algemeen minimag topic (deel 2)

haha ik weet het, ik heb laatst een lader gekocht maar kwam erachter dat deze Hi-model stekkertjes heeft, kom ik dus aan met mijn Flightpower. maar gelukkig heeft flightpower het heel goed geregeld. Verloopje kost 5 euro en is meteeen een 3S en 6S verloopje in een!

hoi
mijn minimag is nu af en heeft een aantal rondjes op het gras veldt gereden. En ik wil komende week de de maiden gaan doen. maar het probleem is dat de grootste open ruimte die ik hier heb het strand is, en ik weet niet hoe de minimag reageert als je hier op landt, heeft iemand hier ervaring mee ? Er zijn wel stukken op het strand waar het zand eigenlijk bijna helemaal plat is.
Mijn idee is om ski's onder mijn minimag te zetten en zo wat makkelijker op die platte stukken te landen.
De ski's ga ik nu maken (gelijk handig voor de wintersport vakantie) als iemand nog foto's wil van die ski's kan ik die hier wel plaatsen.

mvg.
andreas

Strand? zijn er nog meer mensen die "floats!" denken? ;)

Moet willen op zand, vooral op platte gedeeltes.
Als het te hobbelig is (los zand) kun je proberen heel erg langzaam in te komen zweven en je toestel neer te ploffen. Dat is wat ik doe op hoog gras met mn Gemini.

Laatst bewerkt:
ja aan die floats had ik ook al gedacht maar die waren net uitverkocht voordat ik mijn minimag bestelde. Dus ga ik maar proberen zo langzaam mogelijk aan te komen en dan een stukje te laten vallen. maar iedergeval bedankt voor het idee

mvg.
andreas

hallo,

ik heb ook een minimag, en omdat ik al lipo's heb voor mijn vliegtuigen (2200mah 3s 35c)
ben ik aan het kijken naar een brushless setup voor de minimag.

alleen, ik zie door de bomen het bos niet meer :? want ik zie namelijk erg veel verschillende adviezen op fora. de kv's gaan van de 1000 naar 2000+. dus ik vraag me echt af wat ik moet kiezen nu, en wat voor prop daar bij hoort.
(en hoeveel gram moet een bl motertje van een minimag zijn ong?)

ik vindt wel dat het een beetje goed moet stijgen, en zeker niet underpowered.... dat heb ik wel gemerkt met de huidige setup!

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Op een 3S LiPo is een 1100 à 1200Kv prima in combinatie met een 8x6" (of 9x5") met een 28mm buitenloper van zo'n 150-200W (zal zo'n 14-20A doen). Dan kun je de meest leuke toeren uithalen als je dat wilt maar ook mooir rustig (en lang) vliegen.

ik ben al wat verder gekomen met zoeken, maar nog niet echt naar mijn zin.

voor de props heb ik gekeken bij UH:

Hobbycity Online R/C Hobby Store : TP Slow Fly propeller 8x6 $1.20

Hobbycity Online R/C Hobby Store : SF E-Prop 8x6 / 203x152.5mm w/ Adapters (Black) $0.79

de motertjes:

RC 1100KV Outrunner Brushless Motor 2208-17 Free Mounts - eBay, Aircraft, Radio Control Parts Access., Radio Control Control Line, Toys Hobbies. (Eindtijd 22-sep-09 07:52:35 CEST)
deze heeft alleen wat weinig watt,

deze weer teveel:

New RC Hobbies 1100KV Outrunner Brushless Motor 3530-14 - eBay, Aircraft, Radio Control Engines, Radio Control Control Line, Toys Hobbies. (Eindtijd 11-sep-09 21:04:18 CEST)

300 wat, oei. iets te veel neem ik aan. voordeel is wel dat deze een mount heeft aan de voorzeide. dan hoef ik weinig te doen aan de motormount iig.

die van UH ziet er dan ook wel goed uit, jammer van de backorder.

thx voor de reacties al! :wink:

o zit daar verschil in dan? d8 dat dat lag aan de prop die je er op doet. naja ik ben eigenwijs en doe er gewoon een brushless inrunner op. weet iemand de maten van de orginele motor? kan ze niet vinden

Laatst bewerkt:
Google: speed 400

Dan komt er vanzelf "dimensions" achter te staan als voorbeeld... Het is toch niet echt zo moeilijk?

Voor de rest, volgens jou zou je dus elke borstelmotor moeten vervangen door een binneloper? Dat de orginele ook een binnenloper is, is toch geen reden?

ik zeg niet dat die alemaal moeten worden vervangen door een binnenloper. het leek me alleen niet logisch om een binnenloper door een buitenloper te vervangen. maar ik wist niet dat een buitenloper meer koppel had. en een buitenloper die zit toch ook anders gemonteerd? kan je trouwens ook een wat langer motortje dan de orginele er in zetten?

Laatst bewerkt:
Appels en peren met elkaar vergelijken... :rolleyes: Je vervangt een borstel motor door een borstelloze motor. Daarna ga je kijken of dat een binnen- of buitenloper moet zijn.

Het is allemaal niet zo moeilijk, kijk eens op de multiplex site, download de handleiding voor de Minimag eens, daar kun je veel van je vragen mee beantwoorden. De maten van zo'n motortje moet door iemand met jou leeftijd toch binnen 2 minuten gevonden zijn op internet... :rolleyes:

Je vraagt om advies (sterker nog, dezelfde vragen in meerdere topics), je krijgt (goed) advies en vervolgens zeg je eigenwijs te zijn en er toch iets anders te doen (er een binnenloper in stoppen), daarna zeg je dat je niet wist dat een buitenloper meer koppel heeft. :confused::confused::confused::confused:

Met andere woorden, je weet niet waar je het over hebt, je vraagt om aanwijzgingen maar gaat toch 180 graden de andere kant op. Is het dan niet beter om te stoppen met al die vragen en gewoon te bestellen wat jij denkt/weet wat "toch" beter is???

oke maar ik doe inrunner omdat mij dat makelijker lijkt te monteren of zit ik nou verkeerd te denken? en die homepage van multiplex heb je die alleen in het duits? en okal ben ik jong ben slecht met google vooral omdat ik nognooit van dimensions had gehoort toen ik dat erbij gebruikte was het gelijk de eerste site

Laatst bewerkt:
@Wartexx, thx. Ik heb even alle 27 pagina's doorgelezen.
Doelde je op dit lijstje? :

- Minimag zie ik voor 56 euro hier: Natterer Modellbau - BK MiniMag 002326

- motor/esc/prop, 19,95 dollar: Hobbycity Online R/C Hobby Store : TowerPro BM2409-18T / 25A BEC / 8x3.8 Prop Combo $19.95

- Servo's, 4 keer deze ,14.60 dollar: Hobbycity Online R/C Hobby Store : HXT900 9g / 1.6kg / .12sec Micro Servo $3.65

- accu, is deze oke? 2 keer dan 35.90 dollar : Hobbycity Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 2200mAh 3S1P 15C $17.95

- 2 keer deze servo verlengkabel 1,80 dollar: Hobbycity Online R/C Hobby Store : 15CM Servo Lead Extention (JR) 26AWG $0.90

Verzendkosten vanaf hobbycity: 29,95 dollar

Totaal kom ik dan op:102.20 dollar = 78.89 euro
plus de minimag voor 56 euro plus 8,90 is 64.90 euro

Dan kom ik op 143,79 euro voor een rr minimag met 2 accu's.

Welke reserve props raden jullie me aan, heb ik nog een prop adapter nodig? Wat mis ik nog?

met de setup van stephan_eggy hoe krachtig en snel is de minimag dan? en hoe moet je die motor inbouwen? ga toch maar voor een outrunner omdat dat veel goedkoper is.

Back