algemeen minimag topic (deel 2)

Een cessna?

nahh, alhoewel, hij heeft er eigenlijk veel weg van:).

De wielen zijn 70mm Graupner Ultra lights. Een behoorlijke verademing:mrgreen:!

Ah, ok, dan ga ik daar ook eens naar op zoek. Bij een wat onbedoeld harde landing op het asfalt knapte bij mij ook zo'n orgineel elapor bandje.

Gisteren maar eens aan het solderen geweest. Eindelijk is het mogelijk om de regelaar aan te sluiten op de accu's. Omdat ik echter nog nooit een vliegtuig heb ingesteld wacht ik nog even met aan elkaar bouwen tot Wartexx wat tijd heeft zondag.

Ja, mede-clubleden blijven hun gewicht in goud waard voor beginners :D

Zo ben ik vorige week geschorst van de club. Dus iig één Minimag minder:).

Jongens probeer de 1200kv motor van rctechnics met een 9x6 prop eens.

In mijn ogen DE perfecte setup

Ik vlieg zo'n 35 min op een 3s 2200 als ik lekker rustig vlieg. Kan met de setup bijna prophangen met een totaal gewicht van 880 gram :mrgreen:

Hallo,
Ik volg al efkes het minimagtopic...
Al veel dingen uit geleerd!!
Vandaag de eerste vlucht gedaan en ging gewoon super...Paar keer opstijgen en mooi geland. juist dat hij de neiging heeft van te vliegen met de neus omhoog. Is dan redelijk moeilijk te besturen. Weet er iemand hoe dit zou komen?
Hoe kan ik het zwaartepunt controleren?

Mvg

hallo,
ik heb een paar vraagjes over de minimag...
ik ben mijn schroef kwijt geraakt die door de vleugel moet..
ieman d preciese maten en zou ik een normale aluminium schroef knnen gebruiken,of gaat dan het schroef draad kapot?
en heet iemand hier last van een landings gestel dat vaak buigt?
mine buigt namelijk elke keer weer iets verder om...

oh en ickarus als het zwaarte punt goed ligt en hij heeft de neiging om omhoog tevliegen, dan is de moterdomping teveer naar boven..... in de handleiding staat precies waar het zwaarte punt is

Laatst bewerkt:
nee daar zie ik niks staan. maar ik heb we gevonden dat je de schroef kan kopen maar dan moet je wel alle andere kleine onderdelen kopen..

okee bedankt.
ik dacht dat als ik met een metalen schroef zou passen dat dan het schroefdraad(wat van kunstof is) kapot zou gaan....
is de lengte van die schroef ook goed?

ok bedankt
en hebben jullie niet last van het zwakke landings gestel...?
mijn moet ik na elke landing weer terug buigen.
als ik dat niet doe dan land hij en valt hij op zijn neus.

gewoon rustig landen of gewoon proberen te vangen net als mijn vader..... dit kost wel een paar onderdelen, de prop, de as, de atene van de zender, de neus van het vliegtuig.

max

ik land zo rustig mogelijk maar als nog buigt dan dat ijzer waar de banden omheen zitten naar buiten.
en rijd hij bijna niet meer......

Ik heb onder het landingsgestel aan weerzijden twee oogjes gesoldeert. Hiertussen een veer. Een elastiek werkt ook. Zo heb ik nu een elastiek gemaakt van een oude binnenband. Da's mooi taai spul:).

Even 70mm bandjes eronder and your'e good to go.
Werkt prima!

okee. ik had al grotere wieletjes.
maar ik heb nu de de bineste ringetjes(waar de wieletjes me vast zitten)met de dremel iets groter gemaakt zo dat er net nog din verenstaal tussen past.
hopelijk hept dit.

nou laatst me landings gestel helemaal krom....
nu maar een ander landigsgestel op gezet.
mischien was er wat mis met mijn standaard landingsgestel want ik lees over dat hij heeft sterk is....

Uploaded with ImageShack.us

Back