Algemeen Parkzone Warbird Topic

ps.

Kan de BL-15 trouwens ook op een 4 cells, kan hier niks over vinden op IE.

Deze motor is een evt geschikte Turnigy D3536/5 1450 KV, alleen moet ik dan wel een aluminium motormount hebben ??? hiervan heb ik ook weer verschillende gezien.
Heeft dat met de lengte van de motor te maken ?

Oja nog een kleine vraag, bij de turnigy motoren zie je bij de benaming achetr de / teken soms een 4 of 5 of 8 staan. heb nog niet kunnen achterhalen wat dit nu precies betekent.

Kan iemand mij dat uitleggen.

Bij voorbaat dank.

grt Ferdi
 
Laatst bewerkt:
@ferdi,

De flaps zijn me helemaal duidelijk.
Wat de motormount betreft kan ik je geen antwoord op geven.
Het getal achter de motoren van turnigy is volgens mij het aantal polen, maar wat dit doet weet ik niet, maar mijn mustang gaat met de motor die jij noemt onbeperkt verticaal.

Wanneer je de cowl eraf haalt, is het aan te raden deze aan de binnenkant volledig te beplakken met cellotape, dit maakt hem aanzienlijk steviger. Ook het vastzetten met de 3 schroefjes maakt hem kwetsbaar, zelf zet ik ze meestal vast met een stukje tape. Bij minste ongelukkige landing breekt er vaak gelijk een stuk uit rond de schroefjes. Met de tape blijft de kans op een scheur aanwezig, maar je houdt iig de delen bij elkaar. Het kan trouwens zijn dat ze deze bij de nieuwe versie misschien ook steviger hebben uitgevoerd, zoals bij de spit en p47. Bij de eerste versie zoals die van mij is deze zeer slap en kwetsbaar.

Als ik de foto's bekijk zie ik dat de binnenkant van versie 2 er ook heel anders uitziet dan bij versie 1.

Ben wel benieuwd naar je ervaring met stock motor etc.

Gr jerry
 
Ben effe weg................... Lijm halen!

2 weken geleden lipo verloren in de lucht met de Mustang en gisteren breekt 15 meter na de start spontaan de gehele vleugel onder de Spit vandaan, de romp vloog nog iets verder om vervolgens op de grond aan stukken te breken.

full


Wat een hobby!

Gr Jerry
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zonde! Altijd klote. Je doet je naam op het modelbouwforum wel eer aan, dat dan weer wel.

Freek
 
@ Roel, je bent van harte welkom, dan laat ik het je zien! Neem wel wat van je eigen toestellen mee, want die van mij doen het op dit ogenblik even niet.

Met de Mustang vloog ik zo hard mogelijk rondjes (met snelle setup), maar dan met de cockpit naar buiten gericht, ondanks de 2 postelastieken die ik over de canopy heb kwamen er kennelijk toch teveel centrifugaalkrachten op, waardoor het hele zooitje door de lucht vloog en dan kun je niet meer sturen en alleen maar wachten op de klap. De Spitfire verloor gewoon tijdens het vliegen zijn gehele vleugel. de ophangpunten zijn uit de romp gebroken, en alleen de romp was helaas niet te besturen, dus ook hier kon ik alleen maar toekijken, helaas. Gelukkig is alles redelijk eenvoudig te repareren. ik moet alleen een nieuwe canopy bestellen voor de Mustang, thats all!

Gr Jerry
 
hallo, hierbij een wijze raad:
piepschuim vliegtuigje, lief,leuk en lekker onschuldig, maarrrrrr
stop nooit je hand in een draaiende prop!!

full


Aantal reperaties uitgevoerd en bij controle deed de motor eerst niets, toen ineens voluit en vloog zo van de tafel tegen mijn hand. resultaat: gekneusde duim, blauwe nagel duim, snee van ca 4cm lang en 1cm diep (ja u leest het goed 1cm! diep) in de wijsvinger. Gelukkig geen pezen etc. geraakt, wel zooitje hechtingen. Oorzaak nog onbekend.

gr jerry
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja dat is sneu.. hier nog een wijze raad: wanneer je met een e model op je tafel aan het werk bent en de motor/esc staan op scherp ontkoppel dan een of twee van de stekkers van de motor naar de esc zodat deze nooit aan kan springen.. of verwijder de prop als je moeilijk of niet bij de stekkers kan ;-)

Beterschap gewenst!
 
Dat ziet er niet best uit!

Beterschap,

Ruud

hallo, hierbij een wijze raad:
piepschuim vliegtuigje, lief,leuk en lekker onschuldig, maarrrrrr
stop nooit je hand in een draaiende prop!!

full


Aantal reperaties uitgevoerd en bij controle deed de motor eerst niets, toen ineens voluit en vloog zo van de tafel tegen mijn hand. resultaat: gekneusde duim, blauwe nagel duim, snee van ca 4cm lang en 1cm diep (ja u leest het goed 1cm! diep) in de wijsvinger. Gelukkig geen pezen etc. geraakt, wel zooitje hechtingen. Oorzaak nog onbekend.

gr jerry
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Veel beterschap.

Bij werkzaamheden altijd de prop verwijderen= verwondingen vermijden.
Maar dat zal je nu wel geleerd hebben.

Johan.
 
hallo heren,

bedankt voor het medeleven. Heb even op het punt gestaan om de hele zooi van de hand te doen (leuke woordspeling) maar dat zakt al weer een beetje weg.

gr jerry
 
Potverdomme Jerry.
Lees deze post net pas, maar dat is zwaar klote met die hand van jou.
Soortgelijk is mij ook ooit eens overkomen in een ver verleden.
Was bezig met een Robbe Gemini ( soort van Hydrofoam )
Dacht de instellingen in de zender okidido te hebben gezet.
Zet de Lipo eraan en vliegt plots volgas het toestel naar de andere kant van de woonkamer om daar met volgas in de hoek staan te razen en met schade als gevolg aan het toestel.
Schrok me de klere.
Had ook anders kunnen aflopen.
Bleek de trotlle setting in de zender ge-reveresd te zijn.
Dom van me.
Daarna nooit meer met een model lopen pielen waar de prop nog opzat.
Beterschap met je hand.
Enne..........nooot kappen met deze fantastische hobby hoor!!!
Het is veels te leuk man!!!
Vr Gr D
 
@ Cracher,

Kijk eens in dit draadje.... Ik doe dit soort dingen dus altijd op de grond, richting muur of ander voorwerk, enik sta altijd ACHTER het toestel....

Beterschap gewenst! Dit soor dingen wens je niemand toe, maar ik denk dat je wel veel geluk hebt gehad. Op 6S wordt het toch echt een ander verhaal...

[171842] miss-wind-van-sebart-en-bouwverslag-3
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@SRS, Dat ziet er wel heftig uit, voor het zelfde geld steekt het blad zo in je schedel!

De oorzaak van de ongelukje is ook boven water. Ik ben zo stom geweest om de ESC aan te sluiten op de gear switch??!, dus alles of niks. Eerst was het dus niks, tot ik met m'n vingers aan deze schakelaar zat en vervolgens aangevlogen werd door de Spit als een luipaard dat op z'n prooi duikt. De gear switch heeft het overigens ook niet overleeft, deze is afgebroken. Ik ben blij dat ik iig de oorzaak gevonden heb.

Gr Jerry
 
Je Esc op de Gear switch aansluiten past wel perfect bij je vliegstijl Jerry!
Het is altijd bij jou gas dicht of volgas:-)
Hopelijk de hand snel weer de oude en dan weer raggen!!!
 
Hahaha Rob, sorry maar de gear switch is niet meer!

hierbij resultaat na 1 week, LAAT DIT EEN LES ZIJN!!
full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top