend. Gisteren ging het aardig goed. Wel crashed hij op de bank, maar geen schade gelukkig.

Ik ga denk ik ook nog een extra accu kopen, want na 1 accu ben ik het nog niet zat :)
Wel zijn de motoren warm/heet als ik klaar ben met vliegen.

mvg

Dat modelbouw duur blijkt te zijn (zowel voor mijn treinen, racebanen en de heli) blijkt wel uit het volgende:
Voor de heli heb ik in 1,5 jaar tijd (ik heb er trouwens nog niet veel mee gespeeld, misschien 2 uren achter elkaar met alle vluchten bij elkaar opgeteld) meer dan 95 euro uitgegeven aan alleen onderdelen.

Back