algemeen minimag topic (deel 2)

ik koop tegenwoordig alleen nog maar de scan ontvangers van graupner zoals de smc 16 scan van graupner, die bevallen mij erg goed en de prijs is netjes(rond de 60 euro) en ik heb er nog nooit storing mee mogen ondervinden!

De corona ontvanger heeft een rijkweidte van meer dan 1.5 km.
Volstaat dat?

Dat is wat ze opgeven ja, ik heb van de corona's gehoord dat het prima dingen zijn dus ik zou zeggen ja dat volstaat!

Jup 2 servo verlengkabels voor in de rolroeren, en ik zou een APC prop erbij bestellen van 9x6 of zo
de standaart prop is te klein en te slap.

15 cm wat? en ja alles zit er bij, alleen de stekkertjes voor de regelaar naar de accu en eventueel een propsaver niet.

Heb hier een minimag met robbe roxy motor erin. Vlieg nu met een 9x5 prop en dat gaat allemaal leuk. Maar ik heb ook nog een 9x6 prop liggen. Wat is het verschil als ik die erop zet? Heb al zitten zoeken naar uitleg over props maar kan weinig vinden. Weet dat het de spoed is dus zou denken dat mijn minimag met een 9x6 prop sneller gaat.
Klopt dit? Zijn er links naar informatie over props?

Ja daar gaat hij sneller mee, grotere spoed is volgens mij sneller, grotere diameter meer trekkracht( al zou hij daar uiteindelijk ook sneller van gaan) Pas wel op dat je de motor niet overbelast, al zou dat met een verschil van 0.1 spoed niet lukken.

Hey,

Ik moet voor een vriend die gaat beginnen met modelvliegen een setup uitzoekken, het liefst van unitedhobbies.

Hij moet genoeg vermogen hebben voor een beetje acrobatiek (strakke rols en loops zonder aanduiken zegmaar) en het liefst nog met redelijke wind te vliegen zijn.

Hij is nog een beginner, maar die sterke motor komt naderhand wel van pas. Ik zoek iets als een roxy motor.

@ Wartexx, is dat towerpro setje voldoende voor wat hierboven staat? Is wel lekker goedkoop!

We willen een motortje als zo'n fatsoenlijke robbe roxy alleen dan van UH.

Ik ben benieuwd, ik ga nu het draadje nog eens goed doornemen of de vraag al is voorgekomen en beantwoord, bij snel doorbladeren kwam ik het nog niet echt tegen.

Igor

Even zelf aan het zoekken/vergelijken geweest, ik kwam op deze motoren:
Hobbycity Online R/C Hobby Store : Turnigy 2213 20turn 1050kv 19A Outrunner $18.75 --> roxxy 2827-26 achtig

deze:
Hobbycity Online R/C Hobby Store : TR 35-30C 1100kv Brushless Outrunner (Eq AXi 2808) $23.70 --> Iets zwaarder met 77 gram (bijna 10 gram zwaarder) maar degene die de bovenste revieuw heeft gescheven heeft hem ook in een minimag zitten, maar dan ga je wel verticaal :P

Deze:
Hobbycity Online R/C Hobby Store : Turnigy 2209 26turn 1130kv 15A Outrunner $17.95 --> misschien wat aan de lichte kant?

Het is de bedoelling dat hij er mee leert vliegen en het model leert te beheersen, en daarna er nog gewoon veel lol aan kan beleven!

Igor

Laatst bewerkt:
Je kan toch de specificaties van je gewenste roxy motor vergelijken met die van UH? Meestal staat er ook al bij hoeveel trekkracht zo'n motor heeft, dan is het al helemaal makelijk.
Je kijkt naar het gewicht, KV, Amperes etc.
De motor die het meest op de roxy lijkt, bestel je.

Ja de door mij gegeven UH set kan dat allemaal , zelf met drijvers eronder lukt het nog prima! Wat mij betreft doen dus. Ik zag dat je je afvroeg waarom ik er al 2 gemold had, 1 komt door het ballonnen vliegen, door de tikken die de prop kreeg is de moter los gaan zitten, en daarna zijn de draden afgebroken door de torque( motor ging om zijn as draaien) en bij eentje is er een lager kapot gegaan( was al kapot bij aankoop, garantiegeval)

Back