Algemeen Mugen MSX3 Topic

  • Topicstarter Topicstarter Donno
  • Startdatum Startdatum
D

Donno

Guest
hi all,

ik ben pas begonnen met rcauto's en ben begonnen met een msx3.
volgens mij zijn er meerdere mensen met een msx dus vandaar dit onderwerp....
post hier alles wat te maken heeft met de msx3 zoals.

welke hopups zijn de moeite waard, en welke niet
welke instellingen heb je goedde ervaring mee
welke aanpassingen je verder aan de auto's heb gedaan.
welke crashes je heb gemaakt.

verder willen we natuurlijk veel foto's zien :wink:

Edit door erikderaaf:topictitel iets aangepast, dit word het algemene topic voor deze auto
 
Een goede upgrade is de 2 bak ;)
Verder heb ik verstelbare schokdemper's
Tuned uitlaatje
Benzine filter
K&N filter
Takeoff slicks ( tip)
en een HPI T-15 motor met een lichter vliegwiel
 
ik heb de auto ook gehad, zonder hopups, 't enige wat ik vond is dat de voorwielophanging een beetje swak is, bij een crashje ben je die zeker kwijt, aan de andere kant, ze kosten 7 a 8 euro en dan heb je er 2 dacht ik..... verder, gebruik de downstops (of eigenlijk upstops).. dat zijn de kleine inbusjes in de draagarmen om te zorgen dat de auto wat lager komt te liggen, dat is met de standaard veren wat lastig te bereiken...
 
heb er bij mij alu draagarmen opzitten (v&a)
2.5 cc tamiya motor
2 versnellings bak
track rod's met linkse en rechtse draad (wel zo makelijk)
benzine filter
aloy licht vliegwiel (p12)
andere remschijf (p12)
verlichting in mijn body
carbon shocktowers en radioplaat zijn in aantocht
 
martijn doornbusch zei:
waarvoor dient dat brandstof filtertje en gaat je auto daar harder op(?) :roll:

Dat brandstoffilter zit erop om de brandstof te filteren voordat het de motor ingaat. Dit is dus voor het behoudt van je motor.
De auto gaat zeker niet harder lopen hierdoor. :o
 
voorwiel ophanging is inderdaad wat zwak, zorg er gewoon voor dat je een extra setje in huis hebt.

alu schokbrekers
K&N luchtfilter
brandstof filter
2 versnellings bak
andere remschijf
carbon shocktowers en radioplaat (totaal geen nut, maar staat leuk :D )
tuned pipe gold (mooi geluid, maar gaat snel stuk)
5 cellen batterypack
andere motor is in aantocht (iemand tips?)

voor uitbereidingen zou ik zeker een andere remschijf en de 2 versnellingbak nemen

Kwa set up heb ik voor wat stuggere veren en iets minder bodem vrijheid
 
aluminium buigt en breekt niet waardoor de rest wat achter de draagarm zit kan beschadigen.
 
Kunststof is idd beter. pk racing zei precies hetzelfde als Stijn.




Maar hoeveel harder gaat je auto nu door die 2bak?
 
FRANKY>SF.NET zei:
ik heb van PK racing (??) gehoord jat je je voorophanging beter kunststof kunt laten ivm met crashes.]
Kees1988 zei:
Kunststof is idd beter. pk racing zei precies hetzelfde als Stijn.

Ben ik het ook mee eens, maar zeker voor en ook achter merk je wel degelijk verschil met rijgedrag van die auto (ik vindt het beter).
Dat de profs er niet mee rijden, je beter kunststof kan hebben bij crashes is waar. maar voor een parkeerplaats rijder zo als ik
zelf ben, en op die plaats goed de ruimte heb gaat mijn voorkeur echt uit naar alu.
rij je in een smalle straat of basketball veldje met stoep randen er om heen, uuh, ja kunststof. kans op crash groot.
of toch beetje leren rijden zodat je niet crashed en een failsafe aan schaffen voor als ie buiten berijk komt.
 
Hoeveel harder gaat je auto als je er een 2 bak in heb zitten?
 
Ben ik het ook mee eens, maar zeker voor en ook achter merk je wel degelijk verschil met rijgedrag van die auto (ik vindt het beter).
Dat de profs er niet mee rijden, je beter kunststof kan hebben bij crashes is waar. maar voor een parkeerplaats rijder zo als ik
zelf ben, en op die plaats goed de ruimte heb gaat mijn voorkeur echt uit naar alu.

Daar ben ik het mee eens. Als het echt lekkerder rijdt en je kan niet crashen, tja waarom dan geen alu nemen???



Hebben jullie nog tips over hoe je het best de msx 3 kan inrijden? Ik hoor het graag want ik ga hem dinsdag/woensdag kopen. :wink:
 
Kees1988 zei:
heb nu 3 uur geleden gevraagd of jullie nog tips hebben om de msx 3 in te rijden en nog steeds geen reactie! Kom op mensen waar zijn jullie???

Kom op zeg, het is een fantastische zondag, dan zit niemand acher zijn PC....

Maar inrijden is simpel, zet de motor minimaal een halve slag verder open en probeer hem dan te starten. Als die loopt, lekker pruttelt met veel rook bij vol gas dan dat even een paar tankjes vol houden. Tegen de tijd dat je een liter er zowat doorheen hebt kan je hem in kleine stappen weer armer zetten totdat je liter op is.

Gebruik voor je 1e liter een brandstof met extra olie zoals de Tornado oil+
Daarna overstappen op een normale brandstof en dan de motor scherp afstellen.

Verders jezelf aanleren om bij het starten van de motor je snelheid in de 1e minuut langzaam op te bouwen zodat ook je motor goed op temperatuur is voordat je echt gaat toeren, dan kan je heel lang met een motor doen.
 
ja maar die heb ik nog niet, en over die zoekoptie, ik vindt dat maar vaag werken, want je krijgt ook alle topics waar ook maar het woord inrijden in voorkomt, ipv. alleen topics die over inrijden gaan.




Bij ons in de modelbouw winkel staat deze aanbieding:

Mugen Seiki msx 3
Auto: 219,-
body v.a: 19,95
accu's 12 st. 19,95
lader: 17,95
glowstart: 19,95
zender v.a: 69,95
verf: 7,95
totaal: 369,- en nog brandstof erbij

Maar zijn er dan nog xtra dingen die ik erbij moet aanschaffen?
 
Kees1988 zei:
een ongeduldige extra posting

Je krijgt 1 kleur verf, als je hier een lichtere kleur voor neemt is het aan te raden om dan daarachter weer wit te spuiten om zo een dekking van de kleur te krijgen. Als je dan toch wit hebt kan je misschien hier en daar een striping maken....

En een vulfles kan wel eens handig zijn.
 
ook al na gedacht over het ondehoud? vooral nu ben je daar langer mee bezig ivm de stof op de weg.
een uur rijden is ook een uur schoonmaken.
en alles weer gaan checken op slijtage, maar als je deze dingen voor lief neemt is het een hele leuke hobby.
 
Back
Top