Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Ik heb goed nieuws, althans voor mij dan :-)
Ik ben gister, dinsadag dus bij Quartel in Veenendaal geweest. Ze zeiden bij Quartel dat de Savage X, vrijdag bij de locatie in Pijnacker is. Dus ik heb m'n Savage X waarschinlijk zaterdag of volgende week dinsdag :-)

ajax/RC fan zei:
Ik heb goed nieuws, althans voor mij dan :-)
Ik ben gister, dinsadag dus bij Quartel in Veenendaal geweest. Ze zeiden bij Quartel dat de Savage X, vrijdag bij de locatie in Pijnacker is. Dus ik heb m'n Savage X waarschinlijk zaterdag of volgende week dinsdag :-)

ik ben NIET jaloers... kuch.

-mattijn

Nice paintjob Pim!

Realy like the colors! ;)
Mooi design ook, simpel maar toch heel appart!

Ik had een soort gelijke paintscheme op mijn stock body:

Afbeelding_006.sized.jpg

Beste martijn,

Ik woon ook in woerden en mijn vraag is weet jij een goede plaats om met mijn savage te rijden?

Mvg PimSavageSS

PimSavageSS zei:
Beste martijn,

Ik woon ook in woerden en mijn vraag is weet jij een goede plaats om met mijn savage te rijden?

Mvg PimSavageSS

hey,,

je hebt me al toegevoegd op msn maareuh:
het centrum ligt nu helemaal open
en bij de stein [school] daarzo voor ergens ligt het ook open, en er is een veldje naast
en het weidepark

het zegt jullie waarschijnlijk weinig maarja;P

-mattijn

Even een vraagje over mijn diffs.

Ik ben mijn diffs in elkaar aan het zetten en nu heb ik een half jaar geleden heel veel problemen gehad met mijn diffs.
En heb sinds die tijd niet meer gereden.
Heb hem nu weer is uit de kast gehaald en heb nieuwe spider diffs gekocht die ik nog in elkaar moet zetten en nu had ik een jaar geleden van iemand een bakje rode diff vet gehad en hij zij dat dat er wel goed voor was. Maar nu vroeg ik me af is dat wel echt zo want als ik ze in elkaar gezet heb draaien ze heel stroef en volgens mij komt er daardoor nou juist meer spanning op te staan die eigenlijk niet nodig zou hoeven zijn. Zou ik geen gewonen diff olie moeten gaan gebruiken en zo ja welke?

Groeten Dick

Bedankt
Dat van het in elkaar zetten en die ringen en zo dat wist ik wel ik wist alleen niet de nummers van de olie. Ik doe dat er voortaan in.

Groeten dick

Wat is eigenlijk het échte verschil tussen de Savage X en de gewone Savage? want naast een lager zwaartepunt enzo vind ik het niet bepaald vernieuwend :?

Neem maar eens een kijkje bij de HPi site. Daar staan de specificaties. En wat versta je onder een gewone Savage? Er zijn er een hele hoop. Hieronder een aantal verbeterde specificaties:
- Grotere ontvangerbox
- verbeterde S-25 (F4,1CC)
- 5mm lager zwaartepunt
- Beter bereikbare diff's en de 2-bak
- Heavy duty dual slipperclutch
- Nieuwe shocktowers
- Vernieuwde rotostart (Rotostart 2)

en andere kap, iets breder. Wat ze gedaan hebben is gekeken naar de zwakke punten vd "oude" savage, en dat hebben ze dan verbeterd. Ik vind em wel ziek 8)

-mattijn

Het is originele Tamiya verf. Gun Metal en Copper beide metalic lakken. Daarna met wit afgespoten.

Ik heb wel getwijfeld voor de kleuren maar het is echt een plaatje. De foto's doen eigenlijk geen recht aan de werkelijkheid. Hij glimt je tegemoed :D

hoi,

heeft iemand anders dit probleem ook, of weet iemand een oorzaak?
Ik heb al 2 keer dit tanwiel stuk gereden, bij beide gevallen is er 1 tand afgebroken.
Ik heb HPI al een mailtje gestuurd om te vragen of dit een bekend probleem is, hun zeiden dat dit en betrouwbaar onderdeel moet zijn en dat ik terug kon vallen op garantie.
De eerste keer kon ik niet op garantie terugvallen want het tandwiel zat er al in toen ik hem 2ehands kocht ik heb toen gelijk ook het grote tandwiel vervangen omdat die ook wat gestript, waarschijnlijk door dat afgebroken tandje.
Toen een nieuwe erin gezet en na 3 tankjes was het weer raak. dit keer blokeerde het tandje m'n hele diff. weer alles binnenin stuk en ook een HD dogbone kapot. Dit keer kon ik wel terug naar de winkel waar ik het heb gehaald maar aleen voor het kleine tandwiel, niet het grote tandwiel en de dogbone :( .
86031_01.jpg

86030_01.jpg

tanwiel20ke.jpg

Is iemand bekend met dit probleem?

M.V.G.
Tjeerd

Meestal wordt dit veroorzaakt door dat de tandwielen niet goed in elkaar grijpen. Dit kan je oplossen door shims toe te voegen of te verwijderen.
Dat zijn opvulringen van verschillende dikte. De tandwielen dienen goed in elkaar te vallen zonder dat het zwaar gaat lopen.
Het makkelijkste is om te proberen of een stukje dun papier tussen de tanden door kan lopen zonder dat het kapot gaat (maar mag wel wat stroef gaan) Dan heb je de juiste afstelling en zou de boel heel moeten blijven.

ik heb er nog geen last van gehad, ik heb ook nog maar 3 keer gereden [andere onderdelen braken], ik hoop er ook geen last van te hebben, maar de man vd winkel heeft mij geholpen alles in te stellen, dus als het goed is staan de tandwielen enzo nu goed

-mattijn

Back