algemeen minimag topic (deel 2)

Dan is een stuurfoutje wel echt fataal hé ;) ;)
Ben benieuwd naar de uitslag:)

Hahah achja!

Ik weet waar dennis woont ;)

Nee maar zonder gekheid, kan prima zolang je maar oplettend blijft en het niet langs de grote weg doet. Bij mij was aan het water bij een oud industrie terrein, kan makkelijk :D

Uitslag heb ik nog niet, ff dennis z'n mail afwachten 8)

groetjes!

het was goed te meten omdat gedurende een acceptabele tijd hij werkelijk op vaste afstand voor m'n auto uitvloog; zo kon ik tegen de 50 km/h klokken!

verder zal ik niemand adviseren hier te gaan vliegen;-)

Ga me morgen ook een minimag halen, maar ben een noob in dit soort vlieg-dinges.

Welke servos raden jullie me aan? 4stuks.

men shop (4rc) heeft deze niet.

Is deze ook goed:

Hitec Hs55
Torque: 4.8/6.0v: 1.1 / 1.3 kg.
Speed: 4.8/6.0v : 0.17 / 0.14 second
Size: 23 x 12 x 24mm
Weight :8 g.

4stuks

Deze regelaar wil ik er in hebben
Roxxy Brushless control 825

En de motor weet ik nog niet, ben een beginner dus welke raden jullie me aan (Hoeveel Kv?). Als ook welke lipos neem ik het beste? Dacht zelf aan 3s, 2250mah, 158gram

bruhsless lijkkt me wel beter voor een beginnen ja, heb je net wat meer power in de situaties waar nodig. hs55 lijkt me wel goed

of ik neem me de Minimag brushless aandrijfset met deze dingen
• 1 Motor PERMAX BL-X 22/18 # 33 2302
• 1 Regler MULTIcont BL-17 # 7 2274
• 1 Propeller 8“ x 3,8“ # 73 3145
• 1 Mitnehmer mit Spinner # 33 2308
• 1 Montagespant # 33 2304

+ 4x hs55
+ himodel 3s 2200mah
+ nog enkele reserve spinners (welke maat neem ik het beste met deze setup? 8" x 3,8")

Als zender heb ik de futuba T9cp, met als ontvanger de R168DF, 40Mhz, 8 kanaals FM dual conversion, met een gewicht van 28gram.

Ik hoop dat ik zo alles heb om van start te kunnen gaan?

Als je de Easystar goed onder de knie hebt, is een Minimag dan een geschikte opvolger?

Hallo,

Ik heb onlangs een minimag van iemand gekocht alleen ik weet niet wat de uitslagen van de roeren moeten zijn. Wie heeft de bouwbeschrijving nog en wat word er over de uitslagen gezegd. Ik ben van plan om er mee te gaan watervliegen heeft iemand hier al ervaring mee met watervliegen in combinatie met de minimag.

Mvg,

Hallo,

Ik heb onlangs een minimag van iemand gekocht alleen ik weet niet wat de uitslagen van de roeren moeten zijn. Wie heeft de bouwbeschrijving nog en wat word er over de uitslagen gezegd. Ik ben van plan om er mee te gaan watervliegen heeft iemand hier al ervaring mee met watervliegen in combinatie met de minimag.

Mvg,

Watervliegen is leuk en goed te doen. Wel zorgen dat je gaat vliegen met heel weinig wind, want het kistje ligt in no-time op z'n kop in het water. Dit is trouwens niet echt schadelijk, want hij is zo licht dat ie meer op het water dan drijft, dan in het water.
Verder zorgen voor a) een sterke setup en b) een waterrudder conform de bouwbeschrijving.
Succes er mee.

mmw1.JPG

mmw2.JPG

Bedankt voor de antwoorden.

@ZamBeZi,

Voldoet die 1,3 mm staaldraad van de achterste ophanging, het lijkt mij iets aan de dunne kant en veert te veel vind ik.

Mvg,

Bedankt voor de antwoorden.

@ZamBeZi,

Voldoet die 1,3 mm staaldraad van de achterste ophanging, het lijkt mij iets aan de dunne kant en veert te veel vind ik.

Mvg,

Ik heb 1,5 mm gebruikt; ook omdat indertijd 1,3 mm niet op voorraad was. Verder heb ik een reststukje van die witte plastic buisjes horizontaal in het rudder gelijmd met CA en hier het staaldraad ingestopt. Ik zag het niet zo zitten omdat gewoon in het elapor te prikken.
Na 2 jaar lang zeer intensief vliegen zit 't allemaal nog steeds als een huis.

Houd er wel rekening mee dat elke gram op die plaats lastig te compenseren is. Je moet minimaal een lipo hebben van ca. 150 gram om zonder lood je zwaartepunt te halen; uitgaande van een Roxxy-buitenloper.

Laatst bewerkt:
Ik hoor dat de standaard set-up niet zo geschikt is,
wat is een goede motor + rgelaar voor de Minimag?
3 cells Lipo als accu, is dat goed?

Back