algemeen minimag topic (deel 2)

Ok, een accu van 2 cellen en 1500 MAh en 30C kan dat?
En gewoond de aangerade prop, een 10x4.7 dacht ik;)
Ok, bedankt!!

Ok, een accu van 2 cellen en 1500 MAh en 30C kan dat?
En gewoond de aangerade prop, een 10x4.7 dacht ik;)
Ok, bedankt!!
Ik heb een 28mm 1450Kv buiteloper er op zitten in combinatie met een Graupner 8x6" Cam Slim en 3S LiPo. Ik heb hem ook gevlogen met een 2S 3200mAh LiPo en dat was uitstekend te doen. Mooie starts en prima te vliegen.

Omdat jouw 1500mAh LiPo veel lichter is dan de 3200mAh die ik gebruikte, zou ik als ik jou was een kiezen voor een APC-E 8x6". In combinatie met die motor zal dat zo'n 10A à 12A trekken, dus goed voor 5 à 6 minuten flink doorvliegen.

2 finished

Het duo is klaar!

Setup:
Motor: Hobbycity Online R/C Hobby Store : TR 28-30B 14A 1050Kv Brushless Outrunner $19.27
ESC: Hobbycity Online R/C Hobby Store : TURNIGY Plush 25amp Speed Controller $16.95
Batterij: Hobbycity Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 2200mAh 3S1P 20C $16.99
Prop: 9x6
Servos: HXT900 all the way :)

Vliegt super half gas, groot klimvermogen op vol gas (net niet verticaal)

Super toestelletje!

SNC00261.jpg

SNC00262.jpg

Vliegt super half gas, groot klimvermogen op vol gas (net niet verticaal)

Super toestelletje!
Ziet er goed uit. ;) :thumbsup: Om eindeloos vertikaal te kunnen gaan heb je iets meer toeren nodig. Voor een 9x6 prop is dat zo'n 1300Kv op een 3S LiPo. Ik heb een E-Max 2215/20 1400Kv met Graupner Cam Slim 8x6" en die gaat eindeloos vertikaal. 8)

twee minimagjes

Hoi allemaal,

Ik ben altijd al een MPX fan geweest en heb in mijn verzameling natuurlijk een EZ* en ook een EasyCub. Nu willen we (mijn zoon en ik) ook een leuk vliegend kistje, niet te groot, met rolroertjes en waar je mee kan tuffen, maar ook een beetje meer sportief kan vliegen.

Voor mij is er maar een optie, ja hoe kan het ook anders, de Minimag!!

Ga er binnenkort twee bestellen bij onze oosterburen en natuurlijk gelijk een brushless setup uit Hong Kong ....

Nu lees ik ook dat de TowerPro combo van HK gebruikt kan worden. Je weet wel die fietsbel combinatie. Leuke motor en ik denk dat de minimag hiermee gaat als de brandweer. Ik zit er aan te denken de motor achterste voren op het schot te monteren en de as om te draaien. Dat heb ik al vaker gedaan. De motor kan dan inwendig komen. Ik vraag me alleen af of ik die ruimte wel heb. Een fietsbel is ongeveer 32mm in diameter en dat is 4 mm meer dan de 400 permax. Kortom kan iemand van de minimag bezitters mij vertellen hoeveel ruimte ik binnenin heb. De fietsbel voorop is voor mij geen optie. Moet er wel een beetje uitzien. Anders maar een andere buitenloper. Maar hoe meer ik lees hoe meer tegenstrijdige opties ik voorbij zie komen.

Ruud

hoi Ruud

prima keuze die minimag ! ideaal model om het vliegen met rolroeren te leren
kijk hier eens voor meer info over motorbevestiging
daar staan wat plaatjes afgebeeld waar de bevestiging te zien is
ik heb er zelf een 28 mm buitenloper inzitten waar ik de dremel al voor nodig had
en vergeet niet om de drijvers er bij te bestellen :D

grt Jeroen

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat het een prima kistje is was me inderdaad ook al duidelijk. Hoevaak ik al niet met de doos in mijn handen heb gestaan weet ik zelf niet eens meer. Maar het is er nooit van gekomen. Nu is het gewoon een hele leuke optie naast de DLG's die we ook vliegen.

Ik had dat draadje ook al eens doorgespit, Ik kan daar uit alleen niet opmaken hoeveel ruimte er precies is, alleen dat je de motorsteun met de dremel te lijf moest. Wel een heel leuk en informatief draadje overigens. :)

Misschien dan toch maar een 28mm binnenloper van rond de 2200KV Kan ik ook een kleinere prop gebruiken zo rond de 6x4e of zo.

thanks

Ruud

Hey allemaal!

Gister ook een Minimag gekocht en ga hem vanavond bouwen. ik zorg dat ik veel foto's maak en mischien komt er wel een bouwverslagje hier te staan. maar ik heb tot nu toe nog 1 vraag:

Ik wil een Brushless motor monteren die ik ook in de easystar had, 3900Kv op 3S lipo (ging met gemakt recht omhoog). alleen nu is mij verteld dat ik de bevestiging van de motor aan moet passen, omdat de standaard bevestiging te zwak is. is dat zo of moet dat omdat de motor er anders niet in zou passen ? stel dat de motor gewoon in de oude behuizing past is dit dan goed of moet ik hem toch verstevigen ?

hoe en wat kan ik dit het beste doen, en zou iemand mischien foto's kunnen plaatsen hoe jullie dat hebben gedaan ?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Kom een keer langs ;) ik woon ook in wijchen en heb 2 borstelloze minimags ( 1 verkocht) kunnen we samen een keer vleigen , ik vlieg wel eens met drijvers op t wijchens meer.

Oh vet :D ik ga hem vanavond bouwen, als ik hem klaar heb en er is nog tijd. heb jij dan mischien tijd om hem vanavond nog even na te kijken ? :O of even te helpen met de bevestiging ?

en samen vliegen lijkt me echt super leuk :D ik moet tot nu toe altijd in mijn eentje vliegen :O

EDIT: haha ik zie net dat we mekaar als een hebben gesproken over het heli vliegen! heb je ook op msn haha.

Dat het een prima kistje is was me inderdaad ook al duidelijk. Hoevaak ik al niet met de doos in mijn handen heb gestaan weet ik zelf niet eens meer. Maar het is er nooit van gekomen. Nu is het gewoon een hele leuke optie naast de DLG's die we ook vliegen.

Ik had dat draadje ook al eens doorgespit, Ik kan daar uit alleen niet opmaken hoeveel ruimte er precies is, alleen dat je de motorsteun met de dremel te lijf moest. Wel een heel leuk en informatief draadje overigens. :)

Misschien dan toch maar een 28mm binnenloper van rond de 2200KV Kan ik ook een kleinere prop gebruiken zo rond de 6x4e of zo.

thanks

Ruud

Een 2200kv binnenloper kan prima op de minimag.
Ik heb hem er ook in zitten,in combinatie met een APC 5.5x4.5 prop gaat dit echt als een speer ;-)

Posted via Mobile Device

montage

Ik heb twee Minimags in bestelling staan worden denk ik vandaag geleverd. De spullen uit Hong Kong zijn al binnen.

Ik heb uiteindelijk gekozen voor een 1100Kv buitenloper.

29014a49daf797e8f.jpg

Dit is de C2830C van HiModel. Nu kan ik deze op twee manieren monteren. De spinner kan ik op het motorhuis monteren en dan komt de motor voor het schot. Of een meenemer plaatsen op de as en dan komt hij achter het schot en moet ik alleen de draadjes vrijhouden. Ik wil de motor niet buiten de kist plaatsen. Het moet er ook nog leuk uitzien.

Als je nu ok nog weet dat ik zelfs op mijn clubveld geen grondstart kan maken van de hobbels en bij de landing het landingsgestel altijd blijft haken. Wat is dan jullie advies?

Achter het schot met een propsaver of voor het schot met de bijgeleverde spinner?

heb trouwens geen idee waar dat alu busje voor is. Past op de as, maar verder kan ik er niets mee.

Ruud

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb twee Minimags in bestelling staan worden denk ik vandaag geleverd. De spullen uit Hong Kong zijn al binnen.

Ik heb uiteindelijk gekozen voor een 1100Kv buitenloper.

http://www.modelbouwforum.nl/forums/imagehosting/29014a49daf797e8f.jpg

Dit is de C2830C van HiModel. Nu kan ik deze op twee manieren monteren. De spinner kan ik op het motorhuis monteren en dan komt de motor voor het schot. Of een meenemer plaatsen op de as en dan komt hij achter het schot en moet ik alleen de draadjes vrijhouden. Ik wil de motor niet buiten de kist plaatsen. Het moet er ook nog leuk uitzien.

Als je nu ok nog weet dat ik zelfs op mijn cubveld geen grondstart kan maken van de hobbels en bij de landing het landingsgestel altijd blijft haken. Wat is dan jullie advies?

Achter het schot met een propsaver of voor het schot met de bijgeleverde spinner?

heb trouwens geen idee waar dat alu busje voor is. Past op de as, maar verder kan ik er niets mee.

Ruud
Voor schaal is het inderdaad mooier de motor in de neus te zetten. Denk er wel aan het motorschot te verstevigen, de standaard plastic motorhouder is redelijk zwak voor sterkere motoren.

Voor een hobbelig veld zijn er wel wat alternatieven:
- Handstarten, dus half gas, beetje up (via schakelaar op je zender programmeren/mixen) en dan gooien;
- Grotere wielen, haal 64mm lichtgewicht foam wielen;
- Floats monteren, dus de drijvers voor de MM monteren en de onderkant voorzien van folie of insmeren met een dun laagje Epoxy zodat deze glad wordt.

Denk dat ik hem inderdaad maar achter het schot plaats. Het alu kruis wat erbij zit epoxy ik op het plastic motorschot heb ik gelijk een versterking van het schot te pakken.

Waarschijnlijk laat ik het landingsgestel eraf en land ik gewoon op de buik, zet ik wel een strook tape onder. En dan maar een propsaver op de as.

Ruud

Dat 'alu buisje' neem ik aan dat je dat buisje bedoelt met het imbos-tonnetje erin.

Als je de prop met de meenemer op de achterkant monteert (dus niet op de as) kun je dat buisje op de as zetten als extra borging. Als je je motor zo gebruikt zal in principe je prop altijd proberen 'm uit elkaar te trekken.

Dat 'alu buisje' neem ik aan dat je dat buisje bedoelt met het imbos-tonnetje erin.

Als je de prop met de meenemer op de achterkant monteert (dus niet op de as) kun je dat buisje op de as zetten als extra borging. Als je je motor zo gebruikt zal in principe je prop altijd proberen 'm uit elkaar te trekken.

Ha, je hebt gelijk, zit wel een klein borgclipje maar dat is alles. Was ik zelf niet opgekomen :rolleyes:

Ruud

ps. mogelijk denkt iemand waarom bestelt hij nu twee minimags, simpel hoor een is voor Frits, mijn zoon, en de ander natuurlijk voor mezelf.

Laatst bewerkt:
Ik heb laatst ook een Himodel motor gekocht: 2217/07 brushles outrunner 1430Kv.

heb ongeveer hetzelfde kruisje als hunter58 gekregen maar mijn motor past daar niet eens op...

is dit normaal ?

heb ongeveer hetzelfde kruisje als hunter58 gekregen maar mijn motor past daar niet eens op...

is dit normaal ?

Lijkt me niet. Bij mijn motor klopt het allemaal als een bus. Alles past, juiste aantal schroefjes, schroefjes zijn niet te lang. Zelfs de goudcontacten zitten er al op en er zijn drie female contacten meegeleverd voor op de regelaar. Zeer compleet, zoals je op de foto kunt zien. Motor ziet er ook degelijk uit en wordt verkocht als 1050kv maar komt in de tests zelfs wat hoger uit.

Ruud

is dit normaal ?
Sommige motoren hebben de schroefgaten per twee niet op dezelfde afstand zitten. Controleer even of 2 van de 4 gaten overeen komen. Niet de meest optimale manier van monteren maar gezien het gewicht van de MiniMag geen enkel probleem. Mijn E-Max 2215/20 zit ook maar met twee schroefjes vast en is er ook nog niet af gevallen. ;)

Overigens wel twee keer het plastic motorsteuntje eruit gerukt. Raar gezicht als je motor sneller vliegt dan de rest van het vliegtuig. 8O :lol: Nu met 5mm berken multiplex een steun gemaakt die naast volledig op de voorkant verlijmd ook nog een houten "frame" naar binnen heeft en daar ook geborgd is met twee pennen.

minimag-new_motor_mount_v2_1.jpg

Klopt sleurhutje, 2 gaten komen overeen.

kan ik dat kruis dan wel op het plastic motorsteuntje plakken dmv epoxy ? en dat steuntje dan in het plastic motorhuis plakken ?

of is dat te zwak ?

Back