Algemeen Kyosho FW05S/T/T+/R/RR topic

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door snoebel, 16 aug 2006.

  1. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Zijn allebei goede auto's waar je wel het 1 en ander moet tunen om hem wat harder te laten lopen zoals, andere uitlaat, tandwielen en voor de wegligging kun je denken aan stabi's voor en achter, alu schokbrekers en dat soort dingen.
    Misschien is het ook wel leuk om volgend seizoen met de KWC mee te doen?

    M.v.g. Mark.
     
  2. knoest

    knoest

    Lid geworden:
    3 feb 2005
    Berichten:
    199
    Locatie:
    thuis
    Hoi,

    Ja maar is het niet beter om dan de V-ONE RRR te nemen? En welke motor zouden jullie dan nemen? Want die is dan ook vrij van keuze zeker?

    Maar dan wel een voor een schappelijke prijs met uitlaat. En welke voor body op zo'n auto dan?

    IK vind die touring car wel mooier, maar de lola body weer betere prestaties. En moet je de RRR ook nog aanpassingen aan doen? of toch maar beter een XRAY of Serpent aanschaffen?

    Die laatste zou toch wel weer een doorstart maken zeker?

    Greetz.
     
  3. footy71

    footy71

    Lid geworden:
    30 dec 2004
    Berichten:
    649
    De RRR is alleen in de R-Class van de KWC toegestaan, maar die klasse is dit jaar gestopt. In de Sport/klasse kun je rijden met de V/One SIII en de FW/06, beide met de GXR/15 Kyosho motor met toerwagenkap, geen Lola.

    Is een erg leuke cup, dit jaar voor het eerst meegedaan, supersfeer en erg veel hulp van rijders.

    Groet,
    Marcel.
     
  4. snowmansion

    snowmansion

    Lid geworden:
    12 nov 2007
    Berichten:
    1.626
    Locatie:
    N-H
    Zijn alle 3 opzich goede wedstrijdauto's. RRR samen met de NT1 goed gepresteerd op laaste WK. Je moet kijken waar je gaat rijden en kijken waar daar het meest van vertegenwoordigd is dat zou ook een optie kunnen zijn. Altijd handig omdat er dan veel kennis is mbt afstellen etc. Met wedstrijden kan je alleen touringcar body gebruiken.
     
  5. knoest

    knoest

    Lid geworden:
    3 feb 2005
    Berichten:
    199
    Locatie:
    thuis
    Waar ik ga rijden is op het circuit van de Baanbrekers.

    heb me sinds kort aangemeld ,dus weet ik nog niet wat er het meest rond rijd daar.

    Jaren geleden ben ik daar ook lid geweest, en toen was het Serpent dat er de klok sloeg in die periode reed ik daar met bigscale rond, en had toen minder interesse voor deze tak van de sport.


    Dus geef maar goede raad, wat is nu het beste wat ik kan kopen? wil er morgen toch voor gaan kijken eigenlijk en aankopen, nu kan ik nog de keuze maken waar ik voor moet gaan.

    Waarom is dat met die RRR versie dat ze daar mee gestopt zijn dan?

    Alvast bedankt
     
  6. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    RRR is geen end of life of zo hoor. KWC doet die klasse gewoon niet meer, maar op iedere club en EK's en WK's zie je de V-one rijden en met veel succes. Tis echt een top auto. Huidige 2008 model is net uit, de V-one RRR evo 2.

    Tja, veel zal afhangen van je budget en eisen qua auto. Ik rijzelf nauwelijks wedstrijden door tijdgebrek, maar rij wel erg graag met goed matriaal. Een fw-06 vergelijken met een V-one RRR met bijvoorbeeld een mega ZX motor of zoiets is natuurlijk behoorlijk appels met peren vergelijken. Zelf rij ik met heel veel plezier een FW-05RR met een OS TZ motor, beide zijn niet de allersnelste, maar kan op clubwedstrijden goed meekomen met de V-one RRR en soortgelijke auto's.

    Een complete set V-one RRR (goede zender, snelle servo's, startbox, reserve matriaal, een paar set banden, afstelsetje etc) is toch snel al een 1000 euro ofzo, maar dan ben je raceklaar en heb je top matriaal.

    Een FW-06 heb je voor 300 euro ofzo, beejte afhankelijk waar je koopt.. (trekstart, rubberbandjes etc) Natuurlijk kun je ook hier extra matriaal kopen, upgraden etc.. maar de start is financieel heel anders.

    Leren rijden zal denk belangrijker zijn dan meteen de snelste auto.

    Zou zeggen laat je maar eens informeren bij een club bij je in de buurt, in een winkel kunnen ze je ook goed advies geven, maar daar zul je toch voor jezelf een beetje bepaald moeten hebben wat je precies wilt gaan doen.

    * edit* Heb even zitten kijken op de site van baanbrekers, maar zo te zien hebben ze maar 1 klasse 1:10, dikke kans dat dit alleen de toerwagen 1:10 klasse is. Daar ga je met een FW-06 niet ver komen tussen de VoneRRR's, Serpent 720's etc Als je al mee mag doen.. Verschil is veel te groot !
    Nogmaals, ga er eerst een keer heen voordat je wat koopt !
     
    Laatst bewerkt: 26 aug 2008
  7. footy71

    footy71

    Lid geworden:
    30 dec 2004
    Berichten:
    649
    Tis inderdaad net waar je voor kiest, de NOMAC en clubwedstrijden met auto´s als de RRR, de Xray NT1 en de Serpent 720, met serieuze motoren maar als we eerlijk zijn ook best serieuze kosten, of ga je voor de wat meer toegankelijke KWC met een FW/06 of een SIII, waarbij de kosten wat minder hoog zullen zijn. Je kunt dan echter niet bij 1 club rijden, maar je rijdt zes of zeven wedstrijden bij verschillende clubs. Het zijn twee verschillende dingen, en allebei erg leuk, maar voor de instap zou ik KWC aanraden, althans als je geen heel hoog budget hebt, een ontspannen sfeer wilt meemaken en het allemaal wellicht net een klein tikkeltje minder serieus benadert, waarbij ik zeker niet wil zeggen dat de KWC niet competitief is. Als we op de stelling staan, zijn we met z´n allen bloedserieus.....haha!

    Marcel.
     
  8. knoest

    knoest

    Lid geworden:
    3 feb 2005
    Berichten:
    199
    Locatie:
    thuis
    Hoi snoebel,

    Dus ik moet minimaal voor een RRR of Serpent ( maar die is toch falliet?) en wat ik ook weet is dat er met XRAY NT1 word gereden.

    Ik ben alleen wel een fun rijder en geen wedstrijd man. Ik heb namelijk ook nog een andere hobby's. dus het moet wel beetje in de beperken blijven. Zender en servo's dat heb ik allemaal wel liggen, zelfs Digitale die heb ik zat van zelfs nog nieuw in doosjes.

    Het is nu gewoon welke is nu de betere en met welke motor? En wat ben ik dan zo'n beetje kwijt voor een leuk setje?

    greetz
     
  9. snowmansion

    snowmansion

    Lid geworden:
    12 nov 2007
    Berichten:
    1.626
    Locatie:
    N-H
    Hmm dat zegt hij toch niet? Je kan toch ook meedoen aan de KWC met een andere auto.
    In eerste instantie gaat het om leren besturen van je auto en dat kan je ook met een SIII of een andere bij wijze van. Als je ze nieuw koopt heb je soms wel eens van die combodeals of aanbiedingen. Bv bij modelsport hebben ze de NT1 met JP uitlaat +bocht etc 650 euro. Maar ja weet niet of je die nodig hebt ligt dus zelf aan wat je ermee wil gaan doen. Wil je je richten op de KWC dan weet je dus al naar welk merk je moet gaan.
     
  10. knoest

    knoest

    Lid geworden:
    3 feb 2005
    Berichten:
    199
    Locatie:
    thuis
    Als ik er mee ga rijden is het voor de fun, en mischien hooguit een clubwedstrijd.

    En ik heb (al is het al een paar jaar geleden) met Bigscale gereden en kon daar zeer goed mee overweg. Dus daar zal het niet aan liggen, en daarbij vlieg ik ook nog zo'n 15 jaar al met helicopters.

    Mijn vraag is daarom alleen, wat is nu de beste om te kopen. Ik zie op dit moment door de bomen het bos niet meer.

    Ik wil een auto waarmee ik goed mee kan komen op de club hier, en dat heeft een prijs, maar weet alleen net niet welke auto en motor.

    greetz
     
  11. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Ok, dan zit je een beetje in dezelfde boot als mij. Wel goed matriaal willen om op clubnivo redelijk mee te kunnen zo af en toe. Maar geen top matriaal nodig.

    Tja, een V-oneRRR, 720 of NT1 voldoen dan allemaal aan dat plaatje, even kijken wat je voorkeur is, waar je het makkelijkst onderdelen van kan krijgen etc. Serpent is idd failliet verklaart, maar zal denk ik wel doorstarten. Kan me voorstellen dat je om die reden wel een andere wilt kiezen, zou ik ook doen.
    Zelfs een FW-05RR is geen verkeerde keuze, al is deze wel iets verouderd ondertussen. Maar is een probleemloze auto na wat aanpassingen. Dit is ook het FW-05/06 topic natuurlijk :)

    Qua motor, ga niet voor een supersnelle, maar neem een makkelijk afstelbare motor !, JP stock, OS TZ (sorry ben er nou eenmaal een grote fan van) ofzo voldoen prima om clubwedstrijden te rijden en te leren rijden. Die hoeven echt geen 500 euro te kosten !
    (Neem wel een 3 port, anders mag je nooit mee doen met wedstrijden)
    Tegen de tijd dat je zo'n auto echt hard kunt rondsturen ben je wel een jaar verder schat ik als je verder geen ervaring hebt op circuit, daarna zul je voor jezelf wel ervaren hebben wat je wensen verder zijn qua motor, auto etc.
     
  12. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Eigenlijk mag dit natuurlijk niet, maar omdat ik zelf ooit de topicstarter ben geweest van deze lange tread hoop ik dat jullie het niet erg vinden om ook via deze weg mijn FW-05RR hoofdstuk af te sluiten.

    In het te koop topic :

    <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

    Veel mensen die deze tread in de jaren hebben gevolgd kennen mij als de FW-05RR liefhebber en dat zal ook wel zo blijven. Maar nieuwe tijden brengen nieuwe uitdagingen ;-)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 nov 2015
  13. iNtex

    iNtex

    Lid geworden:
    6 feb 2009
    Berichten:
    412
    Locatie:
    Hallum
    Maar deze auto's blijven gewoon, dus is het niet erg om in zulke topics een beetje leven in te blazen ;)
     
  14. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Zekers, ik zal dit topic ook gewoon blijven volgen en daar waar ik kan de mensen blijven helpen met deze geweldige auto.

    Reden voor verkoop is ook niet de kwaliteit van de auto maar ik ga iets anders doen.
     
  15. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    1:5 rijden toch?

    M.v.g. Mark
     
  16. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    :oops: Nou.. Ik durf het eigenlijk niet te vertellen op dit forum maar mijn nieuwe race klasse is waarschijnlijk geen 1:5.. Maar is nog een maatje groter.
    Ik ben sinds een jaar begonnen met karten en ik begin meer en meer daar mijn tijd aan te besteden.

    De 1:5 heb ik gekocht in een opwelling, gedreven door de bouw van een nieuw circuit in Genk (vlakbij mijn woonplaats).

    Heb heel veel lol in het opknappen van de auto die ik gekocht heb, kan het weer niet laten om hem 110% te maken, maar de vraag wordt of ik nog de lol ga vinden om ermee te racen. Er is een redelijke kans dat ik hem te koop zet zo gauw ie af is.

    De tijd zal leren of ik RC circuit rijden naast het karten blijf doen. Maar op dit moment lijkt het erop dat ik me ga beperken tot de Nano's op zolder en een autooke voor mijn zoontje om te bashen. Mijn zoontje vind circuit rijden wel grappig, maar niet meer dan dat, de gedrevenheid van pa zit er niet in. Zal zelf dan wel iets erbij nemen om ook mee te kunnen rijden :) (Kan dat toch niet laten)

    Maar Mark als je iemand weet voor mijn set.. Hij gaat echt weg voor heel weinig !

    Genoeg over mij, dit topic gaat over een geweldige auto niet over mijn persoonlijke dingen.

    :eek:ntopic:
     
    Laatst bewerkt: 11 mei 2009
  17. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Zet hem anders ook op het KWC forum. Misschien is daar wel iemand die er belang bij heeft.

    M.v.g. Mark
     
  18. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Bedankt voor de tip, hij staat er op :)
     
  19. marder_art

    marder_art

    Lid geworden:
    15 mrt 2005
    Berichten:
    390
    Locatie:
    Ringe(duitsland)
    Wat een geweldige auto is de FW toch, mijn auto had sinds afgelopen augustus niet gelopen. Had hem netjes in de afterrun gezet de laatste keer. Vorige week nieuwe versnellingsbak en tandwielen erin gezet. Gisteravond het hele zooitje opgeladen en vanochtend ff 2 tankjes leeg geknald. Ondanks dat hij zo lang stil had gestaan liep hij binnen 10x trekken aan de trekstarter. Geweldig goed gewoon. HSN toen ie warm was 1/2 slag nog open moeten draaien en het blokje liep als een trein.

    Volgende week de RS4 aan dezelfde test onderwerpen. Die heeft helemaal nog niet gelopen sinds de alu ombouw...:)
     
  20. joachim

    joachim

    Lid geworden:
    13 mei 2012
    Berichten:
    3
    Kyosho GT2

    Hey,

    Ik heb net een kyosho gt2 gekocht op nitro en ben wat nieuw in het vak maar ik moet mijn tandwiel vervangen ( het is met 2versnellingen)
    dus er zijn 4 tandwielen maar ik moet 1vervangen en heb het volledig uit elkaar gevijsd tot ik alleen het stukje koppeling nog heb en al ik alles voor het tandwiel weg heb gedaan schiet er nog een ring over die ik er niet af kan schuiven.

    Heeft iemand een gelijkaardig model die me kan helpen?
    Er zit wel een press vijsje op de ring maar toen ik dat heb gelost kwam er nog altijd niet veel beweging in juist dat aan de andere kant van de ring een zwart balkje uitschuift...

    Dus als iemand me kan helpen....
     

Deel Deze Pagina