Algemeen HPI Hellfire topic

• Topicstarter Topicstarter lordluud2
  • Startdatum Startdatum
L

lordluud2

Guest
Aangezien deze er nog niet is, en ik het persoonlijk wel de moeite waard vind, start ik maar een Hellfire topic.

Ik heb al eventjes gezocht op het forum, maar volgens mij is deze er nog niet.

Het is al een oudere wagen, maar misschien toch handig om een topic erover te starten?

Dus, alles wat met de Hellfire te maken heeft, zet het hier maar neer.

hell1.jpg

hell2.jpg

hell3.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Tis idd een wat oudere auto maar zeker een leuke bak om mee te raggen.

De enige echt bruikbare tip heb ik al gegeven en dat is de diffspullen van Hotbodies gebruiken. Dat zijn geharde tandwielen wat bij de tandwielen van HPI niet het geval is.

verders is het een vrij stevige wagen die best wel wat kan verdragen.

Ik heb een review ervan gelezen waar staat dat de duurzaamheid van de wagen juist iets minder is. Er ging vrij veel kapot stond er. Wel gemakkelijk te onderhouden, vooral om bij e diffs en dergelijke te komen.

Valt wel mee hoor .... Ik heb meegedaan aan de Truggy.nl Cup met de Hellfire en had echt niet veel meer sleutelwerk als de rest van de rijders ;)

Net als met elke auto zijn er zwakke puntjes , maar die zijn te verhelpen met o.a. de Hot Bodies diffs.

Verders heb ik nooit echte problemen gehad , draagarmen waren van goede kwaliteit net als de rest van het plasticwerk eigenlijk.

De draagarmen op mijn Hellfire zijn vervangen door Aluminium. Ook is het bovendek van Carbon.

Die diffs zal ik wel een keer aanschaffen als ik deze kapot rijd.

Alu draagarmen :?: Meteen eraf gooien is mijn mening... Als je nu ergens tegenaan rijdt met 1 van je armen wordt alle kracht doorgestuurd naar o.a. de ophanging van je draagarmen die je daarme sloopt ;)

Plastic is een veeeel betere optie voor die onderdelen , daar is een heeelllleee hoop over te vinden op het forum...

Ik heb de plastic armen er ook bij gekregen. Gelukkig doe ik er niet echt lomp mee. Als ik eens ga springen en echt ga bashen met dat ding zal ik eens kijken of ik ze eraf kan slopen. Het ziet er wel beter uit, dat is een ding dat zeker is :mrgreen:

Wat wel nuttige alu opties zijn : diff cups , demperbrugsteun en de fusees.

Vooral diffcups en fusees zijn nuttig , de diffcups vanwege het het inslijten wat bij de plasticvarianten voor problemen zorgt en de fusees omdat de lagers daar beter in blijven zitten als de plastic varianten , die gaan snel uitlubberen (vooral voor) heb ik gemerkt.

Er zit wel een upgraded shocktower op zie ik nu.

Maar op het moment even mijn centjes bewaren. Die Baja en de Revp (nu dus Hellfire) hebben me ff genoeg centjes gekost.

SS shocktower waarschijnlijk , plaats anders eens een foto van je Hellfire zie ik snel genoeg of het een gewone Hellfire is of een SS ;)

Het is geen SS alleen eentje met wat hop ups.
Oh ja, er zitten ook andere shocks op.

IMG_1525.jpg

IMG_1523.jpg

Ach, het is een leuke auto, rijd lekker, reageert fijn op het gas en loopt goed. Zo lang alles werkt naar behoren ben ik tevreden.

Hoe warm mag de K4.6 HO eigenlijk worden? (heb het nog niet opgezocht..).

Zou het als je er nog niet echt helemaal in thuis bent bij het gangbare van 100~120 graden houden.

De mensen met meer ervaring kijken niet zo zeer naar temperatuur maar prestaties van de motor . Er is niet 1 motor hetzelfde zelfs niet als ze uit dezelfde productie serie komen en waar de 1 perfect loopt bij 95 graden doet de ander het pas bij b.v. 150...

Vandaag weer even gereden met de Hellfire, maakt ie een vreemd geluid en gaat kraken. Ook kreeg die vrijwel geen vermogen op de wielen.. Differentieel dus stuk :S

Tja helaas.. Toch weer 40 euro incl. verzendkosten een nieuwe diff...

Voor een paar euro meer haal je de spullen van E-bay of een shop in de States om alle 2 je diffs te voorzien van Hotbodies spullen ;)

Dan weet je zeker dat je goed zit , nieuw spul van HPI erin staat garant voor nog meer kosten ....

Passen de Hotbodies diff's niet in de hellfire???Die zijn redelijk hufterproof.
In de Savage passen ze wel en ik dacht dat die de zelfde diff's gebruikt als de Hellfire

Back