Algemeen Kyosho FW05S/T/T+/R/RR topic

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door snoebel, 16 aug 2006.

  1. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Aangezien er heel veel mensen rijden met deze auto en er best veel vragen over deze auto gesteld worden vond ik het een goed idee om een algemeen topic te starten over deze auto.

    Er is wel een topic over KWC, maar nog geen over de auto zelf voor zover ik heb kunnen vinden.

    [​IMG]

    Laat eens weten wat julie voor setup's, motors, tuning parts etc hebben gemonteerd op deze auto.

    Ik rij er zelf twee, eentje met een OS TZ en eentje met een OS 4 takt, en heb al een 1.5 jaar en vele tientallen liters ervaring met deze auto.
     
  2. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Ik heb mij Fw voorzien van een mega zx-12 motor en dat gaat prima. De auto gaat als een speer. Alleen moet ik nog fatsoenlijke motorsteunen zien te vinden.
    Verder heb ik ook nog de V-ONE-SIII en die bevalt mij ook heel goed.

    M.v.g. mark
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Niet om het 1 of ander maar er zijn een aantal KWC topics geweest waarin al veel info over deze auto's terug te vinden is.
     
  4. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    @Roelof,

    Dat weet ik wel en kijk er zelf best vaak, maar het gaat daar vaak over andere auto's en heel veel over KWC zelf.

    Mijn idee was om een centrale plek te krijgen waar veel info te vinden is over dit chassis.
     
  5. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Zal zelf maar eens een begin maken dan,

    Welke vragen kom ik vaak tegen over de FW-05:

    Algemeen : type nummers bij Kyosho Duitsland zijn bv vz-01 maar in de rest van de wereld is datzelfde partnummer vz001 !!

    Welke tandwielen zijn er beschikbaar voor de pinions :

    Eerste versnelling : vz115-20,vz115-21,vz115-22,vz115-23
    Tweede versnelling : vz116-25,vz116-26,vz116-27,vz116-28

    Voor de eerste versnelling bestaan sinds enkele maanden ook stalen versies, een echte aanrader !

    VZW-66-20 • Ritzel#20Z, Stahl = vz115-20 alu
    VZW-66-21 • Ritzel#21Z, Stahl = vz115-21 alu
    VZW-66-22 • Ritzel#22Z, Stahl = vz115-22 alu
    VZW-66-23 • Ritzel#23Z, Stahl = vz115-23 alu

    Ook 3-racing en K-factory maken tandwielen, deze zijn sterker als de alu van Kyosho, maar maken vrij snel een gierend geluid. Tandjes slijten minder maar gaan wel vrij schuin staan.

    Welke universal steekassen passen op welke auto :

    Dit is best lastige materie :

    [​IMG]

    In dit lijstje mis je de universals voor de achterkant van de FW-05RR, je zou denken dat dit VSW007 (wide foam) maar dat klopt niet. RR heeft V-one blokken, en dus geen 2mm spacers. Passende steekassen zijn dan ook de VSW006 !!!

    3-racing maakt ook steekassen voor deze auto, maar die lijken wel van papier.. Het gebruikte "staal" is echt waardeloos.

    Verbeterde tandkranstandwielen :

    Het onderdeel wat standaard het meeste slijt op deze auto zijn de tandkranstandwielen, dat grote tandwiel om je diff heen, voor en achter.
    Met een beetje motor krijg je die totaal aan gort in een tankje of 7 a 8.
    De stalen versies heb ik ook na 20 liter nog niet kapot gekregen !

    [​IMG]

    Origineel :

    VS002 40T
    vs034 39T

    Stalen versie's :

    VSW025 37T
    VSW045 38T
    VSW018 39T
    VSW019 40T

    Vering :

    Hier heb ik jullie hulp nodig, ik weet vanuit de manual dat voor en achter verschillend is, niet alleen qua sterkte, maar ook qua aantal windingen.

    Wil graag een lijstje maken van wat origineel voor en wat origineel achter erop past.

    Letterlijk staat in manual :
    Front :
    Kit includes : 1.7mm-5 turns black.
    Option silver 5.5 turns, black 5 turns and gold 4.5 turns.
    Rear :
    Kit includes : 1.7mm-6 turns black (dit klopt niet, standaard zit er gold bij !)
    Option silver 6.5 turns, black 6 turns and gold 5.5 turns.

    Maar op websites is veel meer verkrijgbaar, graag jullie hulp bij wat wel en niet past en werkt !

    Zinvolle hopup's :

    Carbon bruggen voor en achter
    Alu schokbrekers voor de S/T modellen.
    Stabs voor S/T/T+ modellen.
     
  6. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Is er zo weinig animo voor dit topic ?

    Wil best mijn best gaan doen om alle info te verzamelen in begin post, zodat we met de tijd een leuk overzicht krijgen.. maar dan heb ik wel iets meer respons nodig.
     
  7. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    De manual (31583B) zegt :

    Front :
    Kit includes : 1.7mm-5 turns black.
    Option silver 5.5 turns, black 5 turns and gold 4.5 turns.

    Rear :
    Kit includes : 1.7mm-6 turns black (not correct, stock is gold!)
    Option silver 6.5 turns, black 6 turns and gold 5.5 turns.

    Dit zou betekenen dat de vering voor en achter echt verschillend is ??

    Maar als je naar partnummers kijkt voor FW-05RR, vind ik alleen deze :

    VZ073-3516 • Spring Hard (gold) 3Wx1.6
    VZ073-4016 • Spring, medium (black) 4Wx1.6
    VZ073-4516 • Spring, soft (silver) 4Wx1.6
    (typfout op website ?? www.kyosho.de, neem aan dat gold 3.5 en zilver 4.5 is ??)

    VZ072-xxxx is alleen V-one RRR ??

    Niets komt in de buurt van turns die eerder vermeld zijn in manual.

    In de exploded view staat partnumber vz073-4016 voor voor, en partnumber vz073-3516 voor achter. Maar als je kijkt naar optie list achteraan in de manual beide veren worden achter veren genoemd.

    Ik heb ook deze nieuwe veren gevonden, hier hebben ze het wel over voor en achter, op website staat nieuw voor 1:10 on road 13mm schokbrekers... Maar nergens of ze ook voor fw05RR zijn.

    Front
    VZ-242-4516 • Spring, soft (Hellblau)
    VZ-242-4517 • Spring, medium (blau)
    VZ-242-4518 • Spring, hard (dunkelblau)

    Rear
    VZ-243-4516 • Spring, soft (Hellblau)
    VZ-243-5017 • Spring, medium (blau)
    VZ-243-5518 • Spring, hard (dunkelblau)

    Turns worden niet vermeld... maar kijkend naar de partnummers 4.5 turns voor voorkant met verschillende dikte en 4.5,5,5.5 turns voor achter met ook verschillende dikte.

    Qua maat lijken de V-one en Evolva veren ook te passen, maar de veren zelf zijn toch behoorlijk anders.. V-one heeft weinig turns, Evolva zijn veel dikker.

    Misschien dat ik er totaal naast zit, graag jullie advies !!
     
  8. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Er zijn niet zoveel mensen die deze auto hebben. Ik heb mijn FW-05-S toen langzamerhand omgebouwd naar een RR. Daarbij geruik ik overigens zwarte veren, andere veren zijn in bestelling.
    Ik ben een beetje aan het wennen met de auto qua snelheid en weggedrag dus ben eigenlijk nog maar een beginner.

    M.v.g Mark
     
  9. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Hoi Mark,

    Welke zwarte veren gebruik je nu ? Per ongeluk die van de originele plastic dempers met rubber banden ?
    Die zijn in ieder geval veeeeeel te zacht als je foam wilt rijden.

    Welke heb je nu besteld ?

    Ad
     
  10. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Ik gebruik inderdaad de standaard zwarte veren die op de FW-05-S zaten. Ik kan het nummer zo gauw niet meer vinden maar het zijn goude en siver kleurige veren die ik besteld heb, en dan zowel voor als achter.
    Wat vind jij dan goede veren voor een allround setup?

    M.v.g. Mark
     
  11. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Standaard is goud achter VZ073-3516 en zwart voor VZ073-4016.

    Maar die zwarte zijn absoluut niet diegene die bij een S geleverd worden.
     
  12. mathieu

    mathieu

    Lid geworden:
    6 jan 2006
    Berichten:
    90
    Locatie:
    tilburg
    Hallo Kyosho mannen.

    Ik zelf ook 2 kyosho's,allebei v-one rr evo.
    1 is voorzien van een novarossi ns3.
    En de andere van een sirio evo2.
    Ik vind het een super wagentje,alleen onderdelen zijn soms lastig te krijgen.
     
  13. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Snoebel,

    Wat voor motorsteunen gebruik jij eigenlijk? en wat voor tandwielcombinatie?

    M.v.g. Mark
     
  14. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Hoi Mark,

    Ik rij op de 2takt op het moment met spur 51/46 en pinion 21/26, zo'n beetje de default. Mijn tandradkranstandwielen zijn 39T.
    Motorsteun, die blauwe van Kyosho zelf. Vanwaar die "vreemde" vraag ?

    [​IMG]

    Op de 4 takt rij ik met spur 51/46 en pinion 29/34, hier zijn mijn tandradkranswielen nog de default 40T
    Motorsteun op 4 takt is iets specials, motor staat hier onder stevige hoek op de auto :

    [​IMG]

    Ik rij voornamelijk op Houthalen, een klein bochtig circuit.
     
  15. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    ik heb die motorsteunen ook en bij mij was het schroefdraad in no time kapot. Misschien had jij wat andere motorsteunen die beter waren, vandaar de vraag.
    Ik heb die van mij op de spur 51/45 en op de klok 22/28. Verder heb ik de tandradkranswielen zijn bij mij 37 tands. Hij is zo'n beetje het zwaarst vertand.

    M.v.g. Mark
     
  16. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    De originele grijze zijn iets beter... maar idd, dat probleem heb ik ookal een paar keer gehad..

    mennn... die van jou moet wel vliegen dan ! Zo zwaar vertand heeft geen zin voor mij... ik moet het hebben van snel optrekken.

    Zeker omdat je ook nog de mega ZX motor hebt... ik heb die ook een half seizoen gereden. Zeer snelle motor, veel toeren.. Vond hem onderin wel een stuk minder.

    Komt je motor echt op toeren op het rechte stuk ????

    Waar rij je meestal ?
     
  17. Wiebe_NL

    Wiebe_NL

    Lid geworden:
    20 sep 2004
    Berichten:
    471
    Locatie:
    Houten
    @mark. Ik heb nog een paar kyosho motorsteunen liggen. Heb ze gekocht voor mijn SIII, maar die motor heeft geen 'vleugels'meer. maw. ze zijn te koop.
     
  18. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    neem je ze mee naar apeldoorn dan? Dan koop ik ze daar wel van je over.

    @snoebel ik rij meestal op groningen en op een vlakke parkeerplaats in hoogeveen. Dat zijn lange rechte stukken dus ik krijg wel aardig wat snelheid ja.

    M.v.g. Mark.
     
  19. Wiebe_NL

    Wiebe_NL

    Lid geworden:
    20 sep 2004
    Berichten:
    471
    Locatie:
    Houten
    @mark. Is goed, stop ze bij mijn spullen. Schiet me daar even aan.
     
  20. JaZzMaN251

    JaZzMaN251

    Lid geworden:
    25 dec 2005
    Berichten:
    941
    Locatie:
    Melsele (Oost-Vlaanderen, België)
    Hey,

    even mijn nieuwste aanwinst laten zien...

    Het is een Kyosho FW05S met optionele tweebak en voor de rest KWC-geregelementeerd.
    Hier enkele foto'tjes...

    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]

    Ik heb 'm gekocht van Alfaracer hier op het forum (waarvoor dank!!!).
    Na nog een paar leuke uurtjes sleutelen (echt details hoor) kon ik deze ochtend een testritje maken.

    De auto startte vrij snel en reedt echt heel soepel.
    De body vind ik ook heel mooi, maar gaat mss nog wat bestickerd worden.

    Reacties zijn welkom (zoals iedere modelbouwer hier wel leuk vind denk ik :lol: )

    Groeten,
    JaZz.
     

Deel Deze Pagina