Algemeen Mugen MSX3 Topic

• Topicstarter Topicstarter Donno
  • Startdatum Startdatum
Stijn S zei:
een uur rijden is ook een uur schoonmaken

is wel gemiddelt, soms half uur rijden 3 uur schoonmaken.

stenen uit je tadwielen peuteren enz.
alles lekker in een soppie schoon borstelen (wel ff de lagers er uit halen)
schoefjes zoeken die van de tafel zijn gevallen :x ,
vergeten dat er best nog een paar drupjes nitro in de slag zit
die nu op tafel liggen en je moeder/vrouw/vriendin gaat nu over de zeik
omdat ze net die tafel heb schoon gemaakt :evil:
niet meer weten waar je die inbus gelaten heb 8O .
nadat je de wiel ophaning in elkaar gezet heb er achter
komen dat de dogbones er niet in zitten :?
of je bent je remschijf vergeten :(,
of dat je de steering knuckles omgedraaid heb (l=r r=l b=o o=b) :cry: .
niet meer weten welke turn rods voor of achter hoort :o
in eens zie je dat je geen tyraps meer heb.
dat de locktyte heeft gelekt en je gereedschap/reserve onderdelen kleven.
e-ring zoeken die is weg geschoten bij het los maken van de upright
te horen krijgen dat je de verkeerde theedoek heb gebruikt.
de kat achterna die er met je antenne rietje van door is gegaan :twisted:

maar als je rustig kan blijven is het leuk tijd verdrijf.

HIer zijn dus de beloofde foto's:

afb6564.jpg

afb6565.jpg

afb6566.jpg

afb6567.jpg

afb6568.jpg

of dat je de steering knuckles omgedraaid heb (l=r r=l b=o o=b) .

Het is in ieder geval zeker dat ik hier nooit problemen mee krijg, want ik heb op de zender een knopje zitten voor als het verkeerd zit dat de zender ervoor zorgt dat links wel gewoon links is.

Net voor het eerst gereden met m'n auto en hij rijdt echt heel lekker. Alleen af en toe bij het naar links sturen bleef hij haken en gingen de banden dus niet terug naar het midden. Maar gelukkig na enig kl%&#(censuur) zat alles weer goed en konden we weer verder rijden. Volgens m'n broer gaat hij tijdens het naar links sturen over het dode punt heen dus kan ie niet meer terug. We gaan nu even schoonmaken en zorgen dat dat haken over is. En de banden vastlijmen :lol: .

die knop zit bij na op elke zender maar dat bedoel ik niet, je heb twee steering knuckles een linkse en een rechtse en die moet je niet omdraaien kan wel maar is niet de bedoeling

Heb je inmiddels wel al wat koelgaten in je boddy gesneden???

Op de foto's die je hebt gepost zitten er geen gaten in je body.

[font=Arial, sans-serif][/font]
Vandaag vanaf half 1 tot half 3 gereden. Alles ging goed, eerste liter er doorheen en nu dus rustig aan armer zetten. Maar toen we om 4 uur weer gingen rijden, ging het rond 5 uur mis. M'n broer maakt een foutje en de achterophanging kapot. Dus wij inpakken, m'n broer start z'n scooter...BENZINE OP!!! Dus wij in die hitte, onder de brandende zon een kwartier lopen naar de benzinepomp in de buurt :( . Konden we eindelijk naar huis. Gelukkig heeft m'n broer hem weer een bbeetje gerepareerd, en nu zouden we morgen wel kunnen rijden ( morgen is de winkel dicht dus vandaar ). Voor details; vraag het aan :arrow: FRANKY>SF.NET .

FRANKY>SF.NET zei:
voor rjden op mach zijn we nog niet goed genoeg
maar we komen zeker eens kijken

Nee hoor, daar ben je nooit slecht genoeg voor om het zo maar te stellen.
'beginners' krijgen gewoon tijd om de baan te leren kennen, ze mogen dan zelf helemaal alleen rijden zonder dat die hele goeie de baan op mogen (ja om jullie te helpen mocht je in het gras staan......)

Neem van mij aan dat je ook 10x sneller leert rijden op een circuit ipv op de parkeerplaats........
tis ook nog eens goedkoper omdat de slijtage vele malen minder is.....

die rs 4 gaat het hardts maar niet zo gek met een pico van 2.5 cc en 1,3 pk
op deze foto zat er een 2.5cc tamiya op die van mij maar
nu zit die mv12 er weer op, maar leuk dat vermogen, als we een parcour uit leggen met een hoop bochten win ik het wel,
veel lange rechte stukken daar trek ik het niet op

hoi,

ik heb een probleem met mijn versnellingsbak tandwielen.Als ik ga rijden da zitte de tandwielen goed tegen elkaar maar als ik lang rij lijkt hetwel alsof de motor los trilt en dan zijn mijn tandwielen helemaal afgeslete.kan het zijn dat de Locktite smelt als de motor warm wordt?

alvast bedankt

zou kunnen, heb je alle schroeven die in de motor steun gaan met locktite vast gezet (dus niet alleen bodemplaat-motorsteun maar ook motor-motorsteun) zitten ze niet te stak (de tandwielen)kun je er een stukje papier tussen doen zonder dat de boel vast komt te zitten?

als ze te strak zitten merk je dat meteen, je auto rateld op het moment dat je hem vooruit duwt.

heb je je motor niet te ver van je tandwielen gezet?

Het beste kun je idd een stukje papier tussen je tandwielen doen en hem dan klem zetten. Als je het stukje papier ertussenuit draait moet de tussenruimte van je tandwielen goed zijn.

En er voor zorgen dat alle schroeven en boutjes die je motorsteunen in verdwijnen vastzitten met locktite.

Na het truukje met het papier geef je nog een zwieper aan je clutchbell, als deze zonder morren een fiks aantal keren rond draait weet je dat alles soepel loopt...

Tja, je wilt je spurs niet 2x achter elkaar kapot hebben toch?

ik heb ook een msx-3 met versnelingsbak voor de rest standaard

en voor foto's kijk dan even in de eerste 2 uitgaven van M-Auto als je die hebt
staat ie heel mooi in :D

groeten Gerjan

Ik heb een MSX-3 met rallybanden, dat rijdt heel goed. Die rallybanden zijn van kyosho, die je bij dat nitro-racer boekje krijgt.
Als je dan over een zandweg gaat rijden, dan kun je precies zien waar je de boel heb omgeploegd en er vliegen vonkjes van het vliegwiel af door het zand.
Als je foto's wil van de auto in aktie, stuur me dan een pb. Ook zijn er filmpjes ( zonder geluid )

BTW
heb nieuwe body en andere motor hier de fotos:
f355side.jpg

f355fr.jpg

de body ferrari f355 van power body's

hier de auto zoals ie nu is links (rechts is de hpi van donny maar die moet je even weg denken)

msxhpi.jpg

msxhpiup.jpg

Back