algemeen Mustang P51 topic

  • Topicstarter Topicstarter Pedro
  • Startdatum Startdatum
Zooooo, het heeft even geduurd maar ik heb hem binnen. :D
Gekocht bij RCtechnics zoetermeer.

LiPo pecificaties:
Capaciteit: 1000mah
Belastbaar: 12C continu (12A), 18C piek (18A)
Afmetingen: 70 x 35 x 18mm
Gewicht: 78 gram


Met name de 18mm is mooi want dan hoef je niet veel foam weg te halen voorin de neus.
De afmeting aldaar is 16mm.
Even inwendig-schuren met een schuurpapierje op een stokje. :oops:
En Walla, passen en net mooi klemmend met aan de zijkanten luchtstroom kanalen. :P

[/b]
 
Hmmm, wat is het toch winderig afgelopen weken. :(
Ik heb eenmaal even gevlogen maar leuk is anders.
Het ziet er naar uit dat het voorlopig even knudde blijft met de wind.

Ik heb vandaag daarom maar mijn neus van mijn Mustang gescheiden! 8O
Ja, je leest het goed! Vliegen zit er voorlopig toch niet in......dus dan maar een aanpassing maken.
Ik ga de neus ook met magneetjes demontabel maken.
Zie dit voorbeeld!


Wel heb ik een extra versteviging van Balsa gemaakt.
Dit om eventuele verschuivingen tegen te gaan.en het kapje schuift er nu mooi op...
Het verschuiven lijkt me wel wat stug want die magneetjes heben 1,2 a 1,8 kg magnetische kracht per stuk...maar jah...creatief met Balsa!

 
ja waar haal je die magneetjes?
ik zoek er ook zo :)
dat zijn van die neodym magneten eh?

groeten
 
Weer een mooi voorbeeldje.



Mijn magneetjes zijn besteld.
Hopelijk zijn ze binnenkort binnen! :)
 
Vandaag de Mustang P51 met een zwakke oostelijke wind laten viegen!

De setup met de 1100kV fietsbel doet het uitstekend!
Half gas is ruim voldoende om circuitjes mee te vliegen.

Voor de uitslagen en de exponenten heb ik de handleiding aangehouden......behalve voor het hoogteroer.
Later iets mindere uitslagen gegeven op het hoogteroer zodat de handleiding redelijk lijkt te kloppen.
Het richtingsroer doet inderdaad niet zo heel veel, maar het is wel grappig om te hebben.

Wel is het aan te bevelen om de 3C Lipo (11,1V) te gebruiken.
Vliegtijd +/- 10 minuten.
Met de 2C 100mAh LiPo (7,4V)zijn de prestaties zeer matig te noemen. (vliegt overigens wel)

Uiteindelijk heb ik gewoon met de GWS 9*7,5 (slappe oranje prop) gevlogen.
Loopings rols etc...etc allemaal geen probleem in de handen van een ervarenere piloot!

Tip, houd bij de landingen iets wat snelheid en vang op het aller laatste moment pas op, om tipstalling te voorkomen.
Even later valt hij als een tissue in het gras!

Binnenkort misschien een filmpje en wat meer foto's.
 
bij ons op de club vliegen wij die gws warbirds met een tyfoon 6/3d met een 3s 2200ma lipo
 
ivo brosens zei:
bij ons op de club vliegen wij die gws warbirds met een tyfoon 6/3d met een 3s 2200ma lipo

Dat zal wel aardig doortrekken! :D
Gebruiken jullie zeker ook glasmatjes..........of zijn de GWS-jes onversterkt?
Als je aardig wil knallen is de T 6/3d volgens mij een van de betere motoren.
Maar ja, 12,5 of 45,- euri is natuurlijk wel een verschil.
Voor mij gaat ie snel genoeg met de 1100kV fietsbel.
Ik heb er zeker geen spijt van deze setup, maar ik kan me wel voorstellen dat je er nog meer uit wilt halen.






Have fun!
 
Back
Top