algemeen Protech Skystar topic

Discussie in 'Beginners' gestart door Peter-Jan, 24 jan 2006.

  1. Peter-Jan

    Peter-Jan

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    1.576
    Locatie:
    (LVC) Emmeloord
    Ik ga denk ik ook ski's voor me Skystar maken 8)

    Grt.
     
  2. Peter-Jan

    Peter-Jan

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    1.576
    Locatie:
    (LVC) Emmeloord
    Na het idee van de ski's begon er toch wel iets bij me te kriebelen.
    Aangezien ik me Skystar na m'n vliegbrevet niet veel meer zal gebruiken(denk ik).
    Dan maak ik er maar ski's voor en kan ik me er in de winter mee vermaken.
    Dus tekeningen van internet gehaald.
    Hier de foto's:
    [​IMG]
    Let alstublieft niet op de pleister om me vinger.
    Was uitgeschoten met mesje en dat mesje ging me vinger in :cry:
    [​IMG]
    [​IMG]
    Ik weet het bij de punt zit ie nog niet goed vast maar dat komt nog wel.
    Hoop ik :evil:

    Grt.
    Peter-Jan
     
  3. Danny Mulders

    Danny Mulders verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 aug 2004
    Berichten:
    3.382
    Locatie:
    oss
    euh, welk materiaal is dat?

    enne, je had het zeker wel koud daar op die foto's :lol:
     
  4. Peter-Jan

    Peter-Jan

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    1.576
    Locatie:
    (LVC) Emmeloord
    Balsa,komt nog glasmat over de onderkant heen.
    Het was inderdaad erg koud :lol:
     
  5. Peter-Jan

    Peter-Jan

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    1.576
    Locatie:
    (LVC) Emmeloord
    Zal ik hier misschien "het algemene Protech Skystar topic" van maken?
    Aangezien er behoorlijk wat tips e.d. in staan.

    Grt.
    Peter-Jan
     
  6. wozzie

    wozzie Guest

    Hey PJ, gefeliciteerd met je eerste vlucht!

    Ik heb dit weekend ook een Skystar van Protech gekocht, aangezien mijn vorig toestel vorig weekend
    gecrasht is. Ik had een Colibri (ook van Protech). Maar tijdens een derde testvlucht plooiden de vleugels plots dubbel tijdens het optrekken. De instructeur vroeg me daarom of ik een glasmatje had bevestigd aan de vleugels en ik had dit niet gedaan, dus dit was bijna zeker de reden waarom de vleugels zijn dubbelgeplooid. Ik weet niet of het noodzakelijk is maar deze keer zal ik mijn vleugels zeker verstevingen met een glasmatje.

    Ik had eigenlijk een vraagje ivm de rolroeren. Die kunnen bij mijn Skystar niet zo soepel bewegen. Volgens mij ligt het niet aan de 'scharnieren' maar eerder aan die metalen stuurstangetjes in de vleugel die niet vrij kunnen bewegen. Had jij hier ook last mee? Ik heb de rolroeren al bevestigd met lijm en toen draaiden ze plots nog minder soepel. Maar dat was waarschijnlijk door wat overtollige lijm. Ik heb die ondertussen verwijderd, maar echt soepel draaien ze nog niet en ik vrees dat mijn servo moeite zal hebben om ze te laten uitslaan.

    Ik kan pas volgend weekend verderwerken aan de Skystar, maar hoop hem toch tegen zondag af te krijgen en misschien zelfs al een eerste vlucht te ondernemen.

    groeten!
     
  7. Peter-Jan

    Peter-Jan

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    1.576
    Locatie:
    (LVC) Emmeloord
    Hallo,
    Ik had eerst geen last met de rolroeren.
    Dit begon pas toen ik de sharnieren met epoxy erin gelijmd had.
    Toen wilden ze bijna niet meer.
    Overtollige lijm heb ik toen verwijderd en het ging al iets beter.
    Voor m'n gevoel waren de uitslagen niet voldoende,maar in de lucht bewees het het tegendeel.
    Hij deed het gewoon goed.

    Ik heb mijn vleugels niet verstevigd met een glasmatje,maar heb wel tussen beide vleugels zo'n dehideral brace zitten.
    Deze wordt als het goed is ook meegeleverd.Volgens mij is dit wel stevig genoeg.

    Grt.
    Peter-Jan
     
  8. artflyer

    artflyer

    Lid geworden:
    26 dec 2005
    Berichten:
    79
    Locatie:
    Nieuw Vennep
    Raymon en Peter Jan,

    Kijk alsjeblieft uit met die vleugel. Ik heb eens een skysport van een leerling mogen vliegen en kan je verzekeren dat die vleugel niet sterk was. Als hoofdligger is gewoon een stevige balsalat gebruikt. Raymon was erbij toen ik probeerde in te grijpen bij een leerling toen het bijna fout ging. Ondanks dat ik rustig up trok brak de vleugel. U is gewaarschuwd.

    Gr. Bert
     
  9. Peter-Jan

    Peter-Jan

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    1.576
    Locatie:
    (LVC) Emmeloord
    Vandaag 2e vlucht gehad :banana:
    Heb ook zelf een looping gemaakt :D:D:D:D:D

    Grt.
    Peter-Jan.
     
  10. Peter-Jan

    Peter-Jan

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    1.576
    Locatie:
    (LVC) Emmeloord
    Goedemiddag,

    De Skystar heeft vandaag,na een maand in het stof gelegen hebben,weer gevlogen!! :banana:
    Na de 1e vlucht hoorde we een vreemd geluid.
    Wat bleek na de landing, de rode streep op de vleugel had losgelaten en wapperde er los achter.

    De 2e vlucht ging op zich ook wel lekker.
    Ik mocht gewoon een beetje rotzooien en elke kant op vliegen die ik zelf wilde.
    Maar na een te scherpe bocht ging de Skystar ineens hard draaiend naar beneden.
    Door het snelle ingrijpen van Raymon lag de Skystar snel weer recht en kon het vliegen hervat worden. :D

    De 3e vlucht.
    Na opgestegen te zijn mocht ik weer m'n eigen gang gaan.
    Er wed mij gevraagd of ik op commando loopings deed.
    En zo deed ik er 2 achter elkaar :p

    Toen heeft Raymon de Skystar weer heel geland en werd het tijd om op huis aan te gaan.

    Een geslaagde dag dus :zon:
     
  11. Peter-Jan

    Peter-Jan

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    1.576
    Locatie:
    (LVC) Emmeloord
    Hallo,

    Gistermiddag weer gevlogen.
    Ging echt lekker.
    De motor liep bij de 3e vlucht niet echt lekker.
    Na afgesteld te zijn deed ie het weer goed.
    Maar toen ik voor me langs vloog hoorde ik de motor niet meer.
    Ik: Eh...Raymon.
    Raymon:Wat?....motor uit?

    Raymon kwam snel aangelopen en nam de zender over.
    Had volgas en hij bleef maar naar beneden gaan.
    Hij zette hem heel netjes neer aan de andere kant van de sloot op een akker.
    Helemaal niks kapot :D

    Bij de 2e vlucht lieten er weer 2 strepen op vleugel los.
    Aangezien ik nog wat Oracover over had,dacht ik: laat ik er iets op doen.

    Hier het resultaat:
    [​IMG]
    Origineel hè,aangezien ik aan het lessen ben :p

    Morgen weer vliegen samen met me broer :)

    :bye:
     
  12. Huibert

    Huibert

    Lid geworden:
    5 sep 2005
    Berichten:
    2.996
    Locatie:
    IJsselstein
    Heel leuk :D :D . Succes bij het verder lessen.
     
  13. Peter-Jan

    Peter-Jan

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    1.576
    Locatie:
    (LVC) Emmeloord
    Bedankt! :D
    Zit er nog over te denken de Skystar opnieuw te bespannen en naar staartwiel te bouwen als ik m'n brevet heb.
     
  14. arnold remkes

    arnold remkes

    Lid geworden:
    23 feb 2006
    Berichten:
    1.587
    Locatie:
    Het mooiste dorp in Brabant: EERSEL
    Hoi,

    Ik heb ook een SkyStar van Protech. Vliegt geweldig en met een 7,5 cc lekker veel power.
    Ik heb mijn SkyStar ook omgebouwd tot staartwiel kist, (taildragger). Je moet er voor zorgen dat de as van de wielen een paar centimeter voor de vleugel komt te zitten.
    Een klein beetje up geven bij het opstijgen en hij gaat als een speer omhoog.
    [​IMG]
     
  15. Peter-Jan

    Peter-Jan

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    1.576
    Locatie:
    (LVC) Emmeloord
    Ik ben zeer benieuwd hoe het er uit ziet !:D
    Kunt mij misschien vertellen hoeveel cm van de voorkant van de romp het is tot het landingsgestel?
     
  16. arnold remkes

    arnold remkes

    Lid geworden:
    23 feb 2006
    Berichten:
    1.587
    Locatie:
    Het mooiste dorp in Brabant: EERSEL
    Hallo Peter-Jan,

    De exacte afstand is niet te geven omdat dat afhangt van je soort landingsgestel.
    Zet je toestel, met de vleugel erop gemonteerd, horizontaal (vleugel waterpas). Zet een winkelhaak tegen de voorkant van de vleugel en laat de assen van het landingsgestel er 2 cm vooruit steken dan zit je ongeveer goed. Neem wielen van ongever 70 mm doorsnede. Het staartwiel kun je kopen (ongeveer 20 mm groot). Eventueel verbinden met het richtingsroer.

    Succes en groeten,

    Arnold
     
  17. stefan_riemens

    stefan_riemens

    Lid geworden:
    17 feb 2006
    Berichten:
    1.069
    Locatie:
    Eersel
    Vliegt als de brandweer, die kist. Met een beetje goede wil zit prophangen er net in....

    Stefan
     
  18. Peter-Jan

    Peter-Jan

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    1.576
    Locatie:
    (LVC) Emmeloord
    Heel erg bedankt! :)
    Ik heb nog een landingsgestel met wielen van 70mm dus dat komt mooi uit
    Verbinden met het richtingsroer doe ik wel.
    Zou dit ook goed vliegen met een 6.5cc?
    Die heb ik er namelijk nu op zitten.

    In ieder geval vind ik die van u er erg mooi uitzien!
     
  19. arnold remkes

    arnold remkes

    Lid geworden:
    23 feb 2006
    Berichten:
    1.587
    Locatie:
    Het mooiste dorp in Brabant: EERSEL
    Hoi,

    Dat vliegt met 6,5 cc ook goed. Een prop erop van 10x6 en hij zal goed vliegen.
    Stuur een foto als je hem af hebt en je ermee gevlogen hebt.
    Ik ben benieuwd.

    Groetjes
     
  20. Awol

    Awol

    Lid geworden:
    22 feb 2006
    Berichten:
    1.421
    Locatie:
    Nistelrode
    Krijg van de week een skystar binnen, wil er les mee gaan geven.
    Is het echt nodig om de vleugel te verstevigen? Wil er namelijk naast rustig lessen zelf ook mee gaan vliegen en ik heb een vrij stevige vliegstijl :wink:
    Er komt een os 55 op dus power genoeg.
    Arnolf Remkes nog bedankt voor de tip!, wist niet dat deze kistjes zo goedkoop waren
     

Deel Deze Pagina