algemeen minimag topic (deel 2)

Hallo,

even een vraag : met wat hebben jullie de minimag gelijmt ?

alvast bedankt,

niels

Hiermee 8)
Volgens mij heeft 90% van de RC winkels deze wel op voorraad.

zapagap.jpg

Hier kun je in principe alles mee doen. Ik heb zelf ook de dunne versie in gebruik (roze etiket), die is handig als je 'm ergens in wilt laten vloeien. De verstevigingen in de vleugel bijvoorbeeld, de dunne kruipt zo tussen de buis en het Elapor.

kun je een mini mag ook vliegen met een 1350 kv 1700 mah 18a regelaar(waar staat dat eigenlijk voor 18a) en wat ben je ongeveer kwijt voor een minimag uit de winkel ik heb meerdere prijzen gehoord )en is het een goed beginners vliegtuig

ik kan met de standaard wieletjes gewoon op het clubveld opstijgen
dus tenzij je van een slecht veld wil opstijgen kan je gewoon de standaard gebruiken

Odin

kun je een mini mag ook vliegen met een 1350 kv 1700 mah 18a regelaar(waar staat dat eigenlijk voor 18a) en wat ben je ongeveer kwijt voor een minimag uit de winkel ik heb meerdere prijzen gehoord )en is het een goed beginners vliegtuig

gewoon een bm2408-21 motortje erop
kosten hobby city geloof rond 15 dollar met regelaar.

power heb je meer dan voldoende hij gaat min of meer recht omhoog dan bij volgas
propje 8 x 6

r.marijnissen, ik zou er alleen wel een 9x6 propje van apc opzetten. Heeft ie veel meer power, en hij kan het makkelijk hebben

Mijn bestelling van Hobbycities is binnen! :D
Nu heb ik de servo's gemonteerd, en nu was ik eens naar de motor aan het kijken,
moet ik die in dat bijgeleverde grijs houdertje monteren of in die bij de Minimag zit??
Alvast bedankt

Hej,

Past de motor in de originele houder ??
Zoniet, dan een paar aanpassingen doen dat hij er wel in past of anders een beetje foefelen om het grijze er mooi in te laten passen :p

grts,

niels

Wat je moet doen is het motorschotje dat bij de minimag is geleverd pakken, en daar het alluminium voetje van de fietsbel op schroeven, je moet hiervoor 3 extra gaten boren in het motorschotje, waarna je het vast kan zetten met de bijgeleverde schroeven en bouten.

En als je wil kan dan de fietsbel ook nog in de minimag alleen dan moet je een stukje van de orginele houder afzagen anders past het kapje er niet meer op.

Ik heb nu een bm 2409-12 motortje besteld voor mn hovercraft...

maar in princiepe staat dit ook al honderd keer beschreven in het topic, met foto's erbij, dus even lezen kan geen kwaad.

Hmm, klopt het dat als ik de rolroeren wil laten werken op mijn Zebra 4 zender, dat ik een Y-kabeltje moet kopen?
Wat is dat voor iets?
Bedankt

Ik kan er echt niet aan uit, iedereen geeft een andere oplossing voor de montage van de motor, ziehier de foto's en reacties

outrunner-monteren

Heel erg bedankt voor de hulp :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Vraagje,

Heb je servo kabel verlengers nodig?

Of zitten ze allemaal rond de romp?

En nog een vraagje zijn 5Gram servo,s sterk zat voor de rolroeren?

Laatst bewerkt:
Nope zoals ik al gezegt heb mag de minimag best wat hebben, zeker voor een beginner, dan vliegt hij iets stabieler en iets meer als een " echt" modelvliegtuig. Ikzelf vlieg met 2200 mah lipo's maar als ik speciaal voor de minimag lipo's zou kopen zou ik denk ik voor 3200 3s gaan. Tis misschien een beetje overdreven , maar ik vind vliegtijd erg belangrijk voor zon model, gewoon een accu mee, een zender, en je kunt je zelf de hele middag vermaken.

Valt dat aan te raden?
Ik denk er namelijk aan om Kong Power 3200 3s aan te schaffen voor zowel de Minimag als de acromaster...
Zou dit trouwens deftig werken met je oude combo?

Kan ik met deze trouwens ook landen in hoger gras?
Ik zou willen landen op een koeienweide...
Eventueel traag overvliegen met motor af ofzo?
Of zijn er alternatieven (ander vliegtuig, landingsgestel)?
Momenteel heb ik 2x 2s1p 2200mAh accu's.
Kunnen deze op jouw oude setup denk je?

Laatst bewerkt:
Bijkomende vraag:

Hoe programmeer ik de rolroeren op mijn Futaba 7CP 2,4 GHz.
Momenteel hangen die gekoppeld met een Y-kabel.
Ik wil ze echter apart gaan aansturen...

tis wel een heel gedoe hoor, ik heb er met laurens ook een uur achter gezeten zowat, ik weet alleen niet meer hoe we er uiteindelijk uit zijn gekomen, je moest ze instellen als flapperons.

tis wel een heel gedoe hoor, ik heb er met laurens ook een uur achter gezeten zowat, ik weet alleen niet meer hoe we er uiteindelijk uit zijn gekomen, je moest ze instellen als flapperons.

En wat denk je voor de rest?
Dus in verband met de accu's op jouw setup?

Back