Algemeen Rally topic

Want de wijsvinger is moeilijk in bedwang te houden? of werkt de motor set gewoon niet lekker op 3s?

Heb zelf alleen maar 3s lipo's.. maar van de andere kant, 'iedereen' zei me 3 jaar geleden ook dat je niet met een ERBE kon rijden op 6s, behalve voor speedruns. terwijl je met een beetje gevoel toch ook heel normaal ermee kunt rijden, vandaar m'n vraag.

sjah , de wijsvinger :confused:, ik vindt dat ik daar wel aardige controle over heb:rolleyes: maar dit is dezelfde set die in de savage XS zit en die vondt ik ook niet echt lekker doseerbaar, ik had een dejavú.
Op 3S zit er geen goede throttle range of response in de vapor Pro , misschien dat het met een MMpro beter gaat .Het is of langzaam of behoorlijk door jakkeren en dan is de auto een beetje on-controleerbaar . Iets wat met 2S beter gaat , naar mijn gevoel, ik heb de throttle curve al wat gewijzigd , en ga zeker nog wat experimenteren op 3S , maar voor de eerste kennismaking was het net te veel ...

slice rally

Sooow eindelijk aan de bouw van m'n slice rally begonnen.
Bijna helemaal alu.
Nu past de geplande 1/8 Neu alleen als aan het chassis gevijld/gezaagd word. En dat wil ik in het begin liever niet.
M'n gedachte is om een Hobbywing combo te nemen.
De bedoeling is om op 3S te rijden, hogere spanning lagere stroom.
4S past niet (met een behoorlijke capaciteit) in het slice chassis.
Gevoelsmatig vindt ik de 60Amp combo's wat licht en denk aan een 120 Amp versie maar welke motor is dan een goede combo ?
10.5T 3300KV of 8.5T 4000KV, of moet ik een hele andere combo nenem ?
Misschien is mijn gedachte niet juist en zijn er gegronde redenen om op 2S met een hogere KV motort te rijden?
Alle tips zijn van hate welkom :p

Pas een Hobbywing SCT Pro met Tenshock 411 3500kv sensored combo gekocht voor mijn DRX en ik ben zeer onder de indruk. Als je geen sensored wil dan is de SC8 met 401 3500-3800kv waarschijnlijk je sweetspot voor 3s gebruik. Met 2s is de 4600kv erg populair.

Tenshock wordt ook onder het merk Toro verkocht.

Ik vond mijn sensored combo zonder sensor al heel soepel rijden, dus dat geeft een indicatie. In ieder geval vergeleken mijn mijn Castle setjes.

Indien ik tegen schenen schop met mijn 2c. dit is slechts mijn mening...

Mjah geen nieuwe ,wel een nitro erbij voor ombouw naar brushless,wil eens kijken naar de mogelijkheid van een "handrem"effekt dmv remplaten die erop zitten ,om die apart aan te sturen met servo ....

Nog ff wat stof"gehapt" vandaag

8e2e3ute.jpg

Laatst bewerkt:
hallo

Ik ben nieuw en zoek mijn eerste rc wagen. (wou eerst een bouwpakket kopen maar zijn een paar mensen die dt afraden)
omdat ik buggy's en tryggy's nie graag zie , ben ik opzoek naar een rally (elektro)
Welke raden jullie mij aan ? (traxxas , hpi , kyosho) aangezien ik er niet uit geraak...

Groeten Gunther

dan raad ik je aan eens te kijken naar de reviews van The Jang op youtube (van ultimate rc) en dan zie je in ieder geval per model wat de voor en tegens zijn.
Jang heeft een lichte voorkeur voor traxxas, neem dat wel even mee in je waardering van zijn reviews, en maak dan je eigen keuze!

Veel succes!

Hmm, in de review van de WR8 was hij er zeer over te spreken??
Als hij er zeer over te spreken is wil dat toch niet meteen zeggen dat hij hem beter vind als een ander?

Ik heb pas mijn Stampede 4x4 omgebouwd naar een Rally.
Heb nu dus een Traxxas Rally met 1:8 buggy banden/wielen en een 120a regelaar + 2700kv motor op 2s.
Rijdt erg goed, zelfs met vrij zware vertanding (17/52)

Enige nadeel is dat er redelijk wat flex in het chassis zit en het daardoor kan breken, maar daarvoor ga ik de Axis RC rally & slash 4x4 chassis brace bestellen

Het is al een poosje geleden dan ik die reviews heb gekeken, maar mij stond bij dat hij erg enthousiast was over de WR8.

Even een beetje offtopic:
Zit er verschil in het plastic van het rally chassis en het Stampede chassis?
Omdat ik je daar bij het Stampede chassis nog nooit over gehoord heb?

Even een beetje offtopic:
Zit er verschil in het plastic van het rally chassis en het Stampede chassis?
Omdat ik je daar bij het Stampede chassis nog nooit over gehoord heb?

lcg chassis is langer en anders van vorm dan stampede chassis :)

is imo het enige minpuntje aan de rally als je er flink mee gaat doorrijden, verder is het een heerlijke wagen om rond te crossen

Back