algemeen minimag topic (deel 2)

Een tijdje geleden heb ik twee minimagjes overgenomen. Beide waren al voorzien van servo's. In de ene zat ook al een motor en regelaar. Nu ben ik er eigenlijk blindelings vanuit gegaan dat dit wel goed zou zijn voor de minimag, aangezien de vorige eigenaar er toch ook mee heeft gevlogen.

Nu ik echter aan het kloten ben met 't monteren van een propje, wil ik graag even jullie advies.

De motor die er ingebouwd zit is de wk-ws-20-001, kortom een walkera brushless inrunner met een asdikte van (slechts) 2mm. Nou vraag ik me af of deze motor geschikt is voor de minimag en zo ja, welke maat propjes ik er het best op kan zetten. Want voor mijn gevoel is 8x5E te groot voor deze motor/dit asje.

Alles wat ik trouwens over de regelaar weet is het volgende: "18A Castle Creations regelaar" Er staat, volgens mij, geen typenr op het printplaatje ofzo waardoor ik 'm verder kan herkennen.

Dus, de vraag, is deze motor+regelaar combi geschikt voor de minimag? En zo ja, welke maat prop kan ik er dan 't best op zetten?
 
Jemig,

Die motor is niet echt geschikt nee. Volgens de specs is het een 3200kv motor. Veel te hoogtoerig. Je moet deze motor gebruiken met een klein propje, maar da's nou juist nét niet wat je wilt op een Minimag.

Beter geschikt zou een motor zijn vanav 1200 tot 1800kv. Dit i.c.m. met een grote prop.

De 78 grams 1250 kv motor van rctechnics is een prima alternatief. Bijna een half uur vliegen met een 3s 2200 lipo. Wanneer je de kist ligt houd is het bijna mogelijk om te prophangen:). Gebruik deze motor met een 9x6 prop.

Wel heb je dan een 20 tot 25A regelaar nodig.. Je regelaar is prima, alleen moet je die gebruiken met een kleiner motortje.
 
Laatst bewerkt:
Duidelijk, dat wordt dus balen en uitbouwen. Waarvoor is die motor-regelaar-combi wel geschikt? Formaatje parkflyer?

Op advies van een andere minimagpiloot had ik bij HobbyKing al de volgende combi aangeschaft voor de 'lege' minimag; TowerPro BM2409-12T / 25A BEC / 8x3.8 Prop C + 3S 2200 mah lipo's.

Hiervoor moet ik alleen nog ff zelf een motorschot maken, aangezien de bijgeleverde steun niet in de minimag past. Waar kan ik dit het best van maken? En volstaan 8x4 en 8x5 propjes hiervoor?
 
Laatst bewerkt:
gewoon een triplex plaatje er in plakken in plaats van motorhouder, wel een stukje aan de bovenkant van de neus houden van het orginele motorhouder want dan word hij iets steviger. maar een triplex plaatje waar de motor op vast komt werkt perfect

max
 
Inderdaad.

Je kan anders ook even een net motorsteuntje maken van PCB spul.
Dat is van dat glasvezelplaat met aan één kant, of twee kanten koper.
Ik maak daar van alles van. Door het te solderen krijg je een enorm sterke, simpele snelle verbinding.

Die 2409-12T is een prima motor. Geen denderende setup maar goed zat. De propmaat 8"is ook prima. Een 9"is misschien nét te groot voor de motor. Het kan soms ook wat irritant zijn. een 8" is goed. Als je het mij vroeg had ik een nóg lager kv genomen, en er een 9" opgezet met eventueel een ander landingsgestel. Dan zoals ik al eerder zei, een 9"prop, en redelijk wat spoed. Je hebt dan meer dan voldoende snelheid, je kunt hem héél rustig en effieciënt vliegen, of je kunt verticaal omhoog:).
Maargoed, die 2409-12T zal het ook goed doen:)

Die motor i.c.m. met die regelaar die je hebt zou perfect zijn voor een parkjet. Een stryker, o.i.d. Voor een funjet is dat wat langzaam.

Ook zou hij het perfect doen op een Pibros achtige :mrgreen: Zo'n depron driehoek. Die motor is lekker simpel te monteren, en zal voldoende snelheid geven op een kleine driehoek.
 
Laatst bewerkt:
Nu heeft de Minimag enige schade opgelopen tijdens mijn eerste dag proberen. En, omdat het bepaald geen nieuw kistje is, was er al de nodige "subtiele" schade.
Gevolg; het neusdeel waar de motormount in vastgezet dient te worden is intussen veel te groot voor de motormount, waardoor deze niet langer goed te lijmen is.

Nu had ik het idee om de neus met glasmatten te verstevigen (hij mag toch nog wel wat gewicht hebben op de neus), maar misschien is het handiger om er gewoon wat stukken ELAPOR in te lijmen en daar zelf de uitsparing voor de motormount in te maken. Op die manier kan ik alles precies weer op maat maken.

De vraag is nu; weet iemand of ELAPOR gewoon los te verkrijgen is? Tot op heden kon ik online niets gevonden krijgen, helaas.. :(
 
Taco, Goed idee!

Ik heb hier nog genoeg EPP liggen, dus misschien dat je daar wat mee kunt fabriceren ( dat moet goed gaan:).) Ook heb ik hier nog wat glasmat, dus kun je een stukje meenemen.
Je weet me te vinden.

Groet!
 
lijmen motormount, welke lijm?

Hey people,

Daar het beter weer begint te worden ondertussen wil ik de Minimag van stal gaan halen.
Vorig jaar is de mootrmount losgekomen door een slecht gebalanceerde schroef ...

Dit is het toestelletje:
http://i301.photobucket.com/albums/nn76/Sorcerer_2008/SNC00261.jpg

Ik zou de mount terug willen vastlijmen in het toestel maar wat is de beste lijm die ik daarvoor gebruik? Ik vlieg nu met een 9x6 prop en dat ging als een speer.

Daar ik in België woon misschien tips voor merk/type lijm die hier te krijgen is?
Ik dacht aan een soort 2 componenten lijm, maar weet niet of dit geschikt is voor de elapor.

Thanks in advance!
 
ik zou 2 componenten lijm doen, blijft super goed vastzitten en (bij mij) vreet het schuim niet weg, ook kan je nog hot glue doen, maar 2 componenten blijven beter vastzitten.

mvg max
 
Rc-Flyfun
Rc-Flyfun
je kan ze ook van de bouwmarkt halen in zo'n spuit, dan weet je (bijna) altijd zeker dat ze goed zijn gemengt. maar die moeten weer een paar uur drogen meestal. deze 5min en plakken prima

max
 
hallo,

heb er ook een gekocht en gebouwd
ipv de standaard motor heb ik de esc en motor van een cesna 182 gebruikt, die had ik over

vindt die multiplex vliegtuigen alleszins leuke en kwalitatief goede vliegtuigjes voor hun prijs
de motor is wat ver naar voren, zijn er plastike kapjes los in de handel (bv nepbrandstofmotor idee)

groet alfred
 
Laatst bewerkt:
Joepie! Ik heb er ook een! Besteld in Oostenrijk met BL/lipo kit en 4 servos....een koopje vond ik.

Heb alvast de drijvers besteld in Duitsland....nu nog effe een nieuwe zender en een Lipo lader. Nog tips?

Groeten,
Piwi.;)
 
Gouden tip: zorg dat je CG (zwaartepunt) zo goed als juist is op het moment dat jij je vliegtuig haar Maiden vlucht laat maken.
Want eenmaal Airborn kun je daar niets meer aan doen.
En mocht je wijfelen.......liever te neuslastig als te staartlastig.
Een neuslastig vliegtuig kun je nog met pijn en moeite Crashvrij aan de grond zetten.
Een toestel dat staartlastig is wordt een heel ander verhaal en zal niet gemakkelijk te hanteren zijn in de lucht.
Laat staan het netjes proberen neer te zetten.
Mijn gouden tip voor jou is dus: weet je er vrijwel 100% van overtuigd dat het CG klopt van je vliegtuig voordat je het voor de allereerste keer laat vliegen.
Vr Gr Erwin
 
Gisteren een ietwat verkeerde aanvaring met moeder aarde gehad en is me het plasticen onderdeel waaraan het landingsgestel vastzit gebroken, iemand enig idee waar los zo een te krijgen is? ik heb er moeite mee om er 1 te vinden...
 
Back
Top