Hans,
Denk dat je de werkwijze van het presenteren van nieuwe voorstellen verleden jaar dan toch niet gevolgd hebt. Als je een wijziging wil voorstellen dan moet je dat schriftelijk doen en dit wordt online gezet op de Nomac site. Daar kun je ruim voor de vergadering alle voorstellen nalezen en er je mening over vormen. Op de vergadering mag de persoon in kwestie dan zijn voorstel nog situeren en verdedigen. Vervolgens kan er kort over gediscussieerd worden en wordt er gestemd.
Ik heb verleden jaar meerdere voorstellen gedaan en het merendeel is ook goedgekeurd geworden. Ook dit jaar zal ik mijn voorstellen formuleren en op deze wijze mijn bijdrage leveren.
Eén van mijn voorstellen zal bvb zijn om te werken met drie kwalificaties van vijf minuten en daarna indeling in een A/B/C finale op basis van de ranking na kwalificaties waarbij iedereen een finale zal rijden van 30 min. Ik voorzie twee uitzonderingen hierop: als er slechts één rijder is dan wordt de finale niet gereden en als er 2 rijders zijn dan wordt de finale in kwestie beperkt tot 15min. Ik zal dit voorstel indienen samen met een volledig tijdschema zodat het ook duidelijk is dat het perfect zal werken binnen de timing van een racedag.
Hiermee is het de bedoeling dat iedereen in principe een finale mag rijden en krijg je ook meer strijd in de kwalificaties om daar voluit te gaan.
Verder heb ik geen belangstelling om toe te treden tot het sectiebestuur. Heb dat vroeger al gedaan in België en ik investeer mijn tijd liever in het rijden dan in het managen.
Mijn voorstellen zijn ook niet van die aard dat ze nog moeten verwezenlijkt worden. Als ze geïmplementeerd worden als regels dan maken ze de zaken enkel simpeler en niet complexer.
Qua banden ga ik niet honderd keer mijn visie meer uiteenzetten. Ik denk dat mijn drie alternatieven duidelijk geformuleerd waren. Weet wel dat een half uitgedacht idee qua implementeren van handout tires bij mij gegarandeerd een neen stem zal ontvangen.
Handout tires implementeren wil zeggen dat alles duidelijk moet zijn en dan bedoel ik: levering, prijs, procedure om banden te gebruiken, hoe en wie ze zal afdraaien, shores,... Het lijkt simpel maar als ik kijk naar de foto's van het WK dan zie ik daar wel vrolijk een team bandendraaiers er zich mee bezig houden en dat zie ik nog niet gebeuren op een NK.
De procedure van Duitsland met een labo test lijkt mij daarentegen geen werk op de race zelf en toch voldoende effectief. Er zal weliswaar een kleine kost aan verbonden zijn voor de organisatie maar dat lijkt me niet onoverkomelijk vanuit de Nomac.
Sowieso dien ikzelf op dit vlak geen voorstel in. Het huidige systeem werkt en ik hoor er weinig klachten over. En zoals de meesten kan ik zowel rijden met gesmeerde als ongesmeerde banden. In Rucphen maakt dat voor mezelf 0.2sec verschil op mijn snelste ronde dus zo indrukwekkend vind ik dat allemaal niet.
Dan tenslotte nog mijn visie over de gezelligheid in 1/8 racen.
Alhoewel dit forum misschien het idee kan geven aan mensen dat er constant bitsige discussies zijn bij ons wil ik toch echt duidelijk maken dat dat niet het geval is.
Op een wedstrijd is iedereen druk bezig met zijn race want het is sowieso een goed gevulde dag die snel voorbij gaat.
Ik denk dat er ook veel lol gemaakt wordt op zo'n dag en moet zeggen dat de sfeer toch allemaal wel relaxed is onder elkaar. Uiteraard wordt de strijd op de baan tot het uiterste gestreden maar dat lijkt me ook normaal, de bedoeling en de uitdaging.
Dit jaar werd er bvb niet over banden en smering gediscussieerd want het was gewoon vrij. Wilde je smeren dan deed je dat, wilde je dat niet dan deed je het niet. Wat kan er nu nog meer relaxed zijn

Ik heb ook geen grote verschuivingen vastgesteld qua posities versus 2012 waar dit wel een discussie was.
De snelle rijders waren dit jaar nog altijd de snelle rijders, de tragere rijders nog altijd de tragere rijders.