Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Hallo

Ik heb een Hot Bodies .26 PowerHouse motor met trekstarter in mijn Savage.
Nu wil ik graag een HPI Roto Start 2 aanschaffen.
Deze worden veelal geleverd met een backplate voor de motoren.

Wordt de HPI Roto Start 2 ook geleverd met een backplate voor mijn Hotbodies motor??

Even de vraag anders gesteld: Is de backplate van mijn Hotbodies motor hetzelfde als de HPI motoren???

aangezien Hot Bodies onderdeel is van HPI kun je hier denk ik wel van uitgaan :wink:
je kunt natuurlijk het beste misschien even de maten op internet opzoeken.

Hoi

Ik heb een paar vragen over motoren:

Hpi F4.6cc € 225.70

1495_02.jpg

FORCE FC.32 € 175.00

FRC28a300.jpg

X-Race XR.32 €129,00

232497_LB_00_FB.EPS.jpg

--------------------------------------------

Wat maakt alle prijsverschillen als ik vragen mag , het zijn allemaal force motoren heb ik vernomen , komt dat door:
1:waar het verkocht wordt ?
2: Kwaliteit en levens duur?
3: of de opbouwing van de motoren want als je naar alle 3 de motoren kijkt zijn ze anders.

En hoe doet de X-race motoren tegen over de andere 2 kheb al wel eens wat dingen gehoort en wel eens wat filmpjes gezien , maar bijns niets over de x-race? veel trekkracht en snelheid ?

Alvast bedankt

De f4.6 de force .28 en de Xrace. 28 zijn ALLEMAAL FORCE motoren. Enkel de prijs en de koelkop verschilt, en het carter van de f4.1.

De Xrace en de force, hebben enkel een ander KLEUR carter. De rest is indentiek.

Heb zelf de Xrace .28, en dat is toch een behoorlijk beestje.... Minder toeren dan mijn mega zx26 , maar ongeveer evenveel vermogen.

Correct,, denk zelfs dat je met een 5.25cc behoorlijk overkill hebt.

Je zult toch echt het nodige eraan moeten verstevigen, anders weet je volgens mij heel snel wat de zwakste schakel is van je sav...

Wat zou ik dan allemaal moeten vervangen ongeveer , kheb al de geharde tandwielen en de alliminium difs .
Moet ik anders voor de 4.6 van Force gaan of de X-race , kweet het zijn van de zelfde fabriek . :)

Leonard

De Xrace is van conrad, komt niet met een blauwe kop, maar een zwarte, en is door de ideal betaling vrij van verzendkosten....

Met 5.25 cc zou ik iig heel de aandrijflijn verstevingen bulkheads,alu diff bokken,en braces toevoegen.

Dan komt er zeker nog meer dan 200 euro bovenop zeker 8O

En als ik dan de 4.6 neem Hoef ik dan minder of niets erbij te kopen :?: :P

Edit: Ik vindt die blauwe koelkop eigenlijk wel mooi hoor jullie niet dan :)

Sleurhutje zei laatst dat het hpi HD spul niet al te best was, en even (zelfs harder) hard sleet. Wat is dan een goed alternatief?

Hey

Kben niet zo bekend met e-bay enzo koop liever uit nederland :)
Maar wordt waarschijnlijk dan de X-race .28 :D maar dara hoef je dus bijne tot geen nieuwe onderdelen voor te kope ?

En als ik dan dit aandrijflijn verstevingen bulkheads,alu diff bokken,en braces erop doe minder snel sluiten , maar kan al die spullen noet echt vinden , is dat rcplace ?
Dicht bij mij trouwens :D

En is dit wat ?

228246_RB_00_FB.EPS.jpg

LRP Z. 28 R PULLSTART SPEC. 3 3.9 pk 1 pk meer als de x-race 8O

Edit: Wat zijn braces ? en waar zijn ze goed voor ik kon wel dit vinden onder de naam braces

Zie hier he tlukte niet met een foto.

Die braces die Leo toont zijn de braces die de motorplaat verbinden met het chassis. Niet die wat standaard van plastic zijn en op de skidplates zitten.
Die hebben andere afmetingen.

sandermt2 zei:
Die braces die Leo toont zijn de braces die de motorplaat verbinden met het chassis. Niet die wat standaard van plastic zijn en op de skidplates zitten.
Die hebben andere afmetingen.

Dat zijn wel de goeie. Er staat ook bij "Replaces plastic brace".
Ik had ze namelijk ook (per ongeluk) gekocht als motorplaat steun en dat paste niet, de diameter v/d ronding die er inzit is te klein, hierdoor drukt de brace op je aandrijfas en dat is niet de bedoeling.

Edit: Maar er zit wel M3 schroefdraad in en dat is wel klein voor een chassis braces, dat is normaal M4

Dat was ook mijn eerste ingeving, alleen staat er replace plastic braces, maar standaad zijn ze niet van plastic, dus ik dacht, dat moeten de chassis braces zijn :wink: wel zijn want die zijn standaard wel van plastic, maar ik zat inderdaad fout :wink:

Edit: Had het dus wel goed :lol:

Back