Algemeen NOMAC brandstof circuit 1:8 draadje.

@Roelof

Op de gebruikaanwijzing staat 12 veren die zo moeten staan ()()() hoeveel gap moet ik afstellen dan,toen ik nog mugen reed rij ik altijd 0.5 mm.

0.5 geeft een te tamme koppeling. Als ik een nieuwe schoen plaats hou ik 0.6 tot 0.7 aan en door de eerste slijtage zal die snel 0.1mm oplopen en dan zit je goed voor een goede koppeling. Met reeds ingesleten schoenen hou ik meestal 0.7 aan maar meer is ook mogelijk. Hoe groter de gapp hoe agresiever de koppeling wordt..
 
blijk wel dat lipo niet altijd zalig maakt is

en een fuel gun is dat ook nodig en welke merk is goed tedoen

Niets is nodig, als je start in de Nomac-klasse als nieuwe rijder zou mijn advies zijn om gewoon de tankfles te gebruiken zoals de meeste rijders. Als fuel gun zijn er hele goede (lees, erg snel) en goede (lees voor de hobby rijder). Kijk eens naar de gun van Xceed en als je alleen maar top-of-the-bill wil hebben Novarossi, R&B, Collari etc.
 
Niets is nodig, als je start in de Nomac-klasse als nieuwe rijder zou mijn advies zijn om gewoon de tankfles te gebruiken zoals de meeste rijders. Als fuel gun zijn er hele goede (lees, erg snel) en goede (lees voor de hobby rijder). Kijk eens naar de gun van Xceed en als je alleen maar top-of-the-bill wil hebben Novarossi, R&B, Collari etc.
bedankt voor de info

na wat google zag ik dat de novarossi en de robitronic fuel gun het zelfde zijn in eerste oog op slag
 
Klopt, die was ook erg goed, lekte alleen erg snel en is nu niet meer verkrijgbaar. Wij hadden die gun eerst en hebben nu de opvolger, de nieuwste is sneller en makkelijker.

alleen jammer van de r&b dat de dealer waar ik me spullen haal geen r&B dealer is
maar weer ff google team c fuel gun is ook het zelfde die kan hij wel bestellen
 
Misschien beter om een appart topic over fuelguns te starten en dit topic meer te houden voor NOMAC specifieke dingen? Af en toe een technisch vraagje is niet erg maar hou het beperkt.
Een tipje van mijn kant, neem een gun die doorzichtig is en alleen tegen de bovenrand van de tankdop geplaatst moet worden en niet nog een stuk in de tank moet want die vullen de tank niet tot het randje.

Ontopic.


De kalender:
Datum Wedstrijd Club Plaats
8 april NK 1 REAL80 Groningen
6 mei NK 2 MRG Genk (B) (2 weken voor deze datum is er een open wedstrijd)
10 juni NK 3 Baanbrekers Rucphen
8 juli NK 4 RACO2000 Utrecht
12 augustus NK 5 AMCA Apeldoorn
2 september NK 6 MBC de Sluis Gouda
7 oktober Reserve Datum Alle

1 april Promo 1 REAL80 Groningen
13 mei Promo 2 / open Baanbrekers Rucphen
3 juni Promo 3 RACO2000 Utrecht
15 juli Promo 4 MRG Genk (B)
19 aug Promo 5 Sluis Gouda
9 sept Promo 6 amca apeldoorn


2 weken voor het NK in Genk is er een clubwedstrijd die ook open zal zijn. Meestal organiseert de Sluis als ook de AMCA een open race voor het NK maar dat kan ik op dit moment niet met zekerheid zeggen.

Over een Benelux weet ik nog niets, ik zal proberen ook hier spoedig een antwoord op te hebben.

Per 1 februari zal de licentie aanvraag online staan.

Op naar het nieuwe seizoen!
 
@Roelof

Ik ga voor alle eersterkeer naar groningen voor de nomac/nk westrijd,mijn vraag is welke hotel is daar in de buurt en ik dacht dat nomac ook korting gaf op bepaalde hotel in de buurt om 1 nacht te blijfen slapen.
 
Ruud, vd. Valk Westerbroek zit op nog geen 2km afstand en zit aan de zelfde weg als de club REAL80. Kortingen moeten we weer achteraan maar ik wil dit nu even centraal laten regelen gezien alle secties het vorig jaar los geregeld hadden lijkt het mij nu verstandiger om nu in 1x voor alle klasses dit te regelen (indien mogelijk)

De korting is eigenlijk op basis van de last minute boeking wat betekend dat je ongeveer je ontbijt gratis hebt. Niet veel maar toch iets.
 
Back
Top