algemeen minimag topic (deel 2)

Whoei, omdat ik erg spijt had van het verkopen van mijn minimag, op de beurs maar een nieuwe gekocht:D Setje drijvertjes erbij, er komt een fietsbel op en 1 hs 55 voor de hoogte en 3 9 grams servo's van hextronic voor de rest, totale setup kosten ongeveer 30 euro, zonder accu.
( dat krijg je als je in hongkong besteld;) moter+regelaar 19 dollar, 3 servo's 10 dollar en 1 hs 55 10 euro)

Op aan raden van Samual Smeltdoorn op pagina 1 zit ik te denken aan deze motor:
RCtechnics Internet Store

Een 8x4 prop erop en een 25A regelaar.

Maar de link van net:
Hobbycity Online R/C Hobby Store : TowerPro BM2409-18T / 25A BEC / 8x3.8 Prop Combo $19.95

Ziet er ook niet verkeerd uit voor het geld.

Wat me opvalt is dat beide BM2409 heten?
Terwijl ze totaal verschillend ogen....

Alleen wat voor motor montage moet ik bij motor 1 bestellen?
En wat voor montage bij motor 2?

Heb 3 cell lipo,s liggen en 4x 9gr servo,s.

En verder:

Ik lees dat de een 2 servo,s gebruikt de ander 4...

Er zitten toch standaard rolroeren op?

Laatst bewerkt:
Nee rolroeren is geen standaart, bij motor 2 behoef je geen bevestigging, je schroeft hem gewoon op de bestaande motormound.

Eehm... wel standaard hoor... ;)
Zitten voorgevormd in de vleugel, alleen een klein beetje lossnijden aan de zijkanten.
Gaten voor de servo's en plaats voor de servokabels is ook aanwezig.

@pdspds

De standaard setup lijkt me meer dan geschikt voor de minimag. Anders zou 't een beetje raar zijn dat je die er bij krijgt natuurlijk.

Eehm... wel standaard hoor... ;)
Zitten voorgevormd in de vleugel, alleen een klein beetje lossnijden aan de zijkanten.
Gaten voor de servo's en plaats voor de servokabels is ook aanwezig.

Valt hier dan ook deftig mee te vliegen en te sturen zonder de rolroeren? Is misschien handig voor beginners (zoals ik), die van een easystar komen.

Zit zitten standaart bijgeleverd ja, maar het is geen standaart vereiste, je kunt ook prima vliegen zonder de rolroeren. Je kunt kiezen, standaart noem ik 3 as, rolroeren noem ik niet standaart. al is het eigenlijk beide standaart:confused: ik snap me zelf niet eens meer.

Maar je moet jezelf afvragen of je die extra optie van de rolroeren wil. Je kunt die altijd nog inbouwen en misschien is het voor sommige beginners wel slim om ze nog even niet te gebruiken.

Maar is het niet zo dat, als je je rolroeren niet gebruikt, je draaicirkel véél groter word bij vliegtuigen van deze spanwijdte? Je kan toch niet bij alle hoogdekkers je rolroeren niet gaan gebruiken om zo makkelijker te beginnen? Of zie ik het te negatief?

Anders dan ga ik men twinstar ook eerst vliegen zonder de rolroeren te gaan gebruiken, om zo eerst gewend te gaan worden aan het toestel. De servos zitten erwel al in, en ze zijn alreeds uitgesneden, maar zolang ik niet aan men knuppel van de rolroeren kom, mag er geen probleem zijn.

Gewoon de rolroeren gebruiken. Wordt het niet moeilijker van mijn inziens. Je hebt dan nog steeds de optie om alleen met de rudder te sturen.

Laatst bewerkt:
Inderdaad. De stelling dat een beginner alleen rudder zou moeten gebruiken, is achterhaald. De minimag vliegt gewoon fijner met rol.

Wil je met alleen rudder vliegen, kun je beter een easystar kopen.

Dus de Minimag is prima voor een beginner met de standaard set-up?
Een upgrade is dus niet direct nodig?

Inderdaad. De stelling dat een beginner alleen rudder zou moeten gebruiken, is achterhaald. De minimag vliegt gewoon fijner met rol.

Wil je met alleen rudder vliegen, kun je beter een easystar kopen.

Dat vind ik dus niet kloppen, nee je kunt niet beter een easystar kopen, omdat je met een minimag door kan groeien, voor 10 euro zet je er rolroeren op en je hebt weer een lange tijd lol, terwijl je dat met de easystar niet hebt, als je daar op uitgekeken bent moet je een rolroertrainer kopen, een minimag is dus 2 in 1 + het vliegt veel realistischer dan een Easystar.

Het gint mij erom dat er geen enkele reden is om de rolroeren in eerste instantie weg te laten, tenzij je het budget niet hebt voor de servos ofzo.

Dus de Minimag is prima voor een beginner met de standaard set-up?
Een upgrade is dus niet direct nodig?

Ja. De speed 400 met gunther prop en een 7 cellen pakket voldoen. Daarmee vliegt hij prima, ook bij windkracht 4.. het gaat alleen niet allemaal snoeihard en loodrecht omhoog, maar voor het begin is het zeker voldoende.

Ik zou wel proberen de gunter te vervangen voor een goede prop, daarmee haal je veel hogere trekkracht, en dus sneller en makkelijker te vliegen. Een reden om de rolroeren weg te laten is omdat het makkelijker vliegt zonder, ik heb wel eens een nieuwbee laten vliegen met mijn minimag, en toen heb ik de rolroeren uitgeschakeld, het vliegt nog steeds goed, maar het is haast onmogelijk om het vliegtuig op de kop te krijgen bv. Hierdoor vermijd je benarde situaties.

Back