Algemeen NOMAC brandstof circuit 1:8 draadje.

Toen stond je ook met de F1 en F3 klasse met ruim 100 man op een wedstrijddag.....
 
die dagen waren intens gezellig. bijna elke Nk BBQ tijden de F4 & F3
zo'n lekker lang weekend.
Yep..........long time ago
 
Kom gewoon in mij op;
kunnen we hier (bv AMCA) ook geen mooie wedstrijd plannen ? "de open nederlandse kampioenschappen " Aparte expert klasse voor onze 'A ' rijders . 2 dagen wedstrijd , inschrijfgeld ca 25,- incl BB op zaterdag ,leuke muziek in de paddock , geen smeermachines in de paddock/pits ,lekkere ontspannen wedstrijdleiding , 3 snelste rondes kwalificaties waarbij van 3 series de tijden bij elkaar opgeteld gaan worden , daarna de A-B-C-.. finale's waarna de uitslag van alle finales de uitslag vormen (dus als de winnaar van b.v. de C finale het allerbeste resultaat heeft, is hij de overall winnaar) ,en gewoon voor elkaar baan inzetten etc ............... of blijft het bij: " I had a dream ...."
 
RACO2000 aankomend weekend wedstrijd NK BC08

Hier even een Update voor de laatste Wesdtrijd NK BC08 op de RACO2000.

Helaas is de site gehacked en kunnen we nu geen actuele info geven op de site raco2000.nl

Gaat helaas weer een hoop tijd inzitten om dit te kunnen regelen. Zal hier even de laatste info gaan plaatsen voor as weekend.

Voor de gene die willen trainen as vrijdag dit is mogelijk tussen 10.00 uur en 17.00 uur.
niet leden kunnen trainen tegen gastrijders tarief € 10.00.

Zaterdag is de RACO2000 geopend vanaf 09.00 uur
Trainen kan vanaf 10.00 tot 17.00 uur.

Info voor zondag volgt , maar dit zal bekend zijn voor de rijders.

Met vriendelijke Groet.

Henk Dik
Secretaris
RACO2000
 
Zo, weer een seizoen voorbij. Vanavond de eindstand en de nodige verslagen opmaken. Ieder jaar is het altijd hetzelfde dat er mensen zijn zie het de laatste race laten afweten om het promoveren te voorkomen waarmee ze de wedstrijddag kunnen verzieken (heatindeling, baaninzet en hele tijdschema) als ook andere mensen op de promotieplekken zetten die daar zeker nog niet aan toe zijn.
Een simpele gedachte zou kunnen zijn dat 5 van de 6 wedstrijden gelden voor het kampioenschap en 3 van de 6 races bepalend zijn voor de promotie/degradatie. Dit zou een hele grote grens kunnen zijn om helemaal niet aan een kampioenschap mee te doen met de gedachte veel te winnen maar niet te willen promoveren.
 
Ja heb het gehoord dat de rijder (een aantal) weer een drama waren.
Je hebt de eindstand in de je mailbox.

het lijkt wel of een aantal rijders steeds meer schijt hebben aan de reglementen, de organisatie, de vrijwilligers en de huishoudelijke reglementen en verzoeken van de WL.

dit werkt steeds meer in de hand, dat er steeds minder vrijwilligers zijn om dit te willen doen. en ook kunnen er Bv organisatoren zeggen; voor dat zooitje ongeregeld willen wij geen NK meer organiseren.

zeer slechte zaak!
 
Of gewoon overstappen naar een systeem met A/B/C/D/etc finales. Dan ben je er helemaal van af.
Klopt, maar dan is het altijd nagenoeg hetzelfde groepje wat een finale rijdt, de wens is toch meer richting 2 kampioenschappen, zoals het nu is.

het lijkt wel of een aantal rijders steeds meer schijt hebben aan de reglementen

Schijt eraan weet ik niet, maar ze maken er wel dankbaar misbruik van.
Als niet afmelden geen "niet schrapbaar 0 resultaat" tot resultaat zou hebben, kun je deze regel niet misbruiken.
Als niet baan inzetten geen strafpunten tot gevolg heeft, kun je die regel daar dus ook niet voor misbruiken.

Ergo, de straf voor deze vergrijpen moeten anders.....
 
Ps.
weet iemand wanneer en waar de volgende Promo 1/8 wedstrijd wordt gehouden?
Kan helaas niets op de NOMAC site hierover vinden.
 
Klopt, maar dan is het altijd nagenoeg hetzelfde groepje wat een finale rijdt, de wens is toch meer richting 2 kampioenschappen, zoals het nu is.

Een B-finale is toch ook een finale. Je bent ook van het probleem af voor betere rijders die er een of meer jaren tussen uit gaan (willen/moeten), die hoeven dan niet eerst een jaar Nomac te rijden. Daarnaast heb je nu natuurlijk een clubje rijders onderaan het NK die ook nooit finale rijden en dat misschien in de Nomac-cup ook niet eens altijd zouden halen, dus wat dat betreft is het rijden van de Nomac-cup finale ook een betrekkelijk kunstmatig iets. Aan de andere kant, heb je een keer helemaal je dag en/of rij je op je thuis-circuit, heb je een keer de kans om je tussen de 'grote jongens' te bewijzen.

Maar goed, ik ben natuurlijk maar clubrijder in de 1:10, dus stoor je niet al te veel aan mijn ideeen ;-)
 
Een B-fale is geen strijd voor het podium in een kampioenschap en het blijft "maar" een B-finale. De opzet zoals we het nu hebben komt in veel sporten voor en werkt mits men gewoon doet wat er verwacht wordt.
 
Back
Top