Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Pruttellen lijkt op een te rijke afstelling. Maar te heet op een te warme afstelling. :?
Maar komt er wel een mooi rookpluimpje uit?

En wanneer gaat hij pruttellen?

Ik zat ook al zo te dubben dat het met warm en te koud te maken had :?
Hij prutelt meteen als die aan staat......................
Ligt het misschien aan de LOW/High speed naald?
Zoja wat moet ik daar dan mee doen?

Jelle

Om de hoeveel tankjes maken jullie trouwens luchtfilter schoon?
Aangezien ik niet alijd zoveel in 1 keer rijdt. En dan lijkt het me overbodig elke keer de luchtfilter schoon te maken!

Ik maak hem eigenlijk heel weinig schoon. Misschien 1 keer in de 1,5 maanden als ik veel rij... Uiteraard wel het dual stage filter.

Koop de volgende keer 20% oil+ Jelle. De motor is daar makkelijker mee af te stellen.

Je kan beginnen om de carb op de fabrieksinstelling te zetten, kijk even de manual (alle settings flush zetten) kontroleren of de plug goed erin zit en het koperen ringetje heel is. Brandstofslang en tank controleren op lekkage en kijk ook of de kop goed vast zit.

Vanaf daar beginnen met afstellen.

Rienk Jan zei:
Om de hoeveel tankjes maken jullie trouwens luchtfilter schoon?
Aangezien ik niet alijd zoveel in 1 keer rijdt. En dan lijkt het me overbodig elke keer de luchtfilter schoon te maken!
Dat ligt eraan of hij smerig is :D

Hij moet er toch af om afterrun in het gat te spuiten, even op je mond, en kijken hoe "zwaar"het gaat,e n hoe vol hij zit...
Te veel weerstand, ten opzichte van een net geoliede, hup schoon, en anders kan hij wel weer...

Ga je in een ERG stoffige zooi rijden, dna maak ik hem gewoon voor de zekerheid schoon.

Burp zei:
Koop de volgende keer 20% oil+ Jelle. De motor is daar makkelijker mee af te stellen.

Je kan beginnen om de carb op de fabrieksinstelling te zetten, kijk even de manual (alle settings flush zetten) kontroleren of de plug goed erin zit en het koperen ringetje heel is. Brandstofslang en tank controleren op lekkage en kijk ook of de kop goed vast zit.

Vanaf daar beginnen met afstellen.

Waar kan ik dat vinden dan hoe ik hem op de fabrieksafstelling moet zetten?
En als die daar op staat en het is 22-27 graden moet die dan rijker/armer? Low/high speed naal hoger/ lager?

Groetjes,

Jelle

p.s. Is de brandstof van 2brothersrc dan ook goed, 20%?

Ik had onlangs wat moeite om m'n LRP z.28 af te stellen, nu start hij goed, is hij goed afgesteld, heb er stalen tandwielen in gestoken, 17/47, normaal zou hij dus vlot op z'n achterwielen moeten gaan, hij trekt nu wel goed (heel goed zelfs, trekt sneller op als m'n nonkel met z'n 4.6ss en rijd sneller) maar trekt nog altijd niet op z'n achterwielen vanzelf...
Ik denk dat het aan de schoentjes ligt, die hebben er al wat liters op zitten van de vorige motor.
het agresieve komt er niet echt door, als ik vanuit stilstand vol gas geef, heeft hij telkens die fraktie nodig om echt voluit te gaan, zou het nog ergens anders aan kunnen liggen? De spur gear staat goed vast.

@jelle: De brandstof van de gebroeders ken ik niet dus geen uitspraak daarover.

In de regel is het zo dat als het warmer wordt je de motor rijker moet zetten en als het kouder wordt.....armer :D

Plugjes gaan omgekeerd evenredig met de temperatuur.

Burp zei:
@jelle: De brandstof van de gebroeders ken ik niet dus geen uitspraak daarover.

In de regel is het zo dat als het warmer wordt je de motor rijker moet zetten en als het kouder wordt.....armer :D

Plugjes gaan omgekeerd evenredig met de temperatuur.
Ter aanvulling: De de HSN (grote stelschroef) uitdraaien (tegen de wijzers van de klok in) om hem rijker te zetten. Hoe rijker het mengsel des te koeler de motor.

sleurhut en burp kan ik niet een weekend bij jullie op hoogtij komen, dan leer ik meteen alle fijne kneepies, en dan kan ik weer even mijn ogen uitkijken net als 1 april in houten met waar jullie mee aankomen..
meteen even een vraagje heb op mijn back flip savage een lrp.28 motortje mischien wel gezien in houten, maar welke vertanding kan ik het beste erop zetten.
dus dat ik niet steeds achterover klap met gasgeven..

Maar natuurlijk shell, iedereen kan en mag bij ons komen rijden. Dit weekend wordt er zaterdagavond en zondag overdag gereden. Op hoogtij is er ruim voldoende kennis aanwezig van de vele rijders en iedereen is bereidt je te helpen.

Even een verzoekje :lol:

Kan misschien even een foto posten/opsturen. Van een aan-uit schakelaar van de Savage X.
Ik heb nu namelijk geen aan-uit schakelaar. Ik heb dat lipje links voor in de radiobox verwijdert. En er een stekkertje van de accu en van de ontvanger door heengedaan, zodat ik ze zo inmekaar kan drukken. Nadeel er komt wat zand in :cry: (logisch). Via dat gat, en van het gat waar volgens mij altijd de aan-uit schakelaar heeft gezeten.

:!: P.S ik hem 2dehands gekocht dus daarom weet ik dit niet :!:

FF een vraagje: heeft er iemand een bodykap te koop voor een Saqvage Xss?
Hoeft niet splinternieuw te zijn...maar als er wat kleur op zit :D ..ik heb geen tijd "om ff snel" de kap in de tjet te zetten..
Ik kom morgen naar Hoogtij.

Bart.D zei:
FF een vraagje: heeft er iemand een bodykap te koop voor een Saqvage Xss?
Hoeft niet splinternieuw te zijn...maar als er wat kleur op zit :D ..ik heb geen tijd "om ff snel" de kap in de tjet te zetten..
Ik kom morgen naar Hoogtij.

Bart, ik heb een gloedje nieuwe Savage X kap liggen. Mag je overkopen voor 25,-. Zoals gezegd, gloedje nieuw, nog nooit mee gereden. Laat maar even weten.

Back