Algemeen Helixx draadje

Toch best veel voor alleen de buitenkant. Zolang de body nog met tape aan elkaar vast kan blijven zitten, koop ik geen nieuwe. :P

Elke dag probeer ik 1 accuutje leeg te vliegen. In de huiskamer kan ik al vluchten maken van een paar minuten. Het zou me leuk lijken om ook eens een keer buiten te kunnen vliegen, mss in de zomer als het niet zo hard waait.

EDIT: Daarnet een plant geraakt met vliegen, stukje van de plant afgesneden, en van de heli ook een stuk van de rotorbladen.....

Zouden die xtreme bladen van Esky ook werken op de heliix? Op mijn vorige helixx had ik ze er wel opgedaan, maar ik heb daar niet mee gevlogen, iemand een idee. De xtreme bladen pass iig wel

mvg

Laatst bewerkt:
Update: Nieuwe bladen erop. De Xtreme bladen voor de lama's passen perfect. En het vlieggedrag is een stuk beter, veel stabieler.

Hier een foto: http://easy-upload.nl/f/J60m0kho
De bladen zijn wel geel, vond ik wel leuk passen, maar eigenlijk ziet het er niet uit.....
En de body zit verkeerd zie ik nu

mvg

Bram, je front body zit binnenin de rear body.
Die moet er buiten zitten (van onderen, bij de batterij).
Verder heb jij dus de geel met rode heli.

Ja ik weet het. Ik dacht even snel de body erop zetten, en een foto maken. Als ik vlieg zit ie wel goed.

Ik moet wel zeggen dat de Xtreme bladen veel beter zijn. Veel stabieler nu. en je hebt ze in meerdere kleuren. Met verzendkosten zijn ze bij vnix 10 euro inc. verzenden. En dan heb je ze de volgende dag al.

mvg

Ik heb destijds schroefjes gekocht.
Ik heb er daar nog twee van en ik ga zaterdag er weer aan sleutelen met mijn vader.
Dan gaan we ook nog even kijken naar de onderdelen.

De Xtreme bladen bij Vnix zal ik onthouden al liggen hier nog een hoop goede bladen.

Wel jammer dat er geen 'officiële' upgrades zijn voor de helixx. Sommige upgrades van andere heli's passen wel, maar verder ook niks

mvg

Ja, maar die werkt niet zo goed bij mij. Op Realflight doet hij het half, en bij FMS doet hij het ook maar half. Het vliegen gaat goed, dus ik heb niet echt een sim nodig

mvg

Auto is idd ook erg leuk.
Als je een auto wilt zoeken is modelsport.co.uk wel een goed site. Daar staan bijna alle auto (van groot tot klein). Ook hele goed service

mvg Bram

Ik reed eerst ook alleen auto, maar omdat ik me in de vakantie verveelde (en de auto had een onderdeel nodig wat nog niet binnen was) heb ik een helixx gekocht.
Leuk voor in de winter, en voor in huis.

Wel jammer dat er geen 'officiële' upgrades zijn voor de helixx. Sommige upgrades van andere heli's passen wel, maar verder ook niks

mvg

Alle upgrades van Xtreme (en lama V4) passen op de Helixx behalve de tail en het landingsgestel. Als je de Xtreme tail wil gebruiken met het Xtreme landingsgestel dan heb je ook een V4 chassis nodig.

De innershaft past niet (op mijn vorige helixx had ik dit geprobeert. En de swashplate past ook niet

mvg Bram

De innershaft past niet (op mijn vorige helixx had ik dit geprobeert. En de swashplate past ook niet

mvg Bram

Bij nader inzien heb je gelijk bij deze onderdelen. Is ook al weer zolang geleden dat ik deze heb gemonteerd.

Bij de Xtreme swashplate zit het lockpalletje op een andere plaats. Dat heb ik aangepast.

De Helixxen worden in drie verschillende lengtes van de Inner/outher shaft geleverd. Het kan dus zijn dat de Xtreme innershaft net past, te kort of te lang is. Daarom moet je bij de Xtreme inner shaft een bijpassende outher shaft zoeken. Als de Xtreme as te lang is kun je dit opvullen met een klein busje. Als hij te kort is kun je de outher shaft inkorten.

Bert

Tja, ik vlieg eigenlijk ook alleen maar in het weekend of als ik in de avond tijd heb (wat nooit het geval is)

mvg

Gisteren wederom met mijn Helixx gevlogen.
Begon langzaam weer rondjes te draaien en moet dus weer afgesteld worden.

Zoals gezegd ga ik voorlopig niet meer verder met heli's omdat ik graag en professionele auto wil na het hebben van een aantal speelgoed rc's.

Ik wil met mijn heli nog eens een keer buiten vliegen. Of in een grotere ruimte, want in de kamer kan ik niet echt meer dan hooveren

mvg

Back