Oke,
. maar ik heb nu filmpjes bekeken van beide set-ups en veel gegoogeld, maar ik kom er niet uit.
Neem ik best een speed 480 motor met lipo, of een speed 400 met 8 cellen?
De prijs komt ongeveer gelijk uit. Ik wel zeker niet overpoweren, maar ik wil als beginner ook niet te weinig power hebben. Maar dus looping uit gewone vlucht hoeft niet, ik wil heus wel wat aanduiken.
Kan iemand me helpen?
Je komt er niet uit omdat er geen definitief antwoord is.
Met beide setups vliegt-ie goed. De een heeft misschien wat meer power en moet daarvoor betalen met wat meer gewicht.
Wat 'goed' is bepaal je zelf.
Ga er vanuit dat de motor die erbij zit voldoende is. Neem die dus eerst, en ga daarna over op borstelloos.
Je kunt er een Lipo inhangen in plaats van de geadviseerde NiMH of NiCad. Dat heeft twee voordelen:
Je vliegtuig wordt een stuk lichter en heb je dus meer ruimte om te spelen. En je koopt een accu die je ook in andere toestellen en met borstelloos kunt gebruiken.
Je moet inderdaad een knoopje doorhakken: Wat wil je in de toekomst gaan gebruiken? Lipo, waarschijnlijk. Dus kun je nu een Lipo-accu kopen die je in de toekomst ook kunt blijven gebruiken.
Dat wordt dan waarschijnlijk een 3s lipo en niet een 2s.
Daarna kun je kiezen welke motor je erin zet. Heb je een 480 liggen, gebruik die dan omdat-ie beter aansluit bij het hogere voltage.
Heb je die niet, gebruik dan de 400 die bij de MM zit, omdat je die al hebt.
Als die uitbrandt vervang je hem door een borstelloze; en die gaat dan weer prima samen met je 3s lipo die je al hebt. Zo hoef je in de toekomst je accu niet te vervangen als je je motor opwaardeert.
M.a.w:
1. Gebruik wat je hebt.
2. Als je iets moet kopen kijk dan of dat in de toekomst ook nog gebruikt kan worden volgens punt 1.