Algemeen NOMAC brandstof circuit 1:10 draadje.

Denk het niet Roy, anders hadden ze wel gewonnen..... :D

Toch jammer dat de nieuwe efra regels zijn uitgesteld:

397148_317732661603974_100001017274552_897562_1916354724_n.jpg

Met de nieuwe onderdelen die nog binnen moeten komen ga ik denk ik de 14xx gram halen. :cool:

Toch blijf ik van mening dat dit de hobby en sport niet ten goede komt:rolleyes:
Het moet betaalbaar blijven en op deze manier bevorder je dat niet:(
 
Toch blijf ik van mening dat dit de hobby en sport niet ten goede komt:rolleyes:
Het moet betaalbaar blijven en op deze manier bevorder je dat niet:(

Tja, voor mij is het aanpassen en zo goed mogelijk maken een belangrijk deel van de hobby. Als we allemaal met standaard auto's en motoren moeten rijden dan vind ik er weinig meer aan.

Verder ben ik van mening dat zo'n verlaging van het minimum gewicht tijdens ek's best kan, voor nationale competities en een klasse zoals de nomac cup is het inderdaad belangrijk dat de kosten laag worden gehouden.
 
Tja, voor mij is het aanpassen en zo goed mogelijk maken een belangrijk deel van de hobby. Als we allemaal met standaard auto's en motoren moeten rijden dan vind ik er weinig meer aan.

Verder ben ik van mening dat zo'n verlaging van het minimum gewicht tijdens ek's best kan, voor nationale competities en een klasse zoals de nomac cup is het inderdaad belangrijk dat de kosten laag worden gehouden.

Toch denk ik dat je te professioneel denkt, op zich niet verkeerd maar het komt de hobby in deze sport niet ten goede. Ook op EK niveau heb met meer hobbyïsten te maken dan met pro's.
En het belangrijkste van alles is dat er dus ook auto's zijn die het niet redden....
 
Tja, voor mij is het aanpassen en zo goed mogelijk maken een belangrijk deel van de hobby. Als we allemaal met standaard auto's en motoren moeten rijden dan vind ik er weinig meer aan.

Verder ben ik van mening dat zo'n verlaging van het minimum gewicht tijdens ek's best kan, voor nationale competities en een klasse zoals de nomac cup is het inderdaad belangrijk dat de kosten laag worden gehouden.

De rest van de leveranciers vinden het ronduit belachelijk zoals ze per brief ook aan Franky hebben laten weten. Zo als het er nu uitziet gaat die 1550 gram nooit gebeuren. Lees goed wat Roelof aangeeft, daar zit een heel belangrijke kern in...
 
In de KWC klasse gebeurt dit dus wel en wij rijden al jaren met veel plezier deze klasse.
Het hoeft echt niet saai te zijn om met standaard auto's en motoren te rijden.

M.v.g. Mark

Klopt, maar niet iedereen heeft de zelfde insteek natuurlijk. Daan wil graag semi/prof bezig zijn. Maar idd dit moet niet opgelegd worden aan het gros van de rijders die met minder prof. ook willen rijden.
 
Klopt, maar niet iedereen heeft de zelfde insteek natuurlijk. Daan wil graag semi/prof bezig zijn. Maar idd dit moet niet opgelegd worden aan het gros van de rijders die met minder prof. ook willen rijden.

Professioneel betekend in ons vak denken aan de normale cq hobbyrijder en daarbij een zo goed mogelijk product aan te bieden. De markt bestaat maar uit 0,01% prof-rijders die in het algemeen hun spullen tegen zware korting cq gratis krijgen ...
 
In de KWC klasse gebeurt dit dus wel en wij rijden al jaren met veel plezier deze klasse.
Het hoeft echt niet saai te zijn om met standaard auto's en motoren te rijden.

M.v.g. Mark

Ik wil absoluut niet beweren dat zoiets saai is, ik weet alleen dat het mij niet trekt. Aan de andere kant heeft het ook wel iets om te kijken hoe ver je kan gaan met aanpassen zonder de regels te overtreden.;)
 
waarom altijd maar weer over de kosten praten
ik ben afgelopen weekend wezen kijken bij dac12 daar word met 1:6 offroad gereden (over kostbaar gesproken) daar waren 135 rijders de inschrijving was vol na 20 minuten. geld speelt daar niet zo'n rol denk ik dan
voor het nk 1:8 mogen er maar 24 rijden en nomac 30.

wat ik ermee wil zeggen is dat rc racen nu eenmaal geld kost daar er verschillende klasse zijn kan men ervoor kiezen wat in jouw budget past

wat ik een kwalijke zaak vind dat we met zijn alle van alles aan het verzinnen zijn om de sport betaalbaar te maken 5 poorter motor e.d.
ik rij 1:8 omdat ik de eigenschappen van de auto gaaf vind acceralatie snelheid noem maar op daarvoor heb ik destijds voor 1:8 gekozen

voor de beginnende rijder zoals we dat graag formuleren die kan gewoon in de nomac of promo meerijden met een 5 poorter ik en een collega in duitsland hebben een tijdsverschil gemeten bij de wedstrijd van 0,6 sec op oberrhausen op de toprijders. dat wil zeggen dat je met een 5 poorter of standaard 7 poorter mee kunt komen in de nomac of promo

moraal wat ik wil vertellen is laat de keus bij mensen zelf en probeer niet teveel regels op te leggen

verder een goed race seizoen allemaal
 
Luigi, even specifiek over de 1:10 praten betekend dat de gewichtsverandering naar 1550 gram voor heel veel mensen niet alleen aanschaf kosten met zich mee brengt in de vorm van lichtere onderdelen maar dergelijke onderdelen zijn vaak ook kwetsbaarder of kennen een hogere slijtage. Regels moeten er zijn om de uiterste gevallen weg te filteren en niet om uiterste gevallen te creëren.
Over je 5 poorter verhaal ben ik heel duidelijk, iemend met kennis van motoren kan ook een 3-poorter hard laten gaan, dat wil niet zeggen dat ik niet tegen een standaard klasse ben. Racen onder zoveel mogelijk gelijkwaardige omstandigheden met nog een beetje grenzen waarin je kunt opereren is leuk maar ik vind niet dat je zoiets gedwongen moet opleggen aan een klasse die zonder dat gezond draait.
 
Back
Top